Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین نشست کارگروه حقوق بین الملل فضای سایبری سازمان حقوقی مشورتی آسیایی-آفریقایی (آلکو)، با سه دستور کار «چالش های حقوق بین الملل در فضای سایبر»، «استفاده صلح آمیز از فضای سایبر» و «محتواهای زیان آور فضای آنلاین»، به ریاست مدیر کل حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان و با حضور نمایندگان کشورهای عضو و متخصصین این حوزه در شهر هانگژو چین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست علاوه بر تبادل نظر پیرامون موضوعات دستور کار، به پیشنهاد رئیس ایرانی نشست و تصویب اعضاء، مقرر شد دبیرخانه سازمان، پیش نویس سندی با عنوان «اصول اساسی حقوق بین الملل قابل اِعمال بر فضای سایبر» را تدوین و برای بررسی و متعاقبا تصویب در اجلاس آتی سازمان، در اختیار کشورهای عضو قرار دهد. 
 نمایندگان کشورهای عضو این سازمان و برخی از متخصصین حاضر در این نشست، نقطه نظرات خود را از جمله در رابطه با همکاری های بین المللی در مقابله با جرائم سایبری، اعمال اصل عدم مداخله در فضای سایبر و حاکمیت داده، تبیین کردند.
تصویب پیشنهاد رئیس کارگروه و اجرای آن ضمن ارتقاء جایگاه سازمان حقوقی مشورتی آسیابی - آفریقایی، می تواند در نقش آفرینی کشورهای در حال توسعه در فرآیند هنجارسازی و قانونگذاری در فضای سایبر  تاثیر قابل توجهی به دنبال داشته باشد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور خارجه چین إيران امنیت سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد؛ نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد؛ به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

 

دیگر خبرها

  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • نشست «دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت اتحادیه آیورا در توانمندسازی زنان