Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@23:19:44 GMT

افشای ورود یک ستون بزرگ از ارتش آمریکا به «عین‌الاسد»

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۵۱۴۲

افشای ورود یک ستون بزرگ از ارتش آمریکا به «عین‌الاسد»

اعلام تشکیل یگان نیروی هوایی در حشد شعبی، افشای ورود یک یگان بزرگ از نظامیان آمریکایی به عراق و درخواست عجیب یک نماینده پارلمان برای برکناری برهم صالح از جمله خبرهای مربوط به عراق است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عراق از صدور فرمان اداری مبنی بر تشکیل یگان نیروی هوایی در حشد شعبی خبر دادند.

در  سند صادره از سوی جمال جعفر معروف به ابو مهدی المهندس نایب رئیس هیئت حشد شعبی آمده است : با استناد به فرمان نخست وزیری شماره ۷۹ سال ۲۰۱۴ و ابلاغ شده در نامه دفتر نخست وزیری درمورخه ۲۰۱۴/۹/۸ و در خصوص اختیارات محوله به ما(حشد شعبی) و ضرورت‌های منافع عمومی، یگان نیروی هوایی را تشکیل می‌دهیم و صلاح مهدی حنتوش سرپرستی این یگان را از تاریخ فوق برعهده می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بیشتر بخوانید:

صدور دستور تشکیل اداره نیروی هوایی الحشد الشعبی عراق

بر اساس گزارش شبکه الفرات، تشکیل یگان نیروی هوایی حشد شعبی در پی تکرار حملات هوایی ناشناس به انبارها و مواضع حشد شعبی در عراق صورت گرفته است.

انگشت اتهامات در پی این تجاوزات به سمت رژیم صهیونیستی نشانه رفت که این رژیم به صراحت مسئولیت خود در این زمینه را انکار نکرد.

افشای ورود یک یگان بزرگ از نظامیان آمریکایی به عراق

یک مسئول محلی در  استان الانبار عراق از ورود یک یگان بزرگ از نظامیان آمریکایی به این کشور پرده برداشت. این مسئول محلی گفته است یک یگان بزرگ از نظامیان آمریکایی از خاک اردن وارد پایگاه عین الاسد شده‌اند.

این منبع محلی در گفت‌وگو با شبکه السومریه تاکید کرد یک ستون نظامی بزرگ ارتش آمریکا شامل ۱۰۸ کامیون بزرگ حامل انواع تجهیزات و  تسلیحات جنگی از خاک اردن و از طریق گذرگاه طریبیل به سمت پایگاه هوایی عین الاسد در غرب  استان الانبار حرکت کرده است.

این منبع خاطر نشان کرد این ستون نظامی به همراه یک شرکت امنیتی به نام پادشاهی طاووس وارد شده و همزمان با ورود آن به مناطق غربی شاهد پرواز گسترده جنگنده‌های آمریکا برای تامین  امنیت آن بوده است، عملیات  انتقال این تجهیزات نظامی آمریکایی از خاک اردن به سمت پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار در فضایی مبهم صورت گرفته است.

این منبع که نامش را فاش نکرده است، افزود فرماندهان امنیتی مشرف بر بخش غربی استان الانبار هیچ اطلاعاتی درباره انتقال این تجهیزات ندارند و هدف از ورود این تجهیزات مشخص نیست.

درخواست عجیب یک نماینده پارلمان برای برکناری برهم صالح

کاظم الصیادی از نمایندگان عضو کمیسیون شفافیت پارلمان عراق امروز پنجشنبه خواستار برکناری برهم صالح از مقام ریاست جمهوری به سبب آنچه تخلف از قانون اساسی خواند، شد.

بر اساس گزارش السومریه، الصیادی در بیانیه‌ای اعلام کرد من خواستار برکناری رئیس جمهوری به سبب تخلف از ماده ۶۱ قانون اساسی هستم و دادستانی باید نقش خود را در بازخواست متخلفان ایفا کند.

الصیادی پنجشنبه ۲۹ آگوست هم برهم صالح رئیس جمهوری عراق را به تجاوز از قانون متهم کرده بود. وی اعلام کرده بود که تخریب اراضی در پارک نزدیک منزل برهم صالح در منطقه  الجادریه بغداد با همکاری برخی عناصر یگان ریاست جمهوری صورت گرفته است.

اقدام وزارت دفاع عراق درباره برخی فرماندهان ارتش

وزارت دفاع عراق برخی فرماندهان وافسران ارشد ارتش را به دادگاه‌های نظامی سپرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع عراق، نجاج الشمری وزیر دفاع  عراق دستور سپردن برخی افسران و فرماندهان ارشد به دادگاه‌های نظامی ذی‌صلاح به خاطر اتهامات مربوط به فساد صادر کرده است.

مشارکت مستشاران نظامی سه کشور در آموزش پیشمرگه

خبر دیگر اینکه  وزارت امور پیشمرگه دولت محلی اقلیم کردستان عراق یادداشت تفاهمی را برای مشارکت در بازسازی پیشمرگه با هلند امضا کرد. بر اساس گزارش الفرات،‌امضای این یادداشت تفاهم طی مراسمی با حضور «شورش اسماعیل» وزیر امور پیشمرگه و ویلیام نیکلاس کوزایین» کنسول هلند در اقلیم صورت گرفت.

پیش از امضای این یادداشت تفاهم، این گام دولت هلند را مهم و تاثیرگذار خواند و از نقش مستشاران و نیروهای هلندی در آموزش پیشمرگه تقدیر کردپیش از امضای این یادداشت تفاهم، کنسول هلند تاکید کرد که بر اساس مضمون این یادداشت، مستشاران نظامی و غیرنظامی کشورهای آمریکا، انگلیس و آلمان در عملیات اصلاح وزارت پیشمرگه مشارکت خواهند کرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان عراق ارتش آمریکا حشدالشعبی نیروی هوایی وزارت دفاع عراق امریکا الانبار تحولات منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی شدن ۸ نظامی صهیونیست در غزه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن شمار دیگری از نظامیان خود در درگیری ها با نیروهای مقاومت در نوار غزه اذعان کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته ۸ نظامی دیگر این رژیم در نبردهای غزه مجروح شدند.

گردان های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی هم امروز اعلام کردند که تجمعات سربازان و خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی را در نزدیکی بیمارستان شفا در غرب شهر غزه بمباران کرده است.

دفتر رسانه ای دولت فلسطین در غزه هم روز پنجشنبه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا اعدام کردند.

بنا به اعلام این دفتر، ۵ پزشک و پرسنل کارد درمان بیمارستان شفا در میان اعدام شدگان قرار داشتند.

دفتر رسانه ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که اشغالگران با بمباران ساختمان بیمارستان، کادر پزشکی و آوارگانی که درون ساختمان پناه گرفته اند را وادار به خروج از ساختمان می کنند.

نظامیان صهیونیست طی روزهای گذشته حمله‌های وحشیانه خود را علیه بیمارستان‌های نوار غزه و به صورت مشخص بیمارستان‌های شفا و امل تشدید کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • زخمی شدن ۸ نظامی صهیونیست در غزه
  • شمار نظامیان اسرائیلی زخمی در جنگ غزه به 3160 نفر رسید
  • هشدار جدی مقام بلندپایه نظامی ایران به دشمنان؛ در جنگ نرم و فضای مجازی دستتان را کوتاه می کنیم
  • مقاومت اسلامی عراق: یک پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار دادیم
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو موضع نظامی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه ارتش صهیونیستی
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران در سوریه
  • شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟