Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@00:44:43 GMT

۱۲۵۰ بهورز در روستاهای خراسان رضوی فعالیت می کنند

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۷۱۷۳

۱۲۵۰ بهورز در روستاهای خراسان رضوی فعالیت می کنند

مدیر توسعه شبکه های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز جمعه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: این بهورزان حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت روستایی و شهرهای کوچک را زیر پوشش خود دارند و یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از آنها در روستاها و بقیه در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت خراسان رضوی ساکن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر محمد حسن درخشان افزود: در حال حاضر به ازای هر ۹۰۰ نفر جمعیت در مناطق روستایی استان خراسان رضوی یک بهورز در خانههای بهداشت فعالیت می کند که با استانداردهای تعیین شده وزارت بهداشت منطبق است.
وی اضافه کرد:هم اکنون ۱۵۰ دانش آموز بهورزی نیز در حال طی کردن تحصیلاتشان هستند که پس از اتمام تحصیلات، جذب خانه های بهداشت در استان خراسان رضوی می شوند.
مدیر توسعه شبکه‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۷۴۶ خانه بهداشت در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دایر است که  ۳۹ مورد از آنها در سال‌های اخیر احداث شده است و در خراسان رضوی به لحاظ تعداد خانههای بهداشت کمبودی وجود ندارد ولی با رشد جمعیت این تعداد باید افزایش یابد.

درخشان افزود: نقش بهورزان در ارتقای شاخصهای بهداشتی و درمانی در روستاها از ۴۰ سال گذشته تاکنون بر کسی پوشیده نیست و  این بهورزان در ابتدا با مدرک ششم ابتدایی و سیکل پذیرش می شدند و دوره های سه ساله بهورزی را فرا می گرفتند و به تدریج مدارک بالاتر را کسب می کردند. 
وی ارائه مراقبتهای نوین بهداشتی، پیشگیری و کنترل بیماری‌های مختلف نظیر دیابت،  فشار خون و بیماری‌های قلبی، کاهش شاخصهای کنترل مرگ مادران باردار و مرگ و میر نوزادان را از اقدامات مهم بهورزان در روستاها و شهرهای کوچک عنوان کرد.

هم اکنون حدود پنج میلیون نفر از جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه، تربت جام و گناباد خدمات رسانی می شوند.

۳۰۲۷/۱۹۲۲
 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان خراسان رضوی خراسان رضوی علوم پزشکی مرگ و میر نوزادان وزارت بهداشت قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت گفت: ۴۶پروژه خدماتی و پزشکی در استان تکمیل و تحویل شده است.
دکتر عبداله دیدبان با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد توسعه و پیشرفت زیرساخت‌های درمانی و پزشکی در سطح است قزوین هستیم اظهار کرد: بعد از سفر رییس جمهور به استان قزوین و تخصیص اعتبارات روند اجرای پروژه‌های درمانی و پزشکی استان قزوین جان تازه‌ای گرفته است.
وی افزود: در سی ماه گذشته ۴۲ پروژه درمانی و پزشکی در سطح استان قزوین تکمیل و به بهره برداری رسیده است و دو پروژه نیز به طور موقت تحویل داده شده است.
این مقام حوزه بهداشت و درمان استان یادآور شد: ۶٠ پروژه نیز با پیشرفت‌های مختلف تا ۸۵درصد در حال اجرا است که خدمات رسانی این پروژه‌ها در سطح استانی و ملی است.
دیدبان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از پروژه‌های مهم در حوزه درمان که در حال اجراست پروژه بیمارستان ۷٠٠ تختخوابی است که در حال حاضر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد این در حالی است که تا قبل از دولت سیزدهم پیشرفت این پروژه ۹ درصد بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: یکی از پروژه‌های مهم دیگر احداث بیمارستان اعصاب و روان است که این مجموعه در مساحتی بالغ بر ۶۵٠٠ متر مربع با ۱۵٠ تخت به بهره برداری خواهد رسید.
این مقام گفت: در مجموع برای احداث پروژه‌های درمانی و پزشکی در استان هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
دیدبان در حوزه درمان نیز خاطرنشان کرد:در بخش MRI در استان قزوین پنج دستگاه فعال داریم.
این مقام حوزه بهداشت و درمان استان قزوین در ادامه افزود:هم اکنون در استان قزوین ۲ مرکز جراحی چشم وجود دارد و به ارایه خدمات به بیماران می‌پردازد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص رتبه دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه ۱۸را دارد.
دیدبان در ادامه از رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حوزه غذا و دارو خبر داد.
ارائه بیش از ۴۵۰ نوع خدمات در مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت از دیگر اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به آنها اشاره کرد.
دیدبان در ادامه از کمبود متخصص بیهوشی اتاق عمل در بیمارستان‌های استان گلایه کرد و گفت: کمترین فارغ‌التحصیل در رشته بیهوشی در استان قزوین در سال‌های اخیر وجود دارد و این آمار رو به کاهش است.
کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این نشست خبری گفت: در سال ۱۴۰۲ حوزه نظارتی فعالیت‌های مستمری داشته که ماحصل آن ۲ هزار و ۳۷۶ نظارت انجام شده است.
کشاورز در خصوص فعالیت‌های نظارتی اظهارداشت: ۱۶۱ مورد اخطار کتبی، ۳۱ مورد تعزیرات، ده مورد نظام پزشکی، چهار مورد دادسرا و یک مورد پلمب انجام شده است.
کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی: ۱۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از سایر استان‌ها هستند.

دیگر خبرها

  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی