Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سردار علی ذوالقدری درباره مصداق افرادی که به آنها اوباش می‌گویند، اظهار کرد: اراذل و اوباش به افرادی اطلاق می‌شود که به رعایت نظم عمومی اهمیت نمی‌دهند، قانون‌مدار نیستند و در ستیز با هنجارهای جامعه هستند.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ ادامه داد: شهروندان می‌توانند اقدامات اراذل و اوباش را به پلیس 110 یا مراجعه حضوری به کلانتری‌ها یا پایگاه‌های ده‌گانه پلیس امنیت تهران بزرگ اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سوابق اوباش سطح‌بندی شده در بانک اطلاعاتی پلیس موجود است، این افراد تحت کنترل پلیس هستند، اقدامات مجرمانه آنها در سوابقشان ثبت می‌شود و به صورت دوره‌ای با مجوز قضایی آنها را احضار و توجیه می‌کنیم.

این مقام انتظامی یادآور شد: هرچه سوابق اوباش بیشتر باشد، مجازات آنها سنگین‌تر خواهد بود و با آنها هیچ اغماضی نمی‌کنیم.

ذوالقدری درباره آموزشهای ارائه شده به اوباش برای دست برداشتن از شرارت و بازگردان آنها به سطح جامعه نیز گفت: برای این افراد کلاس برپا می‌کنیم و در کلاس به آنها قوانین و مقررات اجتماعی، رعایت حقوق اجتماعی و زندگی خوب را تفهیم می‌کنیم.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ یادآور شد: در بحث امنیت، با سه مقوله تولید، ایجاد و ارتقا امنیت مواجهیم؛ تولید امنیت وظیفه تمام افراد و سازمانها است اما پلیس امنیت تولید شده را باید ارتقا دهد.

وی به اقدامات پلیس برای تسهیل دریافت گذرنامه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در تهران بزرگ دو محل صدور گذرنامه و مراجعات مردمی در خیابان شهید مطهری و شهرری وجود دارد همچنین 137 دفتر پلیس+10 آماده دریافت مدارک صدور گذرنامه از شهروندان هستند.

این مقام انتظامی افزود: شهروندان در صورت مفقود شدن گذرنامه باید به دو محل مذکور (خیابان شهید مطهری و شهرری) مراجعه کنند، توقف گذرنامه‌های مفقود شده پیش از این 6 ماه طول می‌کشید که اکنون به 20 روز کاهش پیدا کرده و این 20 روز نیز قابل کاهش است.

ذوالقدری درباره گذرنامه‌های مخدوش نیز گفت: در صورتی که مخدوش بودن گذرنامه غیرعمد باشد، صدور گذرنامه صورت می‌گیرد اما اگر مخدوشی به عمد صورت گرفته باشد، افراد به مقام قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ ادامه داد: اکنون نسبت به ماه گذشته حدود 60 تا 80 درصد افزایش صدور گذرنامه داشته‌ایم و نیروهای صدور گذرنامه را افزایش دادیم تا در اسرع وقت گذرنامه‌ها صادر شود و مردم نیز برای سفر اربعین نیز مشکلی نداشته باشند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر صدور مجوز برای حضور اتباع بیگانه در پایتخت، اظهار کرد: هر تبعه‌ برای سفر به کشور دیگری باید گذرنامه و ویزای معتبر داشته باشد، ویزاهای متفاوتی از جمله دانشجویی، درمانی، گردشگری و کار وجود دارد، هر کدام از این ویزاها کارکرد خود را دارد؛ قریب به اتفاق اتباع بیگانه که در کشور ما حضور دارند، دارای گذرنامه و روادید معتبر هستند اما افراد غیرمجاز جمع‌آوری شده و به اردوگاه‌های اطراف تهران منتقل می‌شوند.

این مقام انتظامی ادامه داد: افراد فاقد گذرنامه و روادید معتبر با هماهنگی کشور متبوع خودشان، به مرزهای کشورشان انتقال داده و مسترد می‌شوند.

ذوالقدری با بیان اینکه استفاده کارفرما از اتباع غیرمجاز جرم است، خاطرنشان کرد: گشت مشترکی با اداره کار داریم که کارفرمایان متخلف در زمینه به کارگیری اتباع غیرمجاز را شناسایی کرده و با آنها برخورد می‌کنیم.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشاره به جلسات متعدد با اصناف نیز خاطرنشان کرد: با وزارت صمت، اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف جلساتی داشتیم، ساعات کار صنوف متفاوت است اما نهایتاً در فصل تابستان تا ساعت یک بامداد و در فصل زمستان تا ساعت 24 مجاز به فعالیت هستند.

وی با اشاره به فعالیت 135 اتحادیه صنفی در تهران، گفت: پلیس برای برخی از صنوف صلاحیت فردی، برای برخی دیگر صلاحیت انتظامی و برای برخی دیگر صلاحیت ترافیکی را نیز بررسی می‌کند.

این مقام انتظامی افزود: خود فرد نیز باید صلاحیت اداره صنف مورد نظر را داشته باشد.

ذوالقدری همچنین از هیئات مذهبی و عزاداران حسینی خواست با پلیس در زمینه انتظامی، ترافیکی و امنیتی همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: گذرنامه صدور گذرنامه پلیس امنیت عمومی سفر اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۵ دستگاه موتور سنگین قاچاق در تهران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به توقیف ۱۵ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق در محدوده چیتگر تهران شدند. رسیدگی به این پرونده در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش دستانه در دستورکار ماموران قرار گرفت و در جریان آن چندین دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق که در نمایشگاهی در چیتگر تهران نگهداری شده بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: مرد میانسال، با دندان گوش پسر جوان را در صف نانوایی کَند! + عکس

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه تردد انواع موتورسیکلت سنگین با حجم بالای ۲۵۰ سی‌سی در معابر عمومی ممنوع است، کارآگاهان این پلیس با حضور درمحل، موتورها را رویت و نهایتاً موتورهای مذکور را توقیف کردند. در بررسی اولیه نیز مشخص شد که این فروشگاه با برگزاری مراسم و دعوت از موتورسواران سنگین اقدام به افتتاح نمایشگاه خود کرده که برابر خبر واصله تعدادی از موتورسیکلت‌های موجود فاقد اسناد و مدارک مثبته بوده و مالکین نتوانستند اقدام به ارائه اسناد و مدارک گمرکی کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه موتورسیکلت‌های کشف شده شامل تعداد ۱۵ دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق بود که توقیف شد، گفت: در این خصوص پرونده‌ای نیز تشکیل شده و به همراه متهمین به مرجع قضائی معرفی شد. کارشناسان نیز ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۴۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228002 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • دستگیری یک تبعه رژیم صهیونیستی در مالزی که قصد انجام عملیات تروریستی داشت
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • کشف ۱۵ دستگاه موتور سنگین قاچاق در تهران
  • کشف ۱۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق + فیلم