Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@22:04:05 GMT

کاهش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما از ۲۱ شهریور

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۱۹۸۲

کاهش ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما از ۲۱ شهریور

تین‌نیوز | 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از کاهش حدود ۱۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما به صورت میانگین از پنجشنبه هفته آینده (۲۱ شهریور ماه) خبر داد و گفت: حدود ۱۵ سایت متخلفی که بلیت هواپیما را گران‌تر از سقف نرخ‌های مصوب به مردم فروختند به دستگاه‌های نظارتی معرفی کردیم؛ البته برخی از آن‌ها بلیتی را فروختند که وجود خارجی نداشته است!

مقصود اسعدی سامانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به کاهش نرخ ارز، ادامه داشتن روند نزولی آن و در راستای رضایت مردم تصمیم‌گرفتیم قیمت بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی را تا حدود ۱۰ درصد به صورت میانگین کاهش دهیم و این قیمت‌ها به شرط ثبات بازار ارز بر جای خود باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گرچه برخی سایت‌ها بر طبل گرانی قیمت بلیت هواپیما می‌کوبیدند اما در نیمه اول امسال معمولا ایرلاین‌ها، بلیت‌های خود را پایین‌تر از سقف قیمت درنظر گرفته شده فروختند، به عنوان مثال در حالی که سقف قیمت برای بلیت تهران-مشهد ۷۵۴ هزار تومان است، میانگین فروش شرکت‌های هواپیمایی در این مسیر ۴۸۰ هزار تومان بود.

معرفی ۱۵ سایت مسافرتی متخلف و گرانفروش به سازمان هواپیمایی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران با اشاره به اینکه برخی سایت‌ها نرخ‌هایی را اعلام می‌کنند که مورد تایید انجمن نیست، گفت: این سایت‌ها که عمدتا متفرقه و گمنام هستند با استفاده از ربات و اتصال به شرکت‌های هواپیمایی  بلیت‌ها را خریداری کرده و آن را گران‌تر از سقف نرخ‌های مصوب به مردم فروختند اما این تخلف به هیچ وجه مورد تایید شرکت‌های هواپیمایی و انجمن‌ نیست.

اسعدی سامانی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی باید با چنین تخلفاتی برخورد کنند، ادامه داد: در این زمینه حدود ۱۵ سایت را به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی کردیم و پیگیر هستیم تا با آن‌ها برخورد شود، البته سازمان هواپیمایی کشوری آن‌ها را به دستگاه قضایی معرفی کرده است. اما هر اتفاقی بیافتد، مردم باید به نرخ‌های رسمی و مصوبی که روی سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شده، دقت کنند و بلیتی که قیمتش بالاتر از نرخ مصوب است را نخرند و اگر این کار را انجام دادند و پس از آن متوجه گرانفروشی و تخلف فروشنده شدند، به سرعت از آن شرکت به انجمن یا سازمان هواپیمایی کشوری شکایت کنند تا با آن‌ها برخورد شود.

فروش بلیت‌ هواپیمایی که نیست!

به گفته وی، برخی از شرکت‌های مسافرتی، بلیت‌هایی به مردم فروختند که وجود خارجی نداشته و اساسا چنین پروازهایی در آن ایرلاین نبوده است و مردم متضرر شدند، البته پرونده آن‌ها را نیز برای رسیدگی و برخورد قضایی ارسال کرده‌ایم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران اعلام کرد: این امکان را برای مردم فراهم کردیم که قیمت بلیت، اعتبار بلیت و اعتبار شرکت فروشنده را راستی آزمایی کنند. همه می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن به نشانی http://aira.ir  و سامانه اعتبارسنجی بلیت هواپیما، بیلت خریداری شده خود را از همه جهات تست و تایید کنند تا برایشان مشکلی به وجود نیاید و اگر اعتبار بلیت آن‌ها تایید نشد، می‌توانند از همان طریق علیه فروشنده شکایت کنند.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و مرتضی دهقان، معاون هوانوردی و بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری بر برخورد با گرانفروشان تاکید کرده بودند و اعلام کردند که ملاک قیمت‌ها برایشان نرخ‌هایی است که آذر ماه سال گذشته ابلاغ شده‌ است.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ایران قیمت بلیت هواپیما مشهد وزیر راه و شهرسازی هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه کاهش یافته است. نگرانی در مورد تقاضای جهانی به خاطر ضعف رشد اقتصاد چین و همچنین پایین آمدن احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از نگرانی نسبت به عرضه نفت به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پیشی گرفته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۷ کاهش به ۸۹ دلار و ۶۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۴ سنت معادل ۰.۵۲ درصد کاهش ۸۴ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.
مشکلات اقتصادی حساسیت سرمایه‌گذاران را تحت فشار گذاشته، تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی را کاهش داده و قیمت نفت را از ابتدای هفته جاری پایین آورده است. در حال حاضر توجه سرمایه‌گذاران معطوف پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران است.

تحلیلگران عقیده دارند احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و اطلاعات اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار چین نگرانی در مورد تقاضا را افزایش داده است.
جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت اطلاعات ناامید کننده اقتصادی آمریکا که حاکی از تورم بالاتر از حد انتظار بوده، بدین معناست که بانک مرکزی زمان بیشتری برای اطمینان از کاهش تورم تا هدف دو درصد نیاز دارد. بنابراین احتمالاً زمان کاهش نرخ بهره به تعویق می‌افتد.
اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا سریع‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی رشد کرده اما بسیاری از شاخص‌ها از جمله سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، خرده فروشی و تولید صنعتی کاهش یافته که حاکی از ضعف تقاضا در خانه است.
در خاورمیانه، سومین اجلاس کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود در روز سه‌شنبه برگزار شود، تا امروز چهارشنبه به تعویق افتاده است. متحدان غربی این رژیم در فکر تحریم‌های جدید علیه تهران هستند تا مانع حمله رژیم صهیونیستی به ایران شوند.
تحلیلگران عقیده دارند پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی احتمالاً باعث نمی‌شود آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت ایران وضع کند که دلیل آن نگرانی در مورد بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار این کالاست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی سپاهان و ملوان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.malavanfc.com
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • ترکش‌‌ جنگ بر تن شرکت‌ های گردشگری
  • با این ترفندها بلیط هواپیما استانبول را ارزان بخرید
  • قیمت طلا و سکه امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • ترکش‏ جنگ بر تن شرکت‌های گردشگری
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و صنعت‌نفت آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.sanatenaft.com