Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@23:33:20 GMT

غنا و ریا از آسیب‌های هیات‌های عزاداری

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۳۶۵۷

غنا و ریا از آسیب‌های هیات‌های عزاداری

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسن رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز ۱۴ شهریورماه در سخنانی با موضوع «بصیرت حسینی»  که در تالار کاشفی شهرستان سبزوار برگزار شد، اظهار کرد: در تفکر عاشورایی و حزب توحیدی و انقلابی افراد به هم نزدیک می‌شوند، برای ایثار و هدایت دیگران تا در یک گروه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی که کارشان در اقتصاد ضرر رساندن و ضربه زدن به دیگران نیست تلاش دارند تا سود مشروع و مقبولی داشته باشند و با دیگران نیز رقابتی سالم ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه کار جمعی و تشکیلاتی باید آگاهانه باشد، افزود: برخی افراد برای کسب ثروت و قدرت با حضور در سازمان پیچیده‌ای که خودشان آن را تشکیل داده‌اند، تلاش می‌کنند تا بر جامعه مسلط شوند اما هیچ رابطه قلبی و ایمانی با همدیگر ندارند و هرکسی در هر موقعیتی که در این سازمان و تشکیلات قرار دارد، به فکر خودش و منافعش است و تلاش می‌کند بیشتر سواری بگیرد و کمتر سواری بدهد.

رحیم‎پور ازغدی با اشاره به اینکه نگاه برد-برد در بین مردم جامعه اسلامی درست است نه با دشمن اما برخی افراد برای دشمن این برد-برد را استفاده کردند که غلط است، افزود: برد-برد در بین مسلمانان باید باشد که مردم به حقوق خودشان برسند، مانند حقوق همسایه با همسایه، استاد با شاگرد، مالک و مستاجر که رابطه‌ای درست و معقول است.

وی عنوان کرد: در مدیریت اسلامی و جامعه اخلاقی فرد به حقوق و حدود خودش آگاه است اما در جنگ با دشمن که برخی از آن‌ها حیوان صفتی در ذاتشان نهفته است و تلاش می‌کنند با قدرت بر دیگران غلبه کنند که نمونه عینی برد-برد با دشمن را می‌توان در در اقتصاد برجامی مشاهده کرد که نتیجه‌آن ذلت، عقب نشینی و امتیاز دادن به دشمن است. هر کسی در مسیر توحید قدم بگذارد خودش سود می‌برد و هدف نهایی در اسلام رسیدن به خدا و خدمت به خلق الله است.

عضو شوارای عالی انقلاب فرهنگی با سفارش به مؤمنین با بیان اینکه در مسجد، بسیج، مدرسه، دانشگاه، شاخه حزب‌الله را درست کنید و تشکیلات فرهنگی ایجاد کنید، اضافه کرد: اگر در رابطه با تشکیلات درست عمل شود، در مدیریت نیز موفقیت حاصل خواهد شد.

رحیم‌پور ازغدی عنوان کرد: هدف انسان در این دنیا تغییر اوضاع جهان نیست، این جهان از قدیم، یک بار در دست یزید و یک‌بار در دست معاویه و هم چنان بوده و هست، همان طور که با توجه به آیات قرآن می‌توان گفت هر زمان خدا اراده کند همه را مؤمن خلق می‌کند. هدف در دنیا رشد انسان با آزادی و اختیار و عمل صالح است، همان‌گونه که حضرت امام خمینی(ره) بیان کرده است ما موظف به انجام تکلیف هستیم نه نتیجه.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با آسیب‌هایی که هیات‌های مذهبی گرفتار آن هستند، با اشاره به این‌که در مقابل هیات‌های مذهبی که صادقانه فعالیت می‌کنند و آمارشان کم هست، هیئت‌های مذهبی غیرخالص وجود دارد که به دنبال مداح و سخنران هستند که چه کسی باشد، غذای مجلس عزاداری چگونه باشد، چند نفر در هیات عزاداری آنان هستند، بیان کرد: هدف نهایی این هیات‌ها «منم» و امام حسین(ع) و خدا در این هیات‌ها بهانه است.

رحیم پور ازغدی با اشاره به سخنان شیخ عباس قمی با بیان اینکه هیات‌های مذهبی گرفتار سه گناه هستند گفت: ریا یکی از آسیب‌های هیات‌های عزاداری و مانند ربا در معامله است.

وی اضافه کرد: دومین گناه این است که در هیات‌های مذهبی امام(ع) به گونه‌ای توصیف شود که دشمنان اسلام و تشیع فکر کنند که هیات‌های مذهبی امام پرست  و نه خداپرست هستند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: سومین گناهی که هیات‌های مذهبی آلوده به آن هستند، غنا و موسیقی است، گاهی اوقات برخی آهنگ‌های سلطنت طلب‌ها در مداحی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و برخی از افراد امام حسین(ع) از یادشان می‌رود و بزن و بکوب هدف نهایی آن‌ها می شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها سبزوار رحیم پور ازغدی غنا و موسیقی حزب الله جامعه توحیدی بصیرت حسینی هیات عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آئین تکیه‌خوانی از سنت‌های عزاداری اهالی شمیرانات استان تهران است. آئین عزاداری که دسته‌های عزا، به همراه علامت‌های خود از یک مسیر مشخص به سمت مسجد، تکیه، حسینیه یا اماکن متبرکه حرکت کرده و در آن محل به عزاداری می‌پردازد.

امسال همچون سنوات گذشته و به همت هیأت ریحانةالنبی (س) این مراسم معنوی روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه از ساعت ۲۰ از مسجد صاحب‌الزمان (عج) واقع در خیابان دولت، خیابان اختیاریه آغاز می‌شود و به سمت حسینیه جنت‌البقیع اختیاریه ادامه خواهد داشت و در این حسینیه محمدحسین پویانفر به مرثیه‌خوانی می‌پردازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویر عزاداری زن فلسطینی، عکس خبری برگزیده سال شد
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • روزی به نام بناهای تاریخی/ از آسیب‌های میراث فرهنگی غافلیم
  • در واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه عدالت رعایت شود
  • نشست روسای هیات های مهاجرین با سرپرست امور اتباع سمنان
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی
  • تقدیر از استادکاران و مرمتگران/آسیب شناسی نشانه ضعف نیست
  • شکایت از ممنوعیت عزاداری!
  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران