Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-16@11:54:55 GMT

عذرخواهی آملی لاریجانی

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۱۹۰۰

به گزارش صدای ایران از روزنامه شرق، مجادله آیت‌الله یزدی و آیت‌الله آملی‌لاریجانی به عذرخواهی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتهی شد. به گزارش خبرآنلاین آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به نامه جمعی از اعضای این مجمع مبنی بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی مسئولان و نخبگان کشور حول محور ولایت و امامت رهبری معظم انقلاب، ضمن تأکید بر حرکت براساس هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری، تلاش دشمن در القای اختلاف میان مسئولان را تلاشی باطل و خیالی خام دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از نامه آیت‌الله آملی‌لاریجانی آمده است: این‌جانب ابائی ندارم که بپذیرم انسان در شرایطی قلم و زبانش دچار لغزش می‌شود و بر قلم و زبان مطالبی جاری می‌شود که خلاف مصلحت است و بلکه گاه خلاف انصاف. در جایی که گاه قلم بزرگان علم و تقوا طغیان می‌کند و بر قلم‌شان مطالبی جاری می‌شود که نباید، امکان چنین امری بر طلبه لاشیئی چون این فقیر، چندان مستبعد نیست. از نامه این‌جانب دلسوزان بسیاری مکدر شدند، در همین جا بر خود فرض می‌دانم که از محضر شریف همه آنان عذرخواهی کنم. آیت‌الله یزدی حفظه‌الله منشأ خدمات بسیاری در حوزه‌های علمیه بوده‌اند و سابقه مودت این‌جانب با ایشان هم دیرینه. ما همه در یک صفیم و دشمن بی‌جهت خیال باطل تفرقه‌افکنی نکند، کدورت بین احبّاء عارضی است و ان‌شاءالله خداوند تبارک و تعالی همه کدورت‌ها را خواهد زدود و راه روشن خود را بر بندگان صادقش خواهد نمود.

‌ماجرای نامه صددرصد کذب است
در همین راستا برخی سایت‌ها و کانال‌های اجاره‌ای، ادعا کردند این‌جانب نامه‌ای گلایه‌آمیز به رهبری معظم نوشته‌ام و از ایشان استجازه برای سفر به نجف اشرف کرده‌ام. این ادعا صددرصد کذب است. نه نامه‌ای در کار بود و نه استجازه‌ای و تصویر نامه‌ای هم که منتشر کرده‌اند، صددرصد جعلی بود و خط منتشره هم هیچ شباهتی به خط این‌جانب ندارد. غرض آنان القای یأس و بی‌اعتمادی در مردم و ایجاد اختلاف در میان مسئولین و حتی القای شایعه اختلاف مسئولان با رهبری بود.

‌از نامه این‌جانب به آیت‌الله یزدی غایت سوءاستفاده را کردند
بوق‌های تبلیغاتی خارجی تلاش کردند از نامه این‌جانب به آیت‌الله یزدی غایت سوءاستفاده را بکنند، تلاش کردند که القا کنند آن نامه نوعی تعریض و گلایه از نهادهای مهم نظام چون شورای نگهبان و سپاه پاسداران و صداو‌سیما و غیره است. در‌حالی‌که واضح است نهادهایی که مایه افتخار متدینان و بلکه هر ایرانی است، نمی‌شود که مورد تعریض این‌جانب قرار گیرند در مورد قوه قضائیه و برخورد‌های آن با فساد چه در داخل قوه و چه در خارج آن، در نامه به‌روشنی سخن گفته‌ام. مسلما این‌جانب هیچ‌گاه از شخص یا گروه فاسدی حمایت نکرده و نخواهم کرد و اقدامات بنده در طول ده سال خدمت در قوه قضائیه گواه این مطلب است. برخورد با فساد و رسیدگی عادلانه نسبت به مجرمان، وظیفه ذاتی دستگاه قضائی است که همه باید از آن حمایت کنند. گلایه بنده از اصل رسیدگی به فسادها نبود؛ بلکه از پاره‌ای فضاسازی‌های رسانه‌ای و شایعات بی‌اساسی بود که متأسفانه توسط برخی دامن زده می‌شود. در پایان بار دیگر از همه دلسوزانی که نامه این‌جانب موجب کدورت خاطرشان شده است، عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم همه با اجتناب از حواشی و عوارض، در صف واحد، برای رفع مشکلات مردم که حقیقتا امروز کمر‌شکن است، تلاش کنیم که اگر با اخلاص در راه خدا گام برداریم، نصرت خداوند قطعی است.

‌پاسخ قاطع دهید
با توجه به ماجرای درگیری یزدی و آملی‌لاریجانی اعضای تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به آملی‌لاریجانی خواستار توضیح او شده بودند. در بخشی از این نامه آمده است: همان‌گونه که پس از انعکاس مجادلات انجام‌شده در رسانه‌ها درباره آثار نامطلوب آن نکاتی به استحضار رسید، مطالب منتشرشده به نام آیت‌الله یزدی و به‌ویژه پاسخ کتبی منتسب به جناب‌عالی، ضمن اینکه دوستان و دل‌باختگان انقلاب عزیزمان را شگفت‌زده و دل‌آزرده کرد، دستاویزی برای سوء‌برداشت‌ها و شیطنت‌های دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی علیه انقلاب و دستاوردهای افتخارآمیز آن گردید. با توجه به مقامات علمی و موضع‌گیری‌ها و سوابق مثبت شما در طول سال‌های خدمت در سنگر شورای محترم نگهبان و به‌ویژه دستگاه قضائی کشور و به لحاظ اهمیت و ضرورت وحدت و همدلی و وفاق بین مسئولان و نخبگان کشور، حول محور ولایت و امامتِ رهبری فرزانه انقلاب و لزوم دادن پاسخ قاطع به یاوه‌سرایی‌ها، مشفقانه از جناب‌عالی استدعا می‌شود با تدبیر مناسب راه هرگونه برداشت منفی علیه نظام و ارکان عزت‌بخش آن و سوء‌استفاده دشمنان و بدخواهان را مسدود و آنان را مأیوس و نا‌امید ساخته و با این اقدام خداپسندانه موجبات سرور و خوشحالی ملت فداکار را فراهم‌ سازید.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آملی لاریجانی صدای ایران آیت الله یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو فدای اسرائیل یا اسرائیل فدای نتانیاهو!؟ / پیام خاص آیت الله جوادی آملی به ارتش و سپاه

آیت ا... جوادی آملی در پیامی ویژه به ارتش و سپاه درباره اسرائیل؛ وعده "فتح مطلق" را در قبال اشتباهات اسرائیل داد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

دلایلی که اسرائیل باید پاسخ ایران را تحمل کند

نتانیاهو فدای اسرائیل یا اسرائیل فدای نتانیاهو!؟

پس از ضد حمله موشکی اخیر ایران به اسرائیل در عملیات وعده صادق و ضربه سختی که به رژیم صهیونیستی وارد آمد؛ یک سوال مهم در محافل سیاسی و اجتماعی در داخل و خارج از ایران دائما مطرح می شود.

سوالی که می پرسد: آیا اسرائیل به ایران پاسخ خواهد داد و آیا مقامات صهیونیست پس از حمله خود به کنسولگری ایران که با پاسخ شدید ایران در سرزمین های اشغالی مواجه شد؛ قضیه را ادامه خواهند داد یا خیر؟ و ایضا پاسخ اسرائیلی چه تبعاتی را برای این رژیم به همراه خواهد داشت؟

قرائت تحلیلی در قبال این سوال از حیث روانی، اجتماعی و امنیتی حائز اهمیت بسیاری است.

*در منطق جنگ پر واضح است که صهیونیست ها نباید جواب حریف قدرتمندی مثل ایران را بدهند زیرا ضد حمله اخیر ایران در واقع یک پاسخ به رفتار تروریستی و اشتباه اسرائیل برای حمله به کنسولگری ایران در کشور سوریه بوده است.

پس زد و خورد انجام شده و خاتمه یافته است و طرفی که بخواهد آنرا کِش بدهد؛ منطقا از عقلانیت لازم برای حکمرانی و حفظ امنیت خودش برخوردار نیست.

اگر هم در این میان مقامات صهیونیست احساس می کنند که حیثیتشان بر باد رفته و باید پاسخی در نزد افکار عمومی صهیونیستی در جهت جبران این بی آبرویی فراهم کنند؛ آن پاسخ "اذعان به اشتباه در حمله به متعلقات ایران" است نه پاسخ متقابل به حمله ایران. زیرا این آنها بودند که اشتباه را مرتکب شدند و پس از حمله به کنسولگری ایران، تنش مستقیم را آغاز کردند.

از این حیث باید دید "نتانیاهو" اسرائیل را فدای خودش میکند یا خودش را فدای اسرائیل!؟

در عین حال اما باید دانست که ما با رژیمی هرچند موقت طرف هستیم که به تعبیر دقیق‌ رهبر انقلاب، سگ هار آمریکایی است و رفتارهای منطقی ندارد.

مع الوصف اسرائیل در حالت غیر منطقی نیز گزینه های زیاد یا مطلوبی در پیش رو ندارد.

صهیونیست ها در صورت انتخاب حماقت؛ باید یکی از دو راه "انجام عملیات تروریستی در داخل ایران" و "ادامه ضد و خورد نظامی با ایران" را انتخاب کنند.

راه اول، جدای از اینکه حیثیت بر باد رفته آنها پس از عملیات ایران در 13 آوریل را بازسازی نخواهد کرد بلکه موجی از تنفر جهانی را علیه اسرائیل به راه می اندازد و البته صحه می گذارد بر اینکه صهیونیست ها توان پاسخ نظامی به ایران را ندارند.

راه دوم نیز موجودیت اسرائیل را نشانه خواهد رفت. زیرا اکنون بازی آغاز شده اما از آنجا که ایران یک حریف منطقی با رفتارهای قابل پیش بینی است؛ ماجرا از یک سو فیصله یافته عنوان شده است. فلذا اکنون توپ در زمین اسرائیل است که بخواهد اتمام این غائله که خودش مسبب آن بوده است را بپذیرد و یا اینکه وارد ریسک های بیشتر و بزرگتر شود!؟

ایران صراحتا اعلام کرده است در صورت هر کنشی از سوی اسرائیل به منظور ادامه دادن بحران؛ پاسخ ایران بسیار بزرگتر از عملیات 13 آوریل خواهد بود. ضمن اینکه این اعلام مقامات رسمی ایران یک بخش نگفته اما واضح هم دارد... و آن اینکه مشخص نیست پاسخ ایران در قبال عکس العمل اسرائیل؛ همانند عملیات 13 آوریل یک "پاسخ تک‌مقطعی" باشد یا یک پاسخ ادامه‌دار!؟

بیان یک نکته مهم هم ضروریست و آن اینکه رژیم صهیونیستی قادر به طراحی عملیاتی که پاسخ ایران را برنیانگیزد را هم نیست. به این دلیل که اسرائیل نه تنها قدرت و تدبیر ایران را ندارد بلکه در دلیل مهمتر؛ اسرائیل در سمت ذیحق ماجرا هم نیست و این ایران است که اعلام کرده در قبال هر پاسخی از سوی اسرائیل؛ سکوت را بی معنا می داند.

همانطور که مشاهده می شود؛ اسرائیل در بخش غیر منطقی ماجرا هم دلایل بسیاری دارد که با حیثیت بر باد رفته اش بسازد و مرتکب حماقت تازه ای نشود.

ضمن اینکه در همین بخش غیر منطقی قضیه؛ طرفی که دست بازتری هم دارد و قدرتش مثل اسرائیل قابل تخمین یا وابسته نیست؛ جمهوری اسلامی ایران است.

اسرائیل با مخاطرات زیادی روبه روست...

***

پیام خاص آیت ا... جوادی آملی به ارتش و سپاه درباره اسرائیل

آیت ا... جوادی آملی، فیلسوف، مفسّر برجسته قرآن کریم و از مراجع عظام تقلید، اخیراً پیامی را درباره عملیات غرورآفرین "وعده صادق" منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این پیام می خوانیم:

"محصول پر برکت ماه مبارک رمضان، فتح الهی است؛ ماهی که در آن قرآن نازل شد و قرآن، جامعه اسلامی را به فتوحات فرا می‌خواند. دعوت کتاب و سنت الهی این است که ظلم را هیچ ملتی جز ملت زبون و ضعیف و ذلیل قبول نمی‌کند.

فتوحاتی که قرآن وعده می‌دهد که بخشی از آنها به وسیله این عزیزان ما و این بزرگواران ما و این سرداران ما و این ارتشی‌ها و سپاهیان گرانقدر ما انجام دادند که حشر همه آنها با خاندان عصمت و طهارت باشد، این طلیعه فتح است.

در قرآن فرمود فتح قریب داریم، فتح مبین داریم، اما ﴿إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ﴾ اسرائیل جنایتکار باید بداند اینها فتح قریب است از یک سو، فتح مبین است از سوی دیگر، این دو، طلیعه امر را وعده می‌دهد. اما فتح مطلق که نه به قرب متصف است نه به معیّن بودن متصف است، فتح مطلق است، فتحی است خانمان برانداز، فتحی است که اسرائیل را ریشه‌کن می کند و غزه و امثال غزه را نجات می‌دهد و مقاومت را می‌پروراند و شهدای مقاومت را با شهدای کربلا محشور می‌کند، آن فتح مطلق است.

این عزیزان با دقت نظامی از یک سو، با بررسی همه جوانب امنیتی از سوی دیگر، با هشدارهای قبلی از سوی سوم، با بیان کردن اینکه دیگر بار صهیونیست به فکر جرم و جنایت نسبت به جامعه اسلامی عموماً و غزه و امثال غزه خصوصاً و نظام پر برکت و مقتدر جمهوری اسلامی بالاخص نیفتد، این کارها را دیشب انجام دادند:
بنازیم دستی که انگور چید
مریزاد پایی که در هم فشرد

اگر این مِی است، این شراب طهور است، انگور را همین عزیزان چیدند، با دست اینها فشرده شد، با آن شراب طهور جامعه لذت می‌برد و غزه عزیز یک شبی را به آسایش و آسودگی به سر می‌برد.

من مجدداً این بزرگواری را، این دلیری را، این سلحشوری را به همه مردان و زنان ایران اسلامی تهنیت عرض می‌کنم و از ذات اقدس الهی مسالت می‌کنم به همه عموماً، به فرد فرد بزرگوارانی که در این کار عظیم سهمی داشتند خصوصاً، سعادت و سیادت دنیا و آخرت مرحمت کند و این نظام اسلامی را از هر گزندی حفظ نماید تا بتوانیم و آن لیاقت را داشته باشیم که به بارگاه و پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، تقدیم کنیم. "[1]

*همانطور که مشاهده می شود؛ پیام علامه جوادی آملی ضمن تبریک خود حاوی دو مبنای مهم است. نخست هشدار به اسرائیل برای فتح مطلق و ریشه کن شدن همیشگی و دوم تجلیل از دقت نظامی، بررسی امنیتی و توانمندی مقامات نظامی کشورمان برای دور نگه داشتن مردم ایران از هرگونه خطای اسرائیل.

بررسی این دو مبنای مورد اشاره علامه جوادی برای هر آنکس که ماجرای اشتباه اسرائیل و پاسخ ایران را مدقّانه بررسی می کند؛ یک ضرورت عقلانی و تاریخی است.

***

1_ibna.ir/x6m9N

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جوادی آملی:‌ عملیات علیه اسرائیل طلیعه فتح است
  • آملی لاریجانی: خویشتن‌داری جمهوری اسلامی در برابر اقدامات متعدد شرارت‌آمیز صهیونیستها حدّی دارد
  • نتانیاهو فدای اسرائیل یا اسرائیل فدای نتانیاهو!؟ / پیام خاص آیت الله جوادی آملی به ارتش و سپاه
  • آملی لاریجانی: دنیا فهمید که صبر ایران حدی داشت
  • آملی لاریجانی: قدرت جمهوری اسلامی عیان شده است
  • آیت‌الله جوادی آملی: وعده صادق طلیعه فتح است
  • پیام آیت الله جوادی آملی در پی وعده صادق سپاه
  • پیام آیت الله جوادی آملی در پی حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • پیام آیت الله جوادی آملی در پی تنبیه رژیم صهیونیستی
  • نامه یک نماینده مجلس به آملی لاریجانی