Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهی انتظامی شهرستان دیر در خصوص نفوذ و تفرقه افکنی دشمنان در هیئت های عزاداری هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سرهنگ فرهاد آراوند صبح امروز در گفتگو با خبرنگار سپاس اظهار کرد: مراسمات عزاداری دهه محرم باید متناسب با وضعیت شهرستان دیر برگزار شود.

وی گفت: یکی از مهمترین برنامه ها در ایام محرم و صفر باید دوری از مسایل تفرقه انگیز باشد و هیئات های مذهبی سعی کنند که برنامه های این ایام را مردمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آراوند افزود: دشمن و شیطان تمام ظرفیت های خود را در این صحنه ها می آورد و هیئات مذهبی باید در این گونه موارد هوشیار باشند.

وی  گفت: دشمنان اسلام در شبکه های مختلف ماهواره ای و مجازی در تلاش هستند تا ما را از این نعمت بزرگ ولایت غافل کنند، اما آنها این آرزو را به گور خواهند برد.

فرماندهی انتظامی شهرستان دیر تصریح کرد:  توزیع غذا در ایام محرم یکی از مواردی می باشد که دشمن از این طریق استفاده می کند و به عنوان صف غذا روی این موضوع کار می‌کند.

آراوند با بیان اینکه ایمنی و امنیت ایستگاه‌های صلواتی  و موکب ها از امور دیگری می باشد که باید مورد توجه مسئولان این موکب ها قرار گیرد، گفت: داربست‌هایی که برای ایستگاه‌های صلواتی و موکب ها نصب می گردد باید ایمنی لازم را داشته باشند و ایجاد سد معبر نکنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور برادران و خواهران با پوشش نامناسب در مسیر دسته جات عزاداری از دیگر مواردی می باشد که باید مدیریت شود.

/ انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است

حجت الاسلام و المسلمین محسن مهاجرنیا استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر توجه به امت واحده و هماهنگی در مقابل صهیونیسم جهانی، اظهار داشت: امت واحده یک اصطلاحی است که مکررا در قرآن کریم به آن اشاره شده است که دارای بار معنایی سیاسی و مفاهیم مهمی است.

وی افزود: امت واحده یعنی دین واحد ، در مواردی امت به معنای جماعت ، یک مقطع و محدوده زمانی ، امام و در برخی موارد به معنای حزب و جماعت سازمان یافته و دولت گفته شده است.

وی ادامه داد: آنچه ما به دنبال آن هستیم پیروان اسلام است یا کسانی که از دین مبین اسلام پیروی می کنند و آهنگ واحدی به اهداف اسلام دارند؛ همان چیزی که امروز در مسئله غزه به دنبال آن هستیم یعنی اتحاد کشورهای اسلامی در مقابل صهیونیسم جهانی.

دکتر مهاجرنیا، تصریح کرد: امت از واژگانی شکل گرفته است؛ در واقع برخی از واژگان راهبردی و جهت ده هستند، زمانیکه امت را تلفظ می کنیم امام هم در کنار آن متصور می شود، دو واژه "امت" و "واحده" هماهنگ و همسو هستند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: امت یه واژه بریده و منفرد از سایر واژگان نیست و در شبکه مفهومی معنا پیدا می کند؛ زمانی که امت گفته می شود یکپارچگی و اتحاد در نظر می آید و خلاف آن یعنی گسستگی و اختلاف از امت خارج خواهد شد.

وی اذعان داشت: از خصوصیات امت این است که در وجودش همبستگی ایجاد شود؛ هنگامی که می گوییم امت اسلام یعنی در واقع یک پیکر همبسته که جهت غایی دارد و پشت سر امام حرکت می کند.

وی بیان کرد: "امت" حاصل یک وحدت و نشان دهنده اخوت و برادری است؛ همانطور که در مقابل شب، روز است و در مقابل کفر ، ایمان است، در مقابل تفرقه و اختلاف ، وحدت و تقریب وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: برآیند "امت" مساوی با قدرت می باشد؛ ظرفیت و توانایی امت اسلامی، قدرت تولید می کند و قدرت یکی از مفاهیم و واژگانی است که از دل امت بوجود می آید و در این رابطه قرآن می فرماید: " وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ"، هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • مردم در مقابل جنگ نرم دشمن هوشیار باشند
  • وقف زمین کشاورزی برای عزاداری سیدالشهدا (ع)
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • برگزاری اولین مسابقه اهداف پروازی سال ۱۴۰۳
  • زندان، عاقبت قدرت نمایی و تیراندازی راننده با اسلحه
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • اظهارنظر اعضای سابق هیات نظارت ورامین ارتباطی به این هیات ندارد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت ایام رحلت حضرت عبدالعظیم با شعار «جهاد و شهادت»
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت
  • برگزاری مسابقات پرس سینه قهرمانی و انتخابی خوزستان