Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هم‌زمان با نخستین جمعه ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی به یاد شش‌ماهه امام حسین (ع) در ۱۵۰ نقطه استان سمنان شامل شهرها و روستاها و تکایا و مساجد و مهدیه‌ها با حضور مادران قومسی عزادار و دلدادگان آل‌الله و امام حسین (ع) و حضرت علی‌اصغر (ع) برگزار شد.

امروز در سراسر استان سمنان ندای اشک و آه بر شش‌ساله امام‌حسین (ع) طنین‌انداز شد امروز آن روزی بود که دوباره مادران بر بالین فرزند شیرخواره‌شان بخوانند گهواره شد تابوت تو، خون گلو شد قوت تو؛ شد خاک عالم بر سرم، مادر بیا مادر بیا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

به کدامین گناه...

این گردهمایی همزمان در شش هزار نقطه ایران اسلامی و ۴۵ کشور دنیا برگزار می‌شود و سهم استان سمنان از این جمعیت عظیم ۱۵۰ نقطه شهری و روستایی با حضور تخمینی ۲۰ تا ۲۵ هزار است.

امروز برخی مساجد، تکایا و مهدیه‌های سراسر استان سمنان در سوگ شش ماه اباعبدالله (ع) سوگوارند، شش‌ماهه‌ای که چند شعبه از کمان رسته بر گلوی تشنه‌اش نشست تا نشان دهند همه کفر و استبداد و جور حتی از یک کودک شیرخواره هم در هراس است.

طفلی که در آغوش بابا بود و لب‌تشنه شهید شد تا «بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ» را بعد از ۱۴ قرن هنوز در گوش تاریخ زمزمه‌کنان و شرحه شرحه‌کنان گوش فرا دهیم.

پیشانی بندهایی منقوش به نام علی اصغر (ع)

کودکان شیرخوار استان سمنان امروز با سربندها و پیشانی‌بندهای یا علی‌اصغر (ع) در مساجد و بقاع متبرکه میزبان طرح شیرخوارگان حسینی دیده می‌شوند و مادران بر پهنای صورت اشک می‌ریزند چراکه دل درگرو فرزند خود دارند و داغ ماتم اباعبدالله (ع) و مادر علی‌اصغر (ع) را تازه درک می‌کنند مخصوصاً آنانی که تازه و برای نخستین بار مادر شده‌اند.

آئین شیرخوارگان حسینی برای نخستین‌بار در سال ۸۳ به‌صورت محدود آغاز به کارکرد اما امروز شور حضور تا آنجا است که در بقاع متبرکه و مهدیه‌ها و مساجد حتی جای نشستن نیست، جمعیت زیادی سرپا ایستاده‌اند و لباس مشکی عزای سالار شهیدان همه‌جا بر تن همه است.

امروز مادران سعی می‌کنند تا نوزادانشان را بر سر دست بالا ببرند نمادی از قرار گرفتن حضرت علی (ع) بر دست اباعبدالله (ع) رو به لشگریان دشمنان برای طلب آب که رحم به خردسالان هم نمی‌کردند.

جانم فدای شش ماهه مولا

امروز مادران قومسی فرزند بر سردست بالا می‌آورند تا بگویند جان و تن و فرزندم فدایت مولا … فدای تشنگی‌ات فدای تشنگی فرزند خردسال شش‌ماهه‌ات… فدای تشنگی و ضجه‌های سه‌ساله‌ات و فدای خواهری که وقتی بر بالین و پیکر بی سرت رسید پرسید آیا این حسین من است؟! آن‌قدر که بر پیکرش زخم زده بودند و اسب دوانیده بودند.

امروز همه مادران قومسی گردهم آمدند تا بگویند فدای شش‌ماهه حسین (ع) که چون خورشیدی تابان بر بالای دست نشست تا دشت نینوا را روشن کند، دشت سوزانی که آب هم برایش حرام بود و لشگریان کفر در مقابل خوبی‌ها ایستاده بودند.

لشگریانی که در آن‌همه یک‌تَن مرد نبود، به قول سخنران مراسم شیرخوارگان حسینی در مهدیه شاهرود که می‌گفت خون شهید جریان است حتی اگر آن شهید شش‌ماهه دشت کربلا باشد...

و درست آنانی که ماندند و تاریخ را رقم زدند فهمیدند خون علی‌اصغر (ع) چه تأثیراتی داشت و چه دلاور مردی‌هایی از جوانان و نوجوانان مسلمان ساخت تا در برابر کفر امویان، فرعونیان، طاغوتیان، جالوتیان، صدامیان، سعودی و … بایستند.

خون شهید سازنده و جریان بخش است، حال می‌خواهد خونی به اندازه بدن بی‌جان شش ماهه دشت کربلا با لبان تشنه و عطش ناک باشد؛ کوچک‌ترین شهید با بزرگترین رسالت و تأثیرگذاری … و این رمز حضور مادران استان سمنان در آئین شیرخوارگان حسینی است.

کد خبر 4712510

منبع: مهر

کلیدواژه: حضرت علی اصغر کربلا عزاداران حسینی سمنان همایش شیرخوارگان حسینی هفته دولت بوشهر قزوین ماه محرم شیراز ایلام گرگان استانداری سمنان شهرکرد خرم آباد اربعین حسینی یاسوج مشهد بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کاشان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد

در آئینی با حضور استاندار اصفهان ضمن قدردانی از تلاش‌های محمد شریف زارعی فرماندار سابق شهرستان کاشان، حمیدرضا محمدی فشارکی به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کاشان، اظهار کرد: وقتی نام کاشان می‌آید سلسله‌ای از دانش، فرهنگ و عمل نیک بر ذهن انسان تداعی می‌شود.

مرتضوی ضمن یاد و گرامیداشت علما و فضلای شهرستان کاشان، افزود: این شهرستان نقش مؤثری در دوران‌های مختلف نظیر نهضت حضرت امام (ره) داشته است و ۲۷ شهید دوران انقلاب خود گواه بر این مطلب است.

وی با بیان اینکه این پیشینه و تاریخ کاشان با حوزه‌های‌مختلف علم و فناوری، کشاورزی، نظامی و دیگر حوزه‌ها گره خورده است، افزود: این شهرستان با نگاه به آمار مقایسه‌ای استان اصفهان در صدر آمارها قرار دارد و جزو رتبه‌های برتر استانی است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه کاشان در حوزه مشارکت و کاهش نرخ بیکاری گوی سبقت را ربوده است، ابراز کرد: کاشان در حوزه بهداشت و درمان در استان اصفهان سرآمد است در حالی که این استان خدمات ارائه شده را محدود به منطقه خود نکرده است به نحوی که استان‌های اطراف برخی خدمات نظیر خدمات درمانی را از استان اصفهان می‌گیرند.

مرتضوی با بیان اینکه کاشان در استان اصفهان جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: هیچ کجای استان اصفهان نرخ بیکاری ۷ و ۲ دهم نبوده اما در کاشان این مهم محقق شده است و در حوزه‌های دیگر نیز کاشان رتبه‌های برتر را کسب کرده است.

وی محمدی فشارکی را یکی از فرماندارهان توانمند استان اصفهان دانست و ابراز کرد: از فرماندار جدید شهرستان کاشان تقاضا داریم تا در راستای تحقق شعار سال جاری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم قدم بردارند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه امیدواریم فصل جدیدی از خدمات در منطقه کاشان را رقم بزنیم، تأکید کرد: مصوبات ستاد تسهیل شهرستان کاشان هم‌ارزش با مصوبات ستاد استانی است و این موضوع به مدیران استانی مورد تأکید قرار گرفته است.

مرتضوی افزود: انتظار داریم تمامی دستگاه‌ها تعامل و همکاری داشته باشند تا مسیر برنامه‌ریزی شده از سوی فرماندار بدون حاشیه انجام شود چراکه تحقق این مهم در پیشرفت منطقه مؤثر است و لذا کسی حق ندارد حرمت جایگاه فرمانداری را خدشه‌دار کند و پیگیری شده است تا با حواشی صورت گرفته در سطح استان برخورد شود.

وی ضمن اشاره به اجرای عملیات وعده صادق و انجام یک اتفاق متفاوت در جهان گفت: پس از شش ماه رفتارهای جنایتکارانه رژیم خبیث صهیونیستی نسبت به مردم بی‌پناه غزه و فلسطین و به وجود آوردن شرایط خاص و کشتار مردان و زنان و کودکان بی‌گناه شرایطی را رقم زدند که باید پاسخی دریافت می‌کردند و مشخص شد این رژیم هیمنه پوشالی دارد و ابهت پوشالی این رژیم ریخت.

مرتضوی تصریح کرد: امپراتوری رسانه‌ای دشمن سعی داشت با وارونه جلوه دادن حوادث خود را از جنایات تبرئه کند و دشمن سعی کرد با حمله ناجوانمردانه به کنسولگری ایران در سوریه معادلات را به نحو دیگری معنا کند و سمت و سوی تمرکز جهانیان را تغییر دهد اما وعده صادق به‌نحوی در دنیا جایگاه ترسیم شده رژیم صهیونیستی و همپیمانان آنان را بر هم زد.

وی با بیان اینکه در طول ۷۰ سال گذشته به رژیم صهیونیستی به صورت مستقیم حمله نکرده است، تأکید کرد: جمهوری اسلامی یکی از دستاوردهایی که با اقدامات وعده صادق به دست آورد بر هم زدن معادلات جهانی بود و کشورها با حمایت خود از رژیم صهیونیستی سعی داشتند عدم توان مقابله با این رژیم را تداعی کنند.

گفتنی است طی این آئین حمیدرضا محمدی فشارکی بعنوان سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان معارفه و از خدمات محمد شریف زارعی تقدیر شد.

کد خبر 747335

دیگر خبرها

  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کاشان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد
  • افتتاح پایگاه سلامت مدارس در شاهرود
  • فرصت یک‌ماهه برای خرید بسته ۶۰۰ هزار تومانی مادران دارای فرزند زیر دو سال
  • ماجرای بازوبند کاپیتانی استقلال پس از محرومیت حسین حسینی
  • آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی برگزار شد
  • منتظریم استقلال پشت سید حسین در بیاید