Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود در خصوص مالکیت باشگاه اظهار داشت: مالک اصلی تراکتور هواداران پرشورش هستند و بنده به عنوان نماینده هواداران کارهای تراکتور را انجام می‌دهم تا این باشگاه را به جایگاه اصلی خود برسانیم و با سوددهی آنرا در بورس عرضه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاهداری در ایران ورشکسته است و دلیلش هم مدیریت دولتی است که نتوانستند از امکانات دولتی استفاده کنند.

وی ادامه داد: داریم از جیب 80 میلیون نفر برای یکسری باشگاه‌ها استفاده می‌کنیم و سو مدیریتش هم برای ما است. به خاطر همین نمی توانیم در میادین بین المللی بدرخشیم.

مالک باشگاه تراکتور درباره عدم واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی تاکید کرد: زمان آقای سعیدلو پیشنهاد حضورم در استقلال را دادند که قبول نکردم. آن موقع گفتم باشگاه گسترش را دارم و اگر قرار است در تیم های پرتماشاگر باشم اولویت اول و آخرم تراکتور است. من از سال 75 در فوتبال و فوتسال هستم. شاید این ایراد باشد که فلانی ورزشی نیست. ورزشکار قرار است خوب ورزش کند. به ندرت پیدا می‌شود ورزشکاری در حوزه بیزنس هم بتواند موفق باشد.

زنوزی یادآور شد: باشگاه های موفق دنیا را نگاه کنید. صاحب و مدیر ارشد کدام یک ورزشی بوده اند؟ شاید ۸۰ درصد مالکان باشگاه های بزرگ بیزنس‌من هایی هستند که باشگاه ها را سودده کرده اند. منچستریونایتد سالانه بیشترین سود را دارد و سهامش در بورس است. باشگاه آدم حرفه ای خودش را می خواهد تا از فوتبال پول در بیاورد.

وی تاکید کرد: از شرایط تراکتور خیلی راضی هستم. شاید ما رسانه نداشته باشیم. یکسری تیم ها آپارتاید رسانه‌ای ایجاد کرده‌اند! همه کار می‌کنند تا دو، سه تیم نتیجه بگیرند. ذهنیت‌ها رنگی است. در صدا و سیما هم همین‌طور است. وقتی فلان مجری می‌گوید فلان باشگاه با تیم ما بازی دارد باید چه کار کنیم؟ شاید یکبار اشتباه لفظی باشد ولی که چندبار تکرار شده است.

مالک باشگاه تراکتور در توضیح بیشتر این موضوع گفت: از تاریخی که به تراکتور آمده‌ام، تغییرات زیادی ایجاد شده است. در بازی هفته گذشته با پرسپولیس نگاه کنید که چقدر شرایط بهتر شده است. در فوتبال عوامل بیرونی هم در موفقیت من تاثیرگذار است.

زنوزی در خصوص اینکه گفته می‌شود سن مصطفی دنیزلی بالا است، یادآور شد: وقتی به ما می‌رسد این چیزها برجسته می‌شود ولی وقتی در تیم‌‌های دیگر است می‌گویند تجربه و سن بالا خوب است! چرا این بحث سال گذشته برای استقلال نبود؟ چرا امسال برای پرسپولیس نیست؟ برای تراکتور برجسته می‌شود. بازیکن با کیفیت ولی با قیمت خوبی آورده‌ایم. این هنر بیزنس من است که ارزان بیاورد و گران بفروشد! این خوشحال کننده است که تراکتور را لاکچری می‌بینند ولی ریال به ریال هزینه در تراکتور حساب و کتاب دارد. هنر من این است که گران را ارزان بخرم و گران بفروشم!

وی گفت: در رسانه‌ها می‌خوانم که در تراکتور دلالی وجود دارد. دلالی در باشگاهی می‌تواند باشد که نظارتی نیست و فقط هزینه می‌کند. یک تاجر همیشه دنبال دلالی است که برایش ارزان بخرد. من دلالی را رد نمی‌کنم. من هم در باشگاه دلال می‌فرستم تا ببینند قیمت بازیکن را چقدر می توانند پایین بیاورند. دلال نمی تواند از جیب من بزند چون برای هر ریال این پول زحمت کشیده ام. نمی گذارم کسی از جیبم اضافه برداشت کند. این دلال‌ها به نفع باشگاه خصوصی کار می‌کنند. در باشگاه‌های غیر خصوصی دلال‌ها هزینه‌ها را بالا می‌برند چون از جیب خودشان هزینه نمی‌کنند. کیفیت بازیکنان خارجی ما را نگاه کنید. امسال فورچونه را آورده‌ایم که رقمش در ترانسفرمارکت بالا بوده ولی ببینید ما با چه پولی او را آورده‌ایم.

زنوزی درباره مالکیت مشترک تراکتور و ماشین سازی اظهار کرد: هرکسی بخواهد بیاید تا ماشین‌سازی را بدهم. من فقط تیم را نگه داشته‌ام تا لیگ لطمه نخورد. قدمت ماشین‌سازی از تراکتور هم بیشتر است.

وی درباره مشکل مالکیت مشترک تصریح کرد: اینها بیشتر تولید رسانه‌ها است. وزارت ورزش و وزارت صنایع هم هر کدام دو تیم دارند. همه چیز ما به همه چیزمان می‌خورد با این تفاوت که آنها نمی‌خواهند تیمشان را واگذار کنند ولی ما می‌خواهیم واگذار کنیم. آنها یکسری امکاناتی دارند که ما نداریم. مگر استقلال و پرسپولیس صد درصد ملت ایران هوادارش هستند که صد درصد ملت ایران باید هزینه‌هایش را پرداخت کنند؟

مالک باشگاه تراکتور یادآور شد: به هواداران استقلال و پرسپولیس هم ظلم می‌شود. من برای تیمم هزینه مدیریت شده انجام می‌دهم ولی آنها نمی‌توانند بازیکن با کیفیت و با قیمت مناسب بیاورند. ضربه‌اش را هواداران می‌خورند. از صدا و سیما گلایه دارم. به درآمد این سازمان کاری ندارم. ما می‌توانیم حتی بدون دریافت حق پخش از صدا و سیما فوتبال ایران را اقتصادی کنیم. ولی هواداران می پرسند چرا صدا و سیما در پخش زنده تلویزیونی تفاوت قائل می‌شود؟ سال گذشته تراکتور پرتماشاگرترین تیم لیگ بود.

زنوزی درباره بلیت فروشی در لیگ گفت: به عنوان لیدر باشگاه‌های خصوصی یکسری کارها انجام داده‌ایم. هفته گذشته خودمان بلیت ها را فروختیم و مسئولان خوب استادیوم را مدیریت کردند. همه همکاری کردند و اتفاق خوبی افتاد. حدود 80 هزار نفر به استادیوم رفتند. 50 هزار بلیت را اینترنتی فروختیم. 10 یا 15 هزار بلیت هم در استادیوم به صورت کارتی فروش رفت. دارد کارهای خوبی توسط باشگاه تراکتور انجام می‌‌شوذ. برای اولین بار در مراسم رونمایی از لباس تیم هم از بانوان دعوت کردیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال تراکتور ماشین سازی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۹۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی امروز در آئین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: امروز آئین واگذاری دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران یعنی استقلال و پرسپولیس پیرو تلاش‌های صورت گرفته طی ۲ دهه است.

وی افزود: امروز به طور رسمی واگذاری دو باشگاه فوتبال از دولت به بخش خصوصی اعلام می‌شود و امیدوار هستیم که ۵ اردیبهشت سرآغاز دوره شکوفایی و پیشرفت در ورزش ایران باشد.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: در این مرحله از برگزاری مزایده که به صورت شفاف در فرابورس برگزار شد، در یک عرضه عمومی و با تأمل و نظارت سهام دو تیم واگذار شد. در این دوره از واگذاری بعد از برگزاری ۸ بار مزایده بالاخره وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی با نمایندگی از مجموعه دولت در امر این واگذاری در تعامل نزدیک با وزارت ورزش و در یک نگاه همگام و همه جانبه در یک بازه زمانی ۲ ماهه، به ثمر رساند.

وی یادآور شد: در گام اول پذیرش این دو باشگاه در بازار فرابورس ایران ۱۰ درصد از سهام این باشگاه‌ها به مردم واگذار شده بود. اگر این اتفاق نمی‌افتاد شاید به این زودی توان واگذاری این دو تیم را نداشتیم.

بازیان افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم و تأکیدات رهبری بر زمینه سازی مشارکت همه جانبه مردم در اقتصاد، سازمان خصوصی سازی توانست در طلیعه سال ۱۴۰۳ این امر مهم و مورد تاکید ریاست جمهور، هیأت دولت و وزارت ورزش و اقتصاد در عرضه سهام دو تیم فوتبال تهرانی را به سرانجام برساند. در واقع واگذاری سهام عمده دولت که اعلان اراده حداکثری دولت در واگذاری تصدی گری های دولت در اول سال است.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: سوم اردیبهشت ماه مزایده در بازار فرابورس برگزار و دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی تشکیل شد؛ در نهایت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس داوطلبی خود را برای خرید باشگاه استقلال اعلام کرد و در حال حاضر ۸۵ درصد سهام این باشگاه متعلق به این هلدینگ است.

وی گفت: کنسرسیوم دوم هم کنسرسیوم بانکی با حضور بانک شهر، بانک تجارت، بانک ملت، بانک رفاه و بانک اقتصاد نوین برگزار شد.

بازیان اظهار کرد: در نهایت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی واگذار کردیم.

کد خبر 6087419 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • انتقال تعدادی از دانش آموزان با ماشین‌های ارتش برای حضور در کنکور سراسری
  • حدیث روز | تشویق به محاسبه نفس
  • سرخآبی‌ها خصوصی شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • خمس: دوست دارم در آینده به ایران برگردم
  • خمس: یک لحظه هم در ایران احساس عدم امنیت نداشتم