Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@14:00:11 GMT

حذف قبض جریمه کاغذی برای تخلفات رانندگی

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۲۹۷۸

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس پلیس راهور گفت: از این پس رانندگان قبض جریمه دریافت نخواهد کرد و سیستم جدید جایگزین سیستم کاغذی دستی و سنتی خواهد شد.

سردار سید کمال هادیان‌فر افزود: آنلاین بودن و تسریع در اعمال قانون، از جمله مهمترین مزیت های این سیستم است که در آن بطور همزمان، شماره خودرو را وارد و علاوه بر صدور خلافی جدید، میزان خلافی های گذشته و توقیفات احتمالی خودرو را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با حذف قبوض جریمه مشکلاتی مانند چاپ، پانج و دیرکرد حل می‌شود و پس از آن اطلاعات به صورت آنلاین بر روی سیستم ثبت می‌شود.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه در سیستم جدید خطای انسانی به حداقل می رسد، از رانندگان خواست در صورت فروش یا خرید خودرو بلافاصله به مراکز تعویض پلاک برای تعویض پلاک خودرو خود مراجعه کنند، چرا که تمامی خلافی های وسیله نقلیه و نمرات منفی برای مالک پلاک خودرو پیامک می شود و در صورت بروز هرگونه مشکلی، مالک پلاک باید پاسخگوی مراجع قانونی باشد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تخلفات رانندگی جرایم راهنمایی و رانندگی قبوض کاغذی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی

تین نیوز

کاربران شبکه های اجتماعی از شایعاتی که در مورد تبعات عدم پرداخت جریمه های راهنمایی و رانندگی منتشر شده ابراز نگرانی کردند.

به گزارش تین نیوز، این کاربران با اشاره به ارسال پیامک خلافی برای رانندگان برابر ماده ۲۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگان،  عنوان کردند: پیش از این برداشت این بود که راهنمایی و رانندگی با ارسال این پیامک سعی می کند رانندگان را از تعداد و مقدار جریمه های خلافی مطلع و آگاه سازد.

آنان افزودند: برای رانندگان انواع قبض جریمه در طول سال صادر می شود که ممکن است نوعی از قبض جریمه باشد که در صورت تاخیر در پرداخت آن، مبلغ جریمه مذکور دو برابر نشود.

آنان با برشمردن انواع قبض های جریمه شامل قبض جریمه تسلیمی، قبض جریمه دو برگی، قبض جریمه الصاقی، قبض جریمه خودداری و قبض جریمه دوربینی، عنوان کردند: شایعه شده در سال جاری با ارسال این پیامک، راهنمایی و رانندگی دنبال تصویب طرح و قانونی است که از تاریخ ارسال این پیامک ها به صاحب خودرو و اطلاع رسانی در مورد تعداد تخلفات و مبلغ کل جریمه، در صورت بی اعتنایی راننده نسبت به پرداخت در زمان معین و قانونی (دو ماه) ، همه این جریمه ها شامل جریمه پرداخت نکردن شوند که به معنی  دو برابر شدن مبلغ همه این جریمه ها خواهد بود.

این اظهارات در حالی بیان می شود که از صحت و سقم آن اطلاعی در دست نیست اما پیش از این و در اسفند ماه سال گذشته، رئیس پلیس راهور فراجا  در سخنانی که ایرنا منتشر کرد، گفته بود: عامل انسانی بیشترین علت را در بروز حوادث جاده ای دارد.

سردار سید تیمور حسینی با بیان این مطلب که سیاست های تنبیه و تشویق در کاهش آمار حوادث رانندگی اثر گذار است، ادامه داده بود: باید به گونه ای عمل شود که ارتکاب به جرم مقرون به صرفه نباشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی با ۶۰هزار خودرو در سمنان/ تخلفات رانندگی رشد داشت
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی
  • حسینی محروم و جریمه شد
  • جریمه نقدی برای دروازه بان استقلال
  • کاپیتان استقلال هم یک بازی محروم شد
  • درآمد 6 هزار میلیاردی از جریمه رانندگان
  • در سال ۱۴۰۱، ۲۰۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۸۵ راکب موتورسیکلت فوت شده‌اند 
  • خلافی بیش از ۵۶ میلیون تومانی یک خودرو توقیفی در لرستان
  • جزییات جدید صدور گواهینامه رانندگی در سال ۱۴۰۳
  • رقیب چینی تویوتا لندکروزر با قدرت ۶۷۰ اسب بخاری معرفی شد /عکس