Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@18:50:28 GMT

مشکلات نهایی مسکن‌مهر اردبیل برطرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۴۲۷۳

مشکلات نهایی مسکن‌مهر اردبیل برطرف می‌شود

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به اتمام پروژه مسکن مهر در آینده ای نزدیک مشکلات نهایی این پروژه برطرف می‌شود که در این راستا مسئولان ذی‌ربط باید نهایت همکاری را داشته باشند. ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

شهرام باباخانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: با توجه به این که برخی متقاضیان مساکن مهر در حال حاضر به دلیل عدم تحویل واحد خود از شرایط موجود ناراضی هستند که در این زمینه می‌توانند مشکلات خود را با ما در میان بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رفع نواقص واحدهای موجود افزود: اجرای این پروژه از سال 86 آغاز شده و اردبیل با دارا بودن سهمیه 30 هزار واحدی توانست احداث 41 هزار واحد را در دستور کار قرار دهد که خوشبختانه نسبت به وضعیت استان‌های هم‌جوار و غیرهمجوار شرایط مطلوبی را دارا هستیم و برخی از واحدها که تحویل داده نشده‌اند به دلیل مشکلات پیمانکاران بوده است.

12000 واحد مسکن مهر در گیلان تحویل متقاضیان شداز لزوم تعیین تکلیف مابقی واحدهای مسکن مهر تا افزایش چند برابری زمین برای ساخت مسکن در قم142 واحد مسکن مهر قم دارای مشکلات قضایی است

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون 40 هزار و 156 واحد مسکن مهر به مرحله بهره‌برداری رسیده و 844 واحد نیز در حال تکمیل است که در تلاش هستیم طبق برنامه‌ زمانبندی این پروژه را تا پایان امسال به اتمام رسانده و در راستای توسعه استان اقدامات اساسی انجام دهیم.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون عمده مشکلات ما مربوط به اداره تعاون است که یک عده با هیئت مدیره کارآمد در زمان مناسب در خانه‌شان سکونت گزیدند ولی این موضوع برای همه به این شکل صدق نکرد و به دلیل مشکلاتی روند این پروژه با تعویق روبه‌رو شد.

 وی بیان کرد: یک طرف دیگر قضیه این است که صاحبان مساکن مهر با وجود تحویل واحدها با عدم امکانات روبه‌رو هستند و این موضوعی نیست که انکار کنیم و در تمامی این موارد مسکن و شهرسازی سعی می‌کند تا آن‌جایی که در حد توانش است ورود پیدا کرده و به حل مسئله بپردازد.

باباخانی تصریح کرد: واگذاری زمین به عهده مسکن و شهرسازی است که در اختیار اداره تعاون قرار داده می‌شود و پس از آن نیز ساخت واحدها طبق شرایط قانونی به بخش خصوصی واگذار می‌شود و روال کار به همین شکل ادامه می‌یابد که مدیرعامل نیز در این حیطه اقداماتی انجام می‌دهد.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در این موارد نیز مشکلاتی وجود دارد و با توجه به این که برخی متقاضیان انصرافی هستند و با پرداخت مبلغ بسیار اندکی همکاری‌های لازم را با مدیرعامل پروژه می‌کنند به همین دلیل بخش خصوصی با مشکلات مالی روبه‌رو می‌شود و حتی شاهد این موضوع بوده‌ایم که واحدی به سه متقاضی فروخته شده است.

 باباخانی اظهار کرد: عدم امانتداری برای ساخت و اجرای پروژه‌ها یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن روبه‌رو هستیم و برای حل مشکل در این زمینه بازرسی باید مبالغ را به حسابرسی تحویل دهد تا در این زمینه مشکلات در اسرع وقت بررسی و رسیدگی شود که البته این موضوع نیز پروسه زمانی طولانی را نیاز دارد ولی حتما به دلیل حساسیت کافی می‌تواند ماحصل مناسب‌تری به دنبال داشته باشد.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل از اجرای طرح بازآفرینی نیز خبر داد و تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح اجرای کامل مباحث بازآفرینی و پروژه‌های تعریف شده در استان بر حسب نیاز مبنای کار قرار گرفته است که طرح جامع استانی آن به عنوان اولویت اساسی مطرح است که امیدواریم در این زمینه به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

وی بیان کرد: درصدد هستیم در راستای احیای بافت‌های فرسوده در استان نیز برنامه‌ریزی‌های اساسی داشته باشیم که این امر نیازمند تلاش‌های همه‌جانبه است و بدون شک می‌تواند در توسعه استان و زیباسازی شهری و فضاسازی شهری نقش شایانی ایفا کند که امیدواریم مسئولان و دستگاه‌های مربوطه در این راستا با ما نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/ ع

R41374/P/S6,49/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است

سردار نعمت الله باقری عصر سه‌شنبه در آیین معارفه استاندار لرستان با اشاره به اینکه اقدامات براساس ظرفیت‌های این استان رخ نداده و سپاه آماده همکاری با دولت است، اظهار داشت: تنها در حوزه آبرسانی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی ۴۲۵ میلیارد تومان طرح در دست اقدام بوده و ۷۰ درصد آن عملیاتی شده است.

وی افزود: ۱۸ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی قرارداد صورت گرفته است، همچنین در مرحله دوم آبرسانی ۹۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده و بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده و امیدواریم به سرانجام برسد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان تاکید کرد: ظرفیت‌های عظیمی در حوزه نیروی انسانی، منابع طبیعی و همچنین صنایع دست نخورده باقی مانده، اما به اندازه ظرفیت‌ها اقدام نشده است.

سردار باقری بیان کرد: برای استفاده از استعداد‌های موجود در لرستان باید ظرفیت‌های دولت پای کار بیاید، در غیر اینصورت شاهد تغییر نماینده دیگر از دولت در این استان خواهیم بود و برای آبادانی لرستان تمام قد ایستاده‌ایم و تلاش خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات وعده صادق اشاره و ادامه داد: رژیمی که فکر می‌کرد ارتش قدرتمندی دارد، اما قدرت پوشالی داشت به فرمان مقام معظم رهبری به دست نیرو‌های سپاه درهم شکسته شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان افزود: رژیم صهیونسیتی با استفاده از ظرفیت‌های عظیمی که داشت و انتظار می‌رفت از شکست جلوگیری کند، اما موفق نبودند و ندای لبیک یا خامنه‌ای سر داده شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • تایید نهایی بیش از۱۱۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • ۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند