Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-18@12:40:00 GMT

آیا پراید از ناوگان سرویس مدارس حذف می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۷۷۹۸

آیا پراید از ناوگان سرویس مدارس حذف می‌شود؟

تین‌نیوز | 

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران درباره آخرین مهلت ثبت نام رانندگان متقاضی سرویس مدارس توضیحاتی داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت ثبت نام رانندگان برای فعالیت در ناوگان سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید گفت: ثبت نام پیمانکاران و شرکت‌های مجاز حمل و نقل برای حضور در ناوگان سرویس مدارس از ماه قبل آغاز شده و لیست نهایی آن‌ها در سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان مدارس) ثبت و در حال به روز رسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تأکید بر اینکه فعالیت شهرداری و آموزش و پرورش امسال در قالب سامانه سپند انجام می‌شود، افزود: ثبت نام رانندگان ۳ هفته‌ای است که آغاز شده و از رانندگان متقاضی فعالیت در ناوگان سرویس مدارس درخواست می‌کنم به دلیل زمان بر بودن مراحل تأیید صلاحیت، در هفته جاری فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران تصریح کرد: رانندگانی که قصد فعالیت در ناوگان سرویس مدارس را دارند، باید به بخش خدمات اداری سازمان تاکسیرانی جهت ثبت نام و تکمیل مدارک خود مراجعه کنند که آدرس آن در تارنمای سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران درج شده است.

قنادان گفت: آن دسته از متقاضیانی که برای اولین بار قصد حضور و فعالیت در ناوگان سرویس مدارس را دارند، ملزم به شرکت در دوره‌های آموزشی سازمان تاکسیرانی هستند.

او با تأکید بر اینکه برچسب‌های ناوگان سرویس مدارس در قالب کشوری تهیه و چاپ می‌شود، افزود: پس از کسب آموزش‌های لازم از سوی رانندگان تأیید صلاحیت شده در بازه زمانی یک هفته مانده تا آغاز سال تحصیلی جدید در مراسمی از برچسب‌های واحد ناوگان سرویس مدارس رونمایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سئوال که آیا برای سرویس مدارس دخترانه از رانندگان خانم استفاده می‌شود؟ گفت: ترجیح بر آن است که از راننده زن برای سرویس مدارس دخترانه استفاده شود، اما باید به این نکته توجه کرد که این ترجیح است و الزامی وجود ندارد و ما در صورتی که با کمبود راننده خانم مواجه شویم، باید از رانندگان آقا نیز بهره بگیریم.

قنادان تأکید کرد: رانندگان مشغول در ناوگان سرویس مدارس تحت نظارت سازمان تاکسیرانی هستند و آموزش‌های لازم را پیش از آغاز فعالیت خود کسب می‌کنند و گواهی سلامت جسم و روان، عدم اعتیاد و سوء پیشینه آن‌ها صادر می‌شود.

او بیان کرد: امسال با همکاری پلیس راهور سخت‌گیری بیشتری در حوزه ناوگان سرویس مدارس خواهیم داشت. 

قنادان در پاسخ به این سئوال که آیا امسال خودرو پراید در سرویس مدارس به کار گرفته می‌شود؟ گفت: سعی داشتیم که به علت ایمنی، خودرو پراید را از ناوگان سرویس مدارس حذف کنیم، اما به دو دلیل هنوز این امر محقق نشده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران ادامه داد: دو دلیل افزایش قیمت خودرو و تأمین نشدن خودرو از سوی خودروساز تحقق این امر را با مشکل مواجه کرد، اما اگر در شرایط یکسان بتوانیم خودرو سرویس مدارس را انتخاب کنیم، به طور حتم اولویت با خودرویی به غیر از پراید است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سرویس مدارس پراید ناوگان سرویس مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کسر و دریافت هرگونه وجه از مالکان و رانندگان اتوبوس ممنوع است

تین نیوز

فعالان صنف حمل و نقل مسافری بین شهری اعلام کردند رانندگان اتوبوس و همچنین مالکان می توانند در صورتی که در پایانه غرب ( ترمینال غرب )  و دیگر پایانه های کشور از آنها مبالغی به صورت دستی و یا غیر دستی تحت عنوان پامیزی، سوار کنی، دلالی، پذیرایی و ... کسر می شود، جهت تنظیم شکایت به انجمن های صنفی مراجعه نمایند.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آنچه رانندگان اتوبوس در شبکه های اجتماعی عنوان کردند با وجود آن که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کسر هرگونه وجهی را از صورت وضعیت یا به صورت دستی از مالکان ناوگان مسافری ممنوع اعلام نموده اما هنوز در برخی پایانه های کشور چنین مبالغی از رانندگان و مالکان اتوبوس دریافت می شود که این امر انتقاداتی را در بین فعالان رانندگان و مالکان اتوبوس ایجاد کرده است.

بر اساس دستورالعمل جدید معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که تاریخ آن مربوط به ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ است کسر هرگونه وجهی تحت عنوان پامیزی، دلالی، پایش، فروش بلیت اینترنتی ، تغذیه و..‌‌‌‌‌. از صورت وضعیت ، پرداخت نقدی و یا دریافت وجه به صورت دستی توسط هریک از عوامل شرکت های مسافربری از مالکان و رانندگان اتوبوس ( مالکان ناوگان) ممنوع است.

با توجه به اعلام سازمان، رانندگان و مالکان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این خصوص مراتب را از طریق سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای و تشکل های صنفی  پیگیری نمایند.

بدین ترتیب طبق قانون فقط  باید ۱۵ درصد کمیسیون شرکت های حمل و نقل و ۵ درصد عوارض شهرداری از صورت وضعیت کسر و مابقی به مالک ناوگان پرداخت می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • افزایش حداکثر ۴۵ درصدی نرخ تاکسی در تهران/ شهروندان آنلاین پرداخت کنند
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • صیانت از جان شهروندان با برقی سازی خودروها
  • ◄ کسر و دریافت هرگونه وجه از مالکان و رانندگان اتوبوس ممنوع است