Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ علی العبدالله در العربی الجدید نوشت: تنش سیاسی و میدانی بین اسرائیل و ایران، نشان دهنده سقف خطری است که رقابت این دو دولت به آن رسیده است. استراتژی اسرائیل در قبال ایران، متکی بر سه عنصر است؛ که عبارتند از: ۱-ممانعت از استقرار ایران در منطقه، با وارد آوردن حملات پی در پی به پایگاه‌های وابسته به آن، ۲-باقی نگه داشتن خطر ایران در صدر توجه منطقه‌ای و بین المللی و حفظ فشار‌ها بر ایران، با هدف زدن یک تیر با دو نشان: یعنی انزوای ایران، نزدیکی اسرائیل به دولت‌های حاشیه خلیج فارس و دور کردن پرونده فلسطین از مرکز توجهات.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
۳-تلاش برای حفظ حضور آمریکا در منطقه و ادامه تنش‌ها بین ایالات متحده و ایران.

در طول سال‌های درگیری در سوریه، تمرکز اسرائیل بر هدف گرفتن محموله‌های سلاحی بود که برای حزب الله ارسال می‌شد، تا به این شکل با استقرار نیرو‌های وابسته به ایران در سوریه مقابله کند. علاوه بر این، حملاتی که اخیرا صهیونیست‌ها به پایگاه‌های ایرانی در عراق داشته اند، منعکس کننده تمایل آن‌ها برای مقابله با افزایش قدرت نیرو‌های عراقی وابسته به ایران، در عراق است.

اما با توجه به اینکه این حملات خاک ایران را هدف نمی‌گیرد و اغلب قربانی‌ها ایرانی نیستند، به نظر نمی‌رسد تاثیری بر ملت ایران داشته باشد و مسئولان این کشور را مجبور به تغییر سیاستشان کند.

وجود بازوان مسلح وابسته به ایران در منطقه، از یک سو، یک مانع بازدارنده برای آمریکا و اسرائیل، در حمله آن‌ها به خاک این کشور بوده و از سوی دیگر، برگ برنده‌ای برای ایران در جریان مذاکرات است، که اسرائیل و آمریکا را مجبور به اعتراف به نفوذ منطقه‌ای ایران می‌کند.

در مجموع، تلاش ایران برای ادامه تجهیز حزب الله به موشک‌های دقیق، برنامه ریزی برای مانور‌های دریایی با روسیه در اقیانوس هند؛ در پاسخ به ائتلاف دریایی که واشنگتن از تشکیل ان صحبت می‌کند، و در نهایت، شایعه دادن اجازه به زیردریایی‌های اتمی روسیه برای استفاده از دو بندر بوشهر و چابهار، به عنوان دو پایگاه اصلی برای مقابله با ایالات متحده، بیانگر تغییر خط مشی ایران در راستای پاسخ به عملیات اسرائیل و فشار‌های امریکا و برنامه ریزی برای تحقق اهداف آن است.

اما مساله دردناک آن است که این درگیری‌ها بر سر نفوذ بیشتر، بین اسرائیل و ایران، ایالات متحده و روسیه و ترکیه، در خاک کشور‌های عربی در جریان است که دولتمردان این کشورها، خود را دارای حق حاکمیت می‌دانند؛ بی آنکه واکنش مناسب یا نقشه‌ای برای مقابله با تنش‌ها داشته باشند و تلاشی برای خروج از این حالت بی تعادلی کنند. خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اسرائیل حزب الله نیروهای ایران در سوریه تنش بین اسرائیل و ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۷۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و اسرائیل توان مقابله با ایران را ندارند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و اسرائیل توان مقابله کردن ندارند بنابراین از عوامل نفوذی استفاده می‌کنند تا ما را بسنجد، درحالی که نیروهای مسلح ما بسیار هوشیار و هوشمندانه عمل می‌کنند.

سردار اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل توان مقابله کردن ندارند بنابراین از عوامل نفوذی که قطعاً پیدا خواهند شد استفاده می‌کنند تا ما را بسنجد، درحالی که نیروهای مسلح ما به لطف خدا بسیار هوشیار و هوشمندانه عمل می‌کنند و در هر مقطع از زمان چه نیمه شب و چه هر موقع دیگر، کوچک‌ترین پرنده یا مورد مشکوکی را در آسمان رؤیت کنند، به موقع اقدام می‌کنند.

وی افزود: پدافندها و موشک‌های ضدهوایی و برای موقعیت‌هایی است که هر جنبده‌ای در آسمان دیده شد، به موقع با آن مقابله و نابودش کنند تا به کسی آسیب نرسد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آن‌ها می‌خواهند از راه جنگ و عملیات روانی وانمود کنند که موفق بودند، درحالی که اگر بخواهند که آسیبی به کوچک‌ترین قسمت کشور ما وارد شود، قطعاً و یقیناً آنچنان ضربه مهلکی به آن‌ها وارد خواهد شد که از کرده خود پشیمان شوند؛ حتی سخت‌تر اقدامی که ایران در روزهای گذشته انجام داد.

کد خبر 745994

دیگر خبرها

  • «هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!
  • آمریکا و اسرائیل توان مقابله با ایران را ندارند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • کنعانی: اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوز‌ها مقابله کنند
  • اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوزها مقابله کنند
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق علیه اسرائیل به آمریکایی‌ها پیام دادیم؛ گفتیم به دنبال توسعه تنش نیستیم
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است