Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید یوسفی‌نژاد عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از جمله مشکلاتی که مردم همواره با آن مواجه بوده و گزارش های آن به مسئولان دانشگاه می رسید، عدم نوبت گیری و زود پر شدن نوبت پزشکان بود که مشخص شد افرادی با طراحی رُبات هایی، ظرفیت ها را پر می‌کردند.

وی افزود: با بررسی های انجام شده و همکاری پلیس و دستگاه قضا این افراد شناسایی و دستگیر و امنیت سامانه برقرار شد و در حال حاضر به هیچ عنوان امکان هک کردن و مواردی از این قبیل در سامانه وجود ندارد و نوبت گیری تسهیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: هم اکنون برای نوبت دهی در ۲ رشته روماتولوژی و غدد بدلیل کمبود پزشک متخصص مشکل وجود داشته و نوبت ها زودتر پر می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای رفع این مشکل نیز امسال صف انتظار در سامانه برای نوبت دهی بیماران ایجاد شده و همچنین به گونه‌ای برنامه ریزی شده که هر پزشک روزانه حداقل ۲۵ مریض که از طریق سامانه نوبت گیری می کنند را ویزیت کند.

یوسفی نژاد گفت: با ایجاد صف انتظار در سیستم علاوه بر اینکه کد تایید نوبت گیری به شماره همراه فرد فرستاده شده و منتظر تماس می‌ماند، از نظر روحی نیز تاب آوری بیشتری برای مراجعه کنندگان ایجاد خواهد کرد.

روزانه ۲ هزار نفر در درمانگاه های کردستان ویزیت می‌شوند

وی یادآور شد: براساس آمارهای موجود در حال حاضر میانگین افرادی که روزانه در درمانگاه های دانشگاه علوم پزشکی استان بجز بیمارستان کوثر ویزیت می‌شوند ۲ هزار نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: یک سوم از این تعداد بیماری در کلینیک ویژه بعثت سنندج ویزیت می شوند که این تعداد روزانه ۷۰۰ نفر را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: از اول امسال تاکنون ۲۶۲ هزار نفر بیمار در کلینیک های دانشگاه علوم پزشکی بجز کوثر پذیرش شده‌اند که از این تعداد ۷۶ هزار و ۳۰۰ نفر بیمار توسط کلینیک ویژه بعثت تحت معاینه قرار گرفته اند.

یوسفی نژاد تاکید کرد: باید تلاش کنیم تعداد پزشکان در رشته های مختلف را افزایش داده و همچنین پزشکان ملزم شوند که تا حد امکان هیچ مرکز درمانی را کنسل نکنند.

به گزارش ایرنا، تا قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در کردستان دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی وجود نداشت، در سال ۱۳۶۵ مجموعه ای آموزشی پژوهشی با ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی در رشته های پرستاری و علوم آزمایشگاهی در این استان تشکیل شد.

در سال ۱۳۶۷ دانشکده پرستاری و مامایی برای پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناس پرستاری و کاردانی مامایی نیز راه اندازی شد.

با تصویب رشته پزشکی در شورای ارزیابی گسترش دانشگاه ها در سال ۱۳۶۹ و ادغام سازمان منطقه ای بهداشت و درمان، دانشکده علوم پزشکی کردستان نیز تشکیل شد. 

در سال ۱۳۷۱ از تجمیع دانشکده های پزشکی، پرستاری و مامایی، ارتقای به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی صورت گرفت و در حال حاضر این دانشگاه دارای پنج دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت، دندانپزشکی و پرستاری و مامایی است.

۷۳۴۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اسلامی ایران انقلاب دانشگاه علوم پزشکی استان رئیس دانشگاه علوم پزشکی مراکز درمانی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین

دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت از کمبود متخصص بیهوشی اتاق عمل در بیمارستان‌های استان گلایه کرد و گفت: کمترین فارغ‌التحصیل در رشته بیهوشی در استان قزوین در سال‌های اخیر وجود دارد و این آمار رو به کاهش است.

دیدبان افزود: در بخش MRI در استان قزوین پنج دستگاه فعال داریم.

این مقام حوزه بهداشت و درمان استان قزوین گفت: هم اکنون در استان قزوین ۲ مرکز جراحی چشم وجود دارد و به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص رتبه دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه ۱۸ را دارد.

دیدبان در ادامه از رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حوزه غذا و دارو خبر داد.

ارائه بیش از ۴۵۰ نوع خدمات در مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت از دیگر اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به آنها اشاره کرد.

کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این نشست خبری گفت: در سال ۱۴۰۲ حوزه نظارتی فعالیت‌های مستمری داشته که ماحصل آن ۲ هزار و ۳۷۶ نظارت انجام شده است.

کشاورز در خصوص فعالیت‌های نظارتی اظهارداشت: ۱۶۱ مورد اخطار کتبی، ۳۱ مورد تعزیرات، ده مورد نظام پزشکی، چهار مورد دادسرا و یک مورد پلمب انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۱۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از سایر استان‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی