Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداران پایتخت‌های دو کشور ایران و اتریش بر گسترش همه جانبه مناسبات و همکاری‌ها در چارچوب اسناد و موافقتنامه‌های همکاری تاکید کردند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیروز حناچی شهردار تهران صبح روز پنجشنبه پس از صرف صبحانه کاری با مایکل لودویگ شهردار وین که در ساختمان شهرداری پایتخت اتریش برگزار شد، گفت: تهران آماده اجرای سند همکاری میان پایتخت دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سند که خرداد سال ۱۳۹۵ میان شهرداران وقت پایتخت دو کشور به امضاء رسید بر گسترش همکاری‌ها در زمینه توسعه و برنامه‌ریزی شهری، حمل و نقل عمومی، مدیریت ضایعات، کارآیی انرژی، گردشگری، فرهنگ و اقتصاد نظارت دارد.

حناچی با اشاره به اینکه تحریم‌ها در حوزه دولت‌ها است، حضور فعال و جدی شرکت‌های اتریشی را در پروژه‌های عمران شهری تهران از جمله مترو، بازسازی بافت فرسوده، کسب و کار‌های نوین، انرژی‌های پاک، مدیریت پسماند، حمل و نقل ترافیک مورد تاکید قرار داد.

شهردار تهران همچنین با اشاره به روابط تاریخی و دیرینه میان دو کشور، روند مناسبات فیمابین را مثبت ارزیابی و تصریح کرد که ایران به گسترش همه جانبه روابط با اتریش علاقمند است.

حناچی سپس از همتای اتریشی خود دعوت کرد تا در چارچوب گسترش مناسبات، پیوند‌ها و همکاری‌ها به تهران سفر کند.

شهردار وین هم طی سخنانی پایتخت ایران را شهری بزرگ، تاریخی و مهم توصیف و بر لزوم گسترش همکاری‌های دو طرف تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها راه حل نیست، افزود: همکاری در سطح فعالیت‌ها و پروژه‌های شهری می‌تواند فضای مناسبی را برای توسعه همکاری‌های سیاسی به وجود آورد.

شهردار تهران دوشنبه شب گذشته در راس هیاتی از مدیران شهری و شورا به دعوت «لی یونگ» مدیر کل یونیدو و همتای اتریشی خود وارد وین شد. وی تاکنون با مدیرکل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و دبیرکل مجمع شهر‌های اروپایی ملاقات کرده و بر اساس برنامه اعلام شده راهی آلمان خواهد شد تا با شهردار برلین هم دیدار کند.

«محمود میرلوحی» عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز حناچی را دراین سفر همراهی می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پیروز حناچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند ۲۰۰ میلیارد ریالی سارقان منزل

سردار علی ولی پور گودرزی گفت : با وقوع چند فقره سرقت مشابه منزل که نشان از همکاری چند نفر در ارتکاب سرقت داشت، دستگیری سارقان منزل و مالخران آن، به صورت جدی در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام عملیات‌های مختلف پلیسی در نهایت ۴ تن از سارقان در اسفندماه سال گذشته دستگیر و در پی جویی‌های انتظامی متهمان به ۱۵ فقره سرقت در نقاط مختلف شهر تهران و فروش اموال سرقتی به یک مالخر اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به کارشناسی ارزش ریالی اموال مسروقه گفت: کارشناسان ارزش اموال مسروقه را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

وی ابراز داشت: در ادامه کارآگاهان برای دستگیری مالخر اموال مسروقه که با استفاده از موتورسیکلت یا خودرو با سارقان همکاری داشت وارد عمل شدند و در بررسی‌های اولیه متوجه شدند متهم علاوه بر همکاری با سارقان به توزیع مواد مخدر نیز می‌پردازد و اخیرا با استفاده از یک دستگاه خودروی نیسان آبی از شهر تهران به مقصد یکی از شهرستان‌های غرب کشور متواری شده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: مخفیگاه متهم در غرب کشور شناسایی و هنگام فروش اموال مسروقه به یک نفر از اتباع کشور‌های همسایه دستگیر شد.

وی اظهار داشت: با انتقال هر ۲ مالخر به پایگاه ششم پلیس آگاهی متهمان به جرم ارتکابی اعتراف و اعضای این باند برای کشف جزئیات پرونده و شناسایی مال باختگان در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • انهدام باند ۲۰۰ میلیارد ریالی سارقان منزل
  • تونل نوری در پیاده راه باغ فردوس پایتخت اجرا شد
  • موافقت وزیر کشور با ارتقاء درجه شهرداری پارس آباد مغان
  • جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها از زبان شهردار تهران + فیلم
  • کرمان فقط با مردم آباد می‌شود
  • مظلومیت زبان فارسی از نگاه رهبر معظم انقلاب
  • دعوت استاندار همدان از مسافران برای حضور در پایتخت تاریخ و تمدن
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشور‌های دوست متکی هستیم