Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:14:14 GMT

کارگاه بازآموزی پیشگیری از خودکشی در همدان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۳۷۸۰

کارگاه بازآموزی پیشگیری از خودکشی در همدان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رنجبران ظهر پنج شنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از خودکشی با اشاره به برپایی این کارگاه در مرکز بهداشت همدان اظهار داشت: کارگاه بازآموزی پیشگیری از خودکشی با حضور پزشکان، کارشناسان سلامت روان، نمایندگان پرستاری اورژانس‌های پرستاری استان و نمایندگانی از معاونت دانشجویی و فرهنگی و اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه برگزار شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنجبران تصریح کرد: ابعاد مختلف پیشگیرانه خودکشی و راه‌های پیشگیری و شرایط پرخطر در خانواده و اجتماع محور این کارگاه است تا به روزرسانی اطلاعات و بازآموزی در خصوص راهکارها به مدعوین صورت گیرد.

وی عنوان کرد: مدرسین این دوره از جمعیت پیشگیری از خودکشی کشور و دفتر سلامت روان وزارت بهداشت حضور یافته‌اند که طی دو نوبت در کارگاهی یک‌روزه به تدریس و تشریح مطالب مربوطه می‌پردازند.

مدیر گروه سلامت روان اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ادامه داد: این کارگاه در آستانه ۱۰ سپتامبر روز جهانی پیشگیری از خودکشی برگزار شده تا اهمیت موضوع برجسته‌تر شود و تلاش می‌کنیم طی سال‌جاری برنامه جامع‌تری با تعداد افراد تصمیم‌ساز بیشتر نیز در این خصوص اجرایی شود.

وی در ادامه افزود: خودکشی مسأله ای اجتماعی است و همکاران ما در بخش درمان و پژوهش دانشگاه می‌توانند با مشارکت و همراهی با معاونت بهداشتی نقش مؤثری در مدیریت و کنترل این پدیده اجتماعی ایفا کنند.

رنجبران همچنین توصیه کرد: با توجه به اینکه در هر مرکز جامع سلامت، یک کارشناس بهداشت روان مستقر است مردم می‌توانند مسائل و مشکلات خود را در هر زمینه با این کارشناسان در میان بگذارند که این خود راهی در جهت کاهش تنش‌ها و دغدغه‌هایی است که ممکن است به مرور زمان به بحران تبدیل شود.

کد خبر 4712165

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی همدان خودکشی هفته دولت بوشهر قزوین ماه محرم شیراز ایلام گرگان استانداری سمنان شهرکرد خرم آباد اربعین حسینی یاسوج مشهد کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابورگفت: هدف این بازدید ارزیابی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی متخصص شاغل در آزمایشگاه علوم پزشکی نیشابور بود.

 دکتر مهین شوروزی پیگیری‌های مجدانه معاونت در جهت تجهیز آزمایشگاه به دستگاه‌های مدرن آنالیز دستگاهی، به جهت سهولت و ایجاد دسترسی کارخانجات صنایع غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به نتایج آزمون‌های تخصصی در کوتاه‌ترین زمان را از دیگر دلایل حضور اختصاصی نماینده عالی سازمان در نیشابور دانست و نتیجه ارزیابی را مثبت ارزیابی کرد.

عبداللهی رئیس آزمایشگاه کنترل غذا و دارو  سازمان غذا و دارووزارت بهداشت هم گفت: در این بازدید، همکاری بین آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو و آزمایشگاه این معاونت در جهت آموزش نیرو‌های انسانی متخصص، همکاری و تسهیل در روند درخواست اعتبارات و افزایش دامنه و زیرساخت‌های نصب تجهیزات آنالیز دستگاهی  آزمایشگاه معاونت غذا و دارو نیشابور صورت گرفت.

 رئیس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو همچنین از ساختمان درحال ساخت آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی نیشابوربازدید کرد.

دیگر خبرها

  • طبیعت گردی عامل کاهش تنش عصبی و حافظ سلامت روان
  • پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • کارگاه طراحی در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود
  • ۱۳۵۰ گواهی سلامت ورزشکاران در اردبیل صادر شده است
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • فعالیت سامانه خود ارزیابی روانشناختی در حوزه سلامت روان
  • پای صنعت باید در دانشگاه باز شود
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور