Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی، شیرخوارگان صومعه‌سرا به عشق طفل شیرخوار دشت نینوا، لباس سربازی حضرت را بر تن کرده بودند.

خبرگزاری شبستان، صومعه‌سرا_مائده فلاحتکار ضیابری: آیین شیرخوارگان حسینی همزمان با ششمین روز از ماه محرم به یاد شهید ۶ ماهه کربلا، حضرت علی اصغر(ع) با حضور پرشور مادران و شیرخوارگان صومعه‌سرا در مصلی این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این همایش عظیم، مادران با چهره‌های حزن آلود همراه با قطرات اشک ردای سبز بر تن شیرخواره خود می‌کردند و بی‌اختیار فریاد «یا حسین» و «یا علی‌اصغر» سر می‌دادند.

 

در این همایش حسینی همه آمده بود که با مصیبت جانکاه رباب همدردی کنند و با حضور خویش دردی از دردهای رباب را تسکین بخشند.

 

 

سخت‌ترین لحظه همایش امروز جایی بود که گهواره سبز و خالی حضرت علی اصغر(ع) را در میان جمعیت به نماد تشییع آوردند و حاضران بی‌اختیار فریاد «وای رباب» سر می‌دادند و بر سر و سینه خود می‌زدند.

 

مادران عزادار که شریک عزای رباب در غم از دست دادن طفل نوزاد خود در دشت کربلا بودند، با نوای لالایی سوگواری کردند و همایش امروز را با نذر فرزند خود برای قیام حضرت مهدی(عج) به پایان رساندند.

 

*لزوم آشنایی فرزندان با سیره اهل بیت(ع)

«مریم زاجکانی» که به همراه طفل شیرخواره خود در این مراسم حضور داشت، به خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: حضرت علی اصغر(ع) قله حقانیت و مظلومیت اهل بیت(ع) در کربلاست.

 

 

این مادر صومعه‌سرایی با بیان اینکه امروز با طفل هشت ماهه خود به این مراسم آمدند تا فرزندم را نذر حضرت علی اصغر(ع) کنم تا در رکاب امام زمان(عج)به شهادت برسد، افزود: برای یک مادر هیچ چیز بالاتر از عاقبت بخیری فرزند نیست.

 

وی با بیان اینکه باید فرزندان خود را از کودکی با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آشنا کنیم، گفت: شهادت حضرت علی اصغر(ع) طفل شش ماهه دشت نینوا سند قساوت دشمنان اهل بیت(ع) است.

 

زاجکانی تصریح کرد: در این راستا باید فزنزدان خود را با دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) آشنا کنیم تا برایشان سرمشقی شود و آنها را برای مبارزه با جباران آماده سازد.

 

*رسالت همایش شیرخوارگان حسینی اشاعه فرهنگ حق و حق‌طلبی در جهان

«فاطمه رحمانی» با بیان اینکه مصیبت شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) بزرگ‌ترین مصیبت واقعه عاشورا است، خاطرنشان کرد: رمز ماندگاری واقعه خونین عاشورا خون مطهر امام حسین(ع) و طفل شیرخوارشان حضرت علی اصغر(ع) است.

 

 

این مادر صومعه‌سرایی، رسالت همایش شیرخوارگان حسینی را اشاعه فرهنگ حق و حق‌طلبی در جهان دانست و اظهار کرد: نقطه تمایز و آشکار شدن حق در دنیا تنها با پرداختن به واقعه کربلا مهیا می‌شود.

 

وی افزود: از اینکه فرزند هفت ماهه‌ام را آوردم در این مجلس تا حسینی شود حس بسیار خوبی دارم و امیدوارم تا آخر عمر، ادامه دهنده راه علی اصغر(ع) باشد.

 

رحمانی با اشاره به بر روی دست گرفتن فرزندان، گفت: کودکمان را بر سر دست می‌گیریم و این کار نمادی از برسردست‌گرفتن علی اصغر، طفل شیرخوار حسین بن علی توسط پدرش در روز عاشورا برای طلب آب از لشکر دشمن است.

 

در همایش شیرخوارگان حسینی مادرانی وجود داشتند که فرزند بیمار بر دست داشته و برای شفای طفل خود دست به دامان باب‌الحوائج بودند و مادرانی هم که آرزوی فرزند داشتند به 6 ماهه دشت کربلا متوسل می‌شدند.

 

گفتنی است، همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کشسته شدن 6 ماهه دشت کربلا در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌‌شود.

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم شیرخوارگان حسینی محرم مسجد همایش شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر ع محرم حسینی خبرگزاری شبستان مجلس همایش شیرخوارگان حسینی همایش شیرخوارگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۹۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد

اصغر یوسفی‌نژاد را می‌توان یکی از نام‌های کشف شده در جشنواره فیلم فجر دانست که با اولین فیلمش «اِو» (خانه) در بخش سودای سیمرغ سی‌وپنجمین جشنواره فجر توجه زیادی را به خود جلب کرد؛ به همین دلیل وقتی پنج سال بعد در چهلمین دوره این جشنواره با فیلم «عروسک» متقاضی حضور در جشنواره شد، فیلمش به عنوان یکی از آثار کنجکاوی‌برانگیز این رویداد محسوب می‌شد اما با رد شدن فیلم توسط هیأت انتخاب سرنوشت فیلم و شاید فیلمسازش هم تغییر کرد.

پس از جشنواره فیلم فجر اصغر یوسفی نژاد کارگردان مطرح سینمای کشورمان برای دریافت پروانه نمایش فیلم عروسک تلاش بسیاری کرد که تا قبل از فوتش بی‌نتیجه ماند و سرانجام  فیلم سینمایی عروسک چند روز پیش با حضور جمعی از اهالی سینما و منتقدین در سینماهای هنر و تجربه به نمایش در آمد.

فیلم «عروسک» (قولچاق) داستانی درام و اجتماعی دارد و ماجرای این فیلم در تبریز اتفاق می‌افتد. تهیه‌کننده فیلم جلیل صحت از اعضای انجمن منتقدان سینمای ایران است.

️مهسان فراست منتقد سینما تلویزیون درباره این فیلم گفت‌: اکبر خواجوی با پدرسالار ابدی شد و اصغر یوسفی نژاد با عروسک. معتقدم همان طور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی می‌کنیم. زنده یاد اصغر یوسفی نژاد کارگردان پر آوازه ترک زبان اثری از خود به جا گذاشت که تاریخ سینمای ایران این شاهکار ترک زبان را هرگز فراموش نخواهد کرد و در عجبم که مسؤلین جشنواره فجر چطور این فیلم را رد کرده‌اند.

وی ادامه داد: فیلم سینمایی عروسک حداقل در سه رشته می‌توانست نامزد بهترین فیلمنامه، بهترین تصویر برداری و بهترین بازیگر نقش اول مرد قرار بگیرد اما نامهربانی داوران از ارزش‌های این فیلم کم نکرد و نخواهد کرد.

این منتقد سینما افزود: همچنین قطب اصلی داستان زبان مادری بازیگران است که شیرینی این فیلم را دو چندان کرده است. زنده یاد اصغر یوسفی نژاد با تمام وجود، درد جامعه افسار گسیخته امروز را درک کرده، از سینمای لمپنیسم امروز فاصله گرفته و یک اثر کلاسیک ایرانی به جا گذاشته است.

 فراست بیان کرد: فیروز عاقلی بازیگر نقش ایوب، مردی برای تمام ثانیه‌های فیلم عروسک است که تماشگر را با فیلم همراه و میخکوب می‌کند. همچنین این کاراکتر با دیالوگ های خیره کننده تماشگر را شیفته نقش منفی خود می‌کند.

وی مطرح کرد: فیلم عروسک با بهترین تصویر برداری و فیلم نامه ادای دینی برای بیدار شدن انسانیت و زنان بی سرپرست است. عروسک فیلمی است که بیننده آن را لمس می‌کند، ودرپایان داستان ببینده را به فکر فرو می‌برد. 

شایان ذکر است اصغر یوسفی نژاد در ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ بر اثر خونریزی و سکته مغزی در گذشت. 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی «معرفت و رسالت حسینی» در کربلا آغاز شد
  • آذری جهرمی: جنگ طلب نیستم، اما در صورت اعلام جهاد از سوی رهبری، لباس سربازی خواهم پوشید
  • آذری جهرمی: این یک رجزخوانی نیست، هشدار است /جنگ طلب نیستم اما در صورت اعلام جهاد از سوی رهبری، لباس سربازی خواهم پوشید
  • سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی آغاز شد
  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • مجموعه مقالات سومین همایش فرهنگ و شعایر حسینی رونمایی می شود
  • «در لباس سربازی» در قاب شبکه امید
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • «در لباس سربازی» از شبکه امید