Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@13:50:05 GMT

هفت استان کشور پایگاه طرح توسعه شتر هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۴۵۸۵

هفت استان کشور پایگاه طرح توسعه شتر هستند

مرتضی رضایی روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی یک‌ روزه توسعه کشت خارشتر و پرورش شتر با حضور معاونان امور دام ، کارشناسان وپرورش دهندگان به منظور اشتعالزایی منطقه بیارجمند در شرق استان سمنان ، افزود : باتوجه به ظرفیت های موجود و آب وهوای مناسب، در برخی مناطق کشور از جمله استان سمنان توسعه خارشتر و پرورش شتر گامی موثر برای رونق تولید در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : هدف از برگزاری کارگاه های آموزشی بازنگری در اهداف پرورش شتر با توجه به مناطق بیابانی کشور است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی تصریح کرد : تولید شیر و گوشت مورد نیاز مردم از جمله اهداف دیگر کارگاه های توسعه پرورش شتر است و در بخش تولیدات دامی کشور ظرفیت‌های مناسبی وجود دارد.

رضایی با اشاره به مستعد بودن برخی استان های کشور برای کشت خار شتر و سایر گیاهان شورپسند تصریح کرد : برخی علوفه های دستی ازجمله ذرت و یونجه صرفه اقتصادی ندارد و گیاهانی همچون گز و تاغ جایگزین مناسبی در مناطق خشک است .

وی با بیان اینکه منطقه بیارجمند از ظرفیت های بیابانی مناسبی برخوردار است اظهار داشت : بیارجمند در حاشیه کویر خشک ایران قرار دارد و شناساندن ظرفیت‌های آن برای ایجاد رونق اقتصادی منطقه ضرورت دارد .

بیارجمند در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شاهرود واقع است و تا شهر سمنان، مرکز استان، ۳۱۰ کیلومتر فاصله دارد. 

بخش بیارجمند از غرب به رشته‌کوه‌های سوخته‌کوه و کی‌کی و از شمال به جاده آسفالته تهران-مشهد و شهرستان میامی و از جنوب به کویر مرکزی ایران و از شرق به شهرستانهای طبس ، بردسکن و سبزوار محدود می شود.. 

پارک ملی حفاظت شده توران که در فاصله ۴۸ تا ۱۴۹ کیلومتری شهر بیارجمند واقع شده از اماکن مهم دیدنی منطقه است. این پارک ملی بزرگ‌ترین ذخیره‌گاه زیستکره در ایران به‌شمار می رود.

۷۳۵۷/۶۱۰۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان کشور استان های کشور شیر مشهد معاون وزیر قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۴۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت ۴۳ پایگاه سنجش نوآموزان از ۱۴ فروردین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اصفهان گفت: والدین می‌توانند متناسب با نوبت اخذ شده از چهاردهم فروردین برای انجام سنجش بدو ورود نوآموزان اقدام کنند که روند فرایند نوبت‌دهی و سنجش بدو ورود تا سی‌ویکم اردیبهشت ادامه دارد.
روح‌الله خزایی افزود: بر اساس طرح جدید سنجش سلامت نوآموزان، لازم است خانواده‌هایی که فرزند آنها در مهرماه سال ۱۴۰۳ وارد پایه اول می‌شود، با مراجعه به سایت my.medu.ir تا پایان مهلت مقرر نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها نوبت‌گیری نوآموزان را به‌روز‌های پایانی موکول نکنند، ادامه داد: در استان اصفهان ۳۷ پایگاه فعال سنجش بدو ورود در نظر گرفته شده است که برای سهولت و تسریع فرآیند سنجش ۶ پایگاه شیفت عصر هم برنامه‌ریزی شده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: متولدان اول مهر ۱۳۹۶ تا اول مهر ۱۳۹۷ که در سال ۱۴۰۴ وارد پایه اول دبستان می‌شوند باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت کنند در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در پایه اول را نخواهند داشت.
خزایی با اشاره به اینکه برای هر نوآموز تنها یک‌بار امکان اخذ نوبت وجود دارد و والدین موظف هستند در تاریخ و زمان مقرر در محل پایگاه حاضر باشند ادامه داد:هزینه سنجش بدو ورود به دبستان و کودکستان ۶۰ هزار تومان است که به صورت سامانه‌ای دریافت می‌شود و هیچ‌گونه وجه نقدی در پایگاه‌ها دریافت نخواهد شد.

آنطور که رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان گفته: همراه داشتن شناسنامه والدین و دانش‌آموز، کارت واکسیناسیون، معرفی‌نامه از مدرسه و یک قطعه عکس برای انجام مراحل سنجش در پایگاه‌ها لازم است.

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت ۴۳ پایگاه سنجش نوآموزان از ۱۴ فروردین
  • قرآن کریم ظرفیت امیدآفرینی را در سطح جامعه دارد
  • اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان
  • تاکید امیرعبداللهیان بر اولویت ایران برای توسعه روابط با ترکمنستان
  • بحران‌های اقتصادی کشور از حد متعارف فراتر رفته | فساد و فقدان دانایی‌، ما را با شوک‌های درون‌زا نیز روبرو کرده‌ | علائم نگران‌کننده در ایران داریم
  • فرشاد مومنی: بحران‌های اقتصادی کشور از حدود متعارف فراتر رفته است
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| واعظ آشتیانی
  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • پذیرش ۱۲ هزار و ۱۰۳ نفر در پایگاه های اسکان فرهنگیان استان
  • پذیرش بیش از ۱۴ هزار  نفر در پایگاه‌های اسکان فرهنگیان استان همدان