Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@08:20:41 GMT

۱۷۰ میلیارد ریال زکات در استان اصفهان جمع‌آوری شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۵۲۹۵

۱۷۰ میلیارد ریال زکات در استان اصفهان جمع‌آوری شد

حجت‌الاسلام غلامحسین رنجبر روز پنجشنبه در نشست ستاد زکات تیران و کرون افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، جمع‌آوری زکات در استان اصفهان تا پایان سال به ۳۱۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

وی بیان کرد: سال گذشته در این استان ۲۹۰ میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شده که ۴۰ درصد آن برای طرح‌های عمرانی مانند مسجدسازی، ساخت یا بهسازی خانه‌های نیازمندان، ساخت نمازخانه مدرسه‌ها و خانه عالم اختصاص یافته و سایر مبلغ به مصرف نیازمندان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اضافه کرد: اجرای پروژه های عمرانی از محل اعتبارات زکات بر اساس تقاضا و نیاز مناطق روستایی و مردم مناطق پرداخت کننده زکات است که بیشتر پروژه در سال گذشته در حوزه مسجد سازی بوده که البته احداث نمازخانه مدارس نیز در اولویت است.

دبیر ستاد زکات استان اصفهان از تشکیل شورای زکات در روستاها خبر داد و گفت: تشکیل این ستاد موجب شناسایی ظرفیت‌ها برای جمع‌آوری اعتبار و همچنین شناسایی نیازهای هر منطقه است که از سوی اعضای ستاد انجام می‌شود.

وی روحانی روستا، دهیار، اعضای شورای اسلامی، فرمانده پایگاه بسیج و شخصیت‌های معتمد محلی را جزو اعضای ستاد زکات روستایی عنوان کرد.

جمع‌آوری ۹ میلیارد ریال زکات در تیران و کرون

فرماندار تیران و کرون نیز در این نشست به جمع‌آوری ۹ میلیارد ریال زکات در این شهرستان در سال گذشته اشاره کرد و اظهارداشت: پنج میلیارد ریال از این مبلغ در حوزه عمرانی و سایر آن به نیازمندان اختصاص داده شد.

مجید حججی افزود: ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال زکات هم از ابتدای سال‌جاری تا کنون در شهرستان تیران و کرون جمع‌آوری شده که با وجود بهبود وضعیت کسب و کار کشاورزی و دامپروری در این منطقه، این میزان افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه بیان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین و بارندگی‌های سال آبی جاری در رونق کشاورزی این منطقه موثر بوده و معضل اشتغال را برطرف کرده؛ از این رو کشاورزان و فعالان اقتصادی در این حوزه آمادگی بیشتری برای کمک‌رسانی به نیازمندان دارند.

بر اساس فقه اسلام گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مشمول پرداخت زکات واجب می‌شوند که البته پرداخت زکات مستحبی مشمول موضوع خاصی نیست و انفاق به شمار می‌آید.

ظرفیت کنونی پرداخت زکات در کشور نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است که در حال حاضر سالانه رقم چهار میلیارد ریال به عنوان وجوهات زکات جمع‌آوری می‌شود.

۷۱۳۱/۸۱۲۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان اصفهان شورای اسلامی فناوری کسب و کار مدرسه قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، کشاورزان و عشایر و قشر‌های مختلف مردم همایش  تکریم و ترویج زکات در شهرستان هویزه برگزار شد.

در این همایش آیت الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت پرداخت زکات براساس آیات و روایات بر ترویج هر چه بیشتر در جهت انجام این فریضه الهی تاکید کرد.

سعید صباهی نسب، مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان هویزه نیز در این نشست گفت: این نهاد به عنوان دبیرخانه ستاد زکات آمادگی دریافت زکات کشاورزان و مودیان زکات را دریافت و در جهت حل مشکلات نیازمندان و مددجویان زیر پوشش کمیته امداد پرداخت و هزینه نماید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • نشست ستاد زکات استان در دهدشت