Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، آخرین وضعیت فعالیت بنگاه‌های فعال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد، در حال حاضر ۱۲۶۲ بنگاه مشکل دار در کشور وجود دارد که ۱۴۱ هزار نیروی کار در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند. بیش از ۱۱۹۰ بنگاه نیز به دلیل مشکلات اقتصادی با حقوق معوق ۱۳۰ هزار کارگر خود مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۱۸۷ بنگاه با ۴ هزار نفر نیروی کار در وضعیت بحرانی قرار دارند.

اما در کنار بنگاه‌های مشکل دار، بحرانی و دارای حقوق معوق، در سال جاری با حمایت از ۴۷۴ بنگاه مشکل دار، این بنگاه‌ها احیا شدند تا از بیکاری ۱۰۱ هزار و ۳۲۳ نیروی کار جلوگیری شود.

بیشترین تعداد نیروی کار در بنگاه‌های حمایت شده مربوط به استان تهران با حمایت از ۸۲ بنگاه مشکل دار و ۴۱ هزار و ۸۸۱ کارگر است. همچنین در استان اصفهان حدود ۲۹ هزار و ۶۰۰ نیروی کار در ۵۷ بنگاه حمایت شده مشغول به کار هستند.

در استان آذربایجان شرقی با حمایت از ۱۱ بنگاه مشکل دار از تعدیل حدود ۳ هزار نیروی کار، در استان آذربایجان غربی با حمایت از ۵ بنگاه مشکل دار از تعدیل حدود ۶۰۰ نیروی کار و در استان اردبیل نیز با حمایت از ۲۸ بنگاه مشکل دار از تعدیل ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی کار جلوگیری شد.

همچنین در استان البرز پنج بنگاه با ۴۴۵ نیروی کار، در استان ایلام چهار بنگاه با ۴۶ نیروی کار، در استان بوشهر ۷ بنگاه با ۱۰۵ نیروی کار، در استان چهارمحال و بختیاری ۲۴ بنگاه با هزار و ۱۴۰ نیروی کار، در استان خراسان جنوبی ۳۵ بنگاه با ۲ هزار و ۱۹۶ نیروی کار، در استان خراسان رضوی ۱۵ بنگاه با هزار و ۵۳۰ نیروی کار و در استان خراسان شمالی ۷ بنگاه با ۴۳۲ نیروی کار مورد حمایت قرار گرفتند.

در استان خوزستان نیز از تعدیل بیش از ۸۰۰ نیروی کار شاغل در ۱۵ بنگاه، در استان زنجان از تعدیل بیش از ۶۳۰ کارگر شاغل در ۵ بنگاه، در استان سمنان از تعدیل بالغ بر ۶۶۰ نیروی کار شاغل در ۱۲ بنگاه، در استان سیستان و بلوچستان از تعدیل ۴۴۰ نیروی کار شاغل در ۱۲ بنگاه و در استان فارس از تعدیل ۲ هزار و ۷۴۶ نیروی کار شاغل در ۲۸ بنگاه اقتصادی تولیدی، خدماتی، صنعتی و کشاورزی جلوگیری شد.

در استان قزوین از ۵۷ واحد اقتصادی با ۵ هزار و ۹۵۰ نیروی کار شاغل، در استان قم از ۹ بنگاه اقتصادی با حدود ۹۵۰ نیروی کار شاغل، در استان کردستان از ۵۴ بنگاه اقتصادی با حدود ۳ هزار و ۸۰۰ نیروی کار، در استان کرمان از ۱۷ بنگاه اقتصادی با حدود ۱۹۴۰ نیروی کار، در استان کرمانشاه از ۲۷ بنگاه اقتصادی با ۲ هزار و ۷۵۵ نیروی شاغل و در استان کهگیلویه و بویراحمد از ۸ بنگاه اقتصادی با ۴۳۵ نیروی شاغل حمایت شده است.

همچنین در استان گلستان ۴۳ بنگاه با ۳۲۴۶ نیروی کار، در استان گیلان پنج بنگاه با ۸۳۳ نیروی کار، در استان لرستان ۱۴ بنگاه با ۵۹۴۰ نیروی کار، در استان مازندران ۶۵ بنگاه با ۴۳۰۰ نیروی کار، در استان مرکزی ۶۱ بنگاه با ۱۰ هزار و ۲۷۱ نیروی کار، در استان هرمزگان ۷۱ بنگاه با ۸ هزار و ۶۶۵ نیروی کار، در استان همدان ۱۸ بنگاه با ۶۵۰ نیروی کار و در استان یزد ۲۲ بنگاه با ۱۶۶۱ نیروی کار مورد حمایت قرار گرفتند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اشتغال بیکاری نیروی کار بنگاه اقتصادی حقوق و دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی

به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان آقای سید امیرحسین مدنی نماینده دولت در نهضت احیاء واحد‌های اقتصادی در گفتگو با خبر ۱۴ شبکه یک سیما افزود: توجه به واحد‌های راکد با عنوان مجموعه‌هایی که سرمایه‌های بسیاری زیادی در آن نهفته است و با یک سرمایه گذاری و سرمایه در گردش می‌تواند به چرخه‌ی تولید بازگردد و احیاء شود به عنوان کار محوری در دولت است.    کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی اضافه کرد: همچنین براساس برآورد‌های صورت گرفته با احیای ۲۰۱ واحد تولیدی در استان سمنان بیش از ۱۰ همت از سرمایه‌های مردمی به چرخه‌ی تولید بازگشته است.  نماینده دولت در نهضت احیاء واحد‌های اقتصادی گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته، بیش از ۴۰۰ واحد قابل احیاء در استان سمنان شناسایی شد که از این تعداد، ۲۰۱ واحد به چرخه تولید بازگشت.  وی ادامه داد: با احیای این واحد‌های اقتصادی برای حدود ۳ هزار نفر اشتغال مستقیم و برای هزار و ۵۰۰ نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.  نماینده دولت در نهضت احیاء واحد‌های اقتصادی؛ احیای سرمایه‌های مردمی به واسطه احیای واحد‌های صنعتی را اتفاق مثبتی ارزیابی کرد و گفت: این روند با توجه به دستورات و وعده‌های رئیس جمهور ادامه دارد تا بتوانیم در مدت باقیمانده از دولت سیزدهم واحد‌های باقیمانده راکد در استان سمنان را نیز به چرخه تولید بازگردانیم.

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • بازگشت بیش از ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران
  • حل مشکل بیمه مشاوران با اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک