Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@14:32:33 GMT

سفر آنگلا مرکل به چین

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۸۶۷۰

سفر آنگلا مرکل به چین

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان طی سفر خود با چالش مهم برقراری تعادل بین مطرح کردن نگرانی‌های حقوق بشری به مقامهای چین و عمل به نفع مراودات اقتصادی با این کشور به عنوان یکی از بزرگترین شرکای تجاری آلمان مواجه است.

آنگلا مرکل در چین با "لی کچیانگ"، نخست‌وزیر چین دیدار کرده و قرار است عصر امروز نیز با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و صرف شام داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین، یکی از بزرگترین شرکای تجاری آلمان به شمار می‌رود و این رابطه تجاری برای آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپا است، اهمیت بالایی دارد؛ به خصوص آنکه احتمال بروز یک دوره رکود در آلمان نیز مطرح شده است.

آلمان برای مدت‌ها، روابط دوستانه خود با چین را حفظ کرده و برای کارخانجات چین، ادوات مختلف فراهم آورده است؛ با این حال، مراودات مذکور تحت الشعاع انتقادهای آلمان درخصوص دسترسی به بازار چین و سیاست‌های تکنولوژیکی این کشور قرار دارد.

روابط تجاری این دو کشور، صدر اعظم آلمان را درخصوص راضی ساختن انتظارات آمریکا و فعالانی که از او خواسته‌اند مسائل حقوق بشر -از جمله رفتار چین با اقلیت‌های قومی در مناطق سین‌کیانگ و تبت و نیز تظاهرات هنگ‌کنگ- را با چین به بحث بگذارد، به دشواری انداخته است.

ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان، روز پنجشنبه گفت "نادیده گرفتن عمدی تعهدات" توسط چین درخصوص مساله هنگ‌کنگ و نقض حقوق بشر در سین‌کیانگ، نشان از آن دارد که "رهبری حزب کمونیست، علیه ارزش‌هایی موضع گرفته که آلمان آن‌ها را گرامی می‌دارد".

این سفیر افزوده است: "ما امیدواریم صدر اعظم مرکل، در حفظ ارزش‌هایی که موجب اتحاد آلمان پس از سقوط کمونیسم شد، موضعی جدی داشته باشد: حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون".

کد خبر 454079 برچسب‌ها چین آلمان - آنگلا مرکل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: چین آلمان آنگلا مرکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۸۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صدها قاچاقچی انسان طی ۶ ماه گذشته در آلمان

به گفته وزیر کشور آلمان، مقامات این کشور در طول ۶ ماه گذشته از ۱۷ هزار و ۶۰۰ مورد ورود غیرقانونی به آلمان جلوگیری و اعلام کرده‌اند بیش از ۷۰۰ قاچاقچی انسان نیز در این مدت دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، منابع خبری می‌گویند افزایش میزان کنترل‌ها در مناطق مرزی آلمان طی ماه‌های اخیر ظاهرا تأثیرگذار بوده است.

«نانسی فزر»، وزیر کشور آلمان تغییر قوانین و اجرای سیاست‌های سختگیرانه پیرامون امور مهاجرت و پناهندگی را موفقیت‌آمیز توصیف کرده است.

او روز گذشته (شنبه) به روزنامه‌های گروه رسانه‌ای «فونکه» گفت: ما در جریان کنترل‌های مرزی خودمان از ماه اکتبر سال گذشته تاکنون ۷۰۸ قاچاقچی انسان را دستگیر و در ۱۷ هزار و ۶۰۰ مورد نیز از ورود غیرقانونی به کشور جلوگیری کرده‌ایم.

فزر در این زمینه همچنین از کاهش ۲۰ درصدی میزان درخواست‌های پناهندگی در بازه زمانی مذکور در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

افزایش کنترل‌های مرزی

وزیر کشور آلمان اواسط ماه اکتبر سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) در واکنش به افزایش چشمگیر شمار ورود پناهجویان به این کشور به طور موقت دستور ایجاد پست‌های ثابت کنترل را در مناطق مرزی کشورش با لهستان، جمهوری چک و سوئیس داده بود. این تدابیر در حالی اتخاذ شده‌اند که کنترل‌ها در مرز اتریش از سال‌ها پیش برقرار بوده است.

به گزارش دویچه وله، مقامات می گویند کنترل‌های مذکور تا اواسط ماه ژوئن سال جاری (۲۰۲۴) ادامه خواهند داشت. فزر پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در بحبوحه مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا که در ماه‌ ژوئن سال جاری به میزبانی آلمان آغاز خواهد شد، حجم کنترل‌ها در تمام مرزهای آلمان افزایش خواهد یافت.

وزیر کشور آلمان در مورد امور مربوط به پناهندگی همچنین به اخراج سریع‌تر و نیز تصمیم بر تسریع در فرآیند پناهندگی که توسط دولت این کشور اتخاذ شده است، اشاره کرد.

او همچنین تاکید کرد ارائه کارت پرداخت برای پناهجویان به جای دادن پول نقد به آنها، باعث جلوگیری از استفاده از بودجه دولتی آلمان برای پرداخت پول به قاچاقچیانی خواهند شد که آنها را به آلمان آورده‌اند یا قرار است بستگانشان را به این کشور بیاورند.

فزر یادآور شد: ما به افرادی که باید از زندگی آنها در مقابل جنگ، شکنجه و قتل محافظت شود، کمک می‌کنیم. اما واضح است کسی که به این حمایت نیاز ندارد، نمی‌تواند به آلمان بیاید و یا باید خیلی سریع‌تر آلمان را ترک کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • درخواست آلمان از چین برای کمک به پایان جنگ اوکراین
  • رقم واقعی حقوق کارگران مشخص شد
  • ایران در انتهای جدول جذابیت محیط کسب و کار
  • پرهیز از هرگونه تعجیل بی‌مورد در واگذاری اراضی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین
  • فیلم/ آخرین وضعیت ارز تجاری در کشور
  • دستگیری صد‌ها قاچاقچی انسان طی ۶ ماه گذشته در آلمان
  • دستگیری صدها قاچاقچی انسان طی ۶ ماه گذشته در آلمان
  • سفر صدر اعظم آلمان به چین با محوریت اوکراین
  • آلمان باز هم به اوکراین پاتریوت می‌دهد