Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اتحادیه ناشران روسیه امضاء شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، با این سند که در حاشیه سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو امضاء شد، همکاری شیوه‌های ممکن جهت گسترش همکاری‌های نمایشگاهی و بازار کتاب و دیگر ابعاد چاپ و نشر مورد توافق قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکان اعطای غرفه رایگان و همچنین امکان پرداخت هزینه‌های اعزام متخصصین برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و نشست‌های علمی به صورت پایاپای از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است. 

پیش از امضای این سند همکاری، قادر آشنا قائم مقام نمایشگاه و مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، قهرمان سلیمانی رایزن فرهنگی کشورمان در مسکو، کنستانتین چنییُف رئیس اتحادیه ناشران روسیه، به‌همراه معاون این اتحادیه، رئیس اتحادیه ناشران استانی روسیه، رئیس دانشگاه دوستی ملل روسیه و جمعی از ناشران و چهره‌های دانشگاهی روسیه ابعاد همکاری‌های فی‌مابین را بررسی کردند.

در این نشست قادر آشنا ضمن تاکید بر اشتراکات فرهنگی دو کشور، با معرفی نمایشگاه کتاب تهران و وضعیت نشر ایران از هیأت اتحادیه ناشران روسیه جهت شرکت در نمایشگاه کتاب تهران به‌طور رسمی دعوت کرد.

قهرمان سلیمانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز با ابراز خرسندی از حضور طرفین در غرفه ایران بیان کرد: سندی که امروز امضا می‌شود، زمینه حقوقی حضور اتحادیه ناشران روسیه در نمایشگاه کتاب تهران را فراهم می‌کند.

از سوی دیگر کنستانتین چنییف ضمن ابراز امیدواری درخصوص اجرای مفاد تفاهم‌نامه فی‌مابین، این سند همکاری را نقشه راه آینده میان صنعت نشر دو کشور دانست و بر تحکیم روابط فرهنگی تاکید کرد.

او همچنین از ناشران کشورمان جهت شرکت در نمایشگاه‌های استانی روسیه دعوت به‌عمل آورد و تاکید کرد: در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با همراهی هیات‌عالی فرهنگی و ناشران حرفه‌ای روسیه شرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر عزیزنژاد صبح سه‌شنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اظهار کرد: امروز شاهد انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه های عمومی بهزیستی استان با هدف خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولان هستیم.

وی با بیان آمار تعداد افراد جامعه هدف مستقیم و غیر مستقیم بهزیستی در استان بوشهر، انعقاد این تفاهم نامه در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جامعه هدف را امری مبارک دانسته و خواستار تحقق مفاد این تفاهم نامه شد.

عزیزنژاد ادامه داد: انعقاد این تفاهم‌نامه در موضوعات ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقا سطح علمی در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح توانایی‌های افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به عضویت جامعه تحت پوشش بهزیستی در کتابخانه های عمومی استان، مشارکت در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری دوره آموزشی، همکاری در تأمین منابع، همکاری در ایجاد پیشخان کتاب در سرای سالمندان، همکاری به منظور بهسازی امکان ورود معلولان به کتابخانه‌های عمومی و همکاری برای ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی نام برد.

کد خبر 6079878

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران از فردا
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و واحد تهران شرق
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • امضای تفاهم نامه راه اندازی و استقرار سامانه ارتباطی ناشنوایان با کمک خیر گنبدی
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت پرستاری و مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت