Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@08:39:18 GMT

جزییات تازه از کاهش عوارض واردات برخی کالاها

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۸۷۴۵

جزییات تازه از کاهش عوارض واردات برخی کالاها

هیئت دولت عوارض برخی کالاهای وارداتی از جمله چای سیاه و انواع لوبیا را به ۵ درصد کاهش داد.

به گزارش مشرق،  در جلسه اخیر هیئت دولت با اصلاح و کاهش حقوق ورودی برخی اقلام شامل تعدادی انواع لوبیا، اندامهای تکثیری رز، تخم نطفه دار و جوجه یک‌روزه بوقلمون گوشتی، کوبیده دربسته غیرخرده فروشی و چای سیاه و نیز ایجاد تعرفه برای برخی انواع لوبیا و بذر پیاز موافقت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق این تصمیم، حقوق ورودی و تعرفه های اقلام فوق به میزان پنج درصد تعیین شد.

چندی قبل گمرک ایران به فاصله 12 روز دو بخشنامه متضاد درباره ترخیص لوبیا (کالای اساسی که ارز رسمی به آن تخصیص یافته) صادر کرده بود که ابهاماتی در این خصوص ایجاد شد. با این مصوبه دولت عملا یک وحدت وریه درباره محموله‌های لوبیا موجود در گمرک ایجاد می‌شود.

بر این اساس، چندی قبل نیز مکاتبه‌ای از سوی معاون گمرک ایران با معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد برای تعیین تکلیف محموله‌های لوبیای وارداتی صورت گرفته بود.

گفتنی است، تعدادی از واردکنندگان این کالا مکاتبه‌ای را با مسئولان ارشد برخی سازمانها داشته‌اند که در این مکاتبه به وجود 3 هزار تن لوبیا در گمرکات اشاره شده است. ظاهرا اختلاف ایجاد شده درباره درج نام انگلیسی ADZUKI  نوعی ماش قرمز است همراه با نام فارسی لوبیا  قرمز کوچک می‌باشد.

لازم به ذکر است، لوبیا با ردیف تعرفه :07133390 دارای عوارض 32 درصد  و همچنین لوبیا با ردیف تعرفه 07133200 دارای عوارض 5 درصد است.

متن این مکاتبه با رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا، معاون بازرگانی صمت، معاون  جهاد کشاورزی رئیس تعزیرات حکومتی و رئیس گمرک در ادامه قابل مشاهده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو حزب الله لبنان واردات کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه بنزین این خودروها قطع شد/ جزییات تازه از حذف کارت سوخت رانندگان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید کاظم عزیزی با اشاره به ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، اظهار کرد: در اجرای تکلیف محوله به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مطابق این ماده قانونی، صدور کارت سوخت و تخصیص سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه ممنوع است و در این راستا پس از اجرای موفق این طرح در بخش ناوگان گازوئیل سوز، گام اول اجرای طرح در بخش ناوگان بنزین سوز با تاکسی‌ها آغاز شد که ۲۸ هزار تاکسی درون و برون شهری فاقد بیمه شناسایی و پس از اطلاع رسانی صورت گرفته به این گروه از ناوگان، دارندگان بیش از ۵۰۰۰ تاکسی تاکنون اقدام به دریافت بیمه نامه کردند و مابقی تاکسی‌ها پس از اعمال این ماده قانونی، مشمول عدم برخورداری از سهمیه سوخت شدند.

آغاز اجرای طرح در بخش وانت بار

وی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر الزامی بودن دریافت بیمه نامه شخص ثالث برای همه خودروها و موتورسیکلت‌ها مطابق قانون بیمه اجباری و شرط دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث جهت برخورداری از کارت سوخت و نیز سهمیه سوخت مطابق ماده ۴۸ این قانون، افزود: مقرر شده است تا گام دوم طرح در بخش ناوگان بنزین سوز برای وانت بارها اجرایی شود که با توجه به احصاء صورت گرفته، بیش از ۱۰ درصد این خودروها فاقد بیمه هستند که در صورت عدم اخذ بیمه نامه طی روزهای آتی، مورد اعمال ماده قانونی مذکور قرار خواهند گرفت.

معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان اینکه اجرای این طرح علاوه بر تاثیر به‌سزا در افزایش ضریب نفوذ بیمه شخص ثالث و درنتیجه ارتقاء سطح ایمنی، انضباط و امنیت در حوزه حمل و نقل کشور، آثار و نتایجی در حوزه مدیریت بهینه مصرف سوخت نیز داشته است، اظهار کرد: بخشی از ناوگان فاقد بیمه اساسا در چرخه حمل و نقل کشور فعال نبودند اما از سهمیه سوخت مشابه خودروهای فعال برخوردار می‌شدند که با اجرای این طرح، وجه تمایز بین ناوگان فعال و غیرفعال در بهره مندی از سهمیه سوخت حاصل شده است.

عزیزی با بیان اینکه این طرح در ادامه برای سایر وسایل نقلیه کشور اجرایی خواهد شد، به دارندگان وسایل نقلیه توصیه کرد که علاوه بر دریافت و تمدید به موقع بیمه نامه شخص ثالث، نسبت به صحیح بودن اقلام اطلاعاتی مندرج در بیمه نامه ازجمله VIN، شماره شاسی و شماره موتور اطمینان حاصل کنند تا وسیله نقلیه از حیث دارا بودن بیمه نامه به درستی مورد شناسایی قرار گیرد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897725

دیگر خبرها

  • جزییات تازه از سرنوشت دختر فوت‌شده در متروی تجریش
  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست
  • ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند
  • سهمیه بنزین این خودروها قطع شد/ جزییات تازه از حذف کارت سوخت رانندگان
  • ارز خودرو کجا رفت؟
  • اتحادیه اروپا برای واردات غلات از روسیه و بلاروس، تعرفه وضع می‌کند