Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@09:28:48 GMT

حذف خطابه از مجالس عزاداری مایه فتنه دشمنان است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۰۰۹۰

حذف خطابه از مجالس عزاداری مایه فتنه دشمنان است

حجت الاسلام حسین شفیعی دارابی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان اظهار داشت: اگر چه واقعه غمبار کربلا ۱۳۸۰ سال با ما فاصله دارد اما عمقش بسیار زیاد و سوزَش ماندگار است.

وی اضافه کرد: در قبال این حادثه سنگین سه رسالت مهم عاطفی، معرفتی و رفتاری به عهده داریم. 

مدرس حوزه علمیه قم افزود: با برافراشتن بیرق عزا در سراسر ایران، راهپیمایی بزرگ اربعین و دسته های عزاداری نه تنها در کشور بلکه در بیش از ۴۰ کشور جهان به خوبی به رسالت احساسی و عاطفی خود در برابر سالار شهیدان عمل کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: مردم با توجه به اوضاع ناخوشایند اقتصادی بساط نذر و اطعام عزاداران و موکب های بین راهی را برای پذیرایی از زایران اربعین گسترده اند که خاری در چشم دشمنان است. 

حجت الاسلام شفیعی دارابی گفت: دشمنان نتوانستند مجالس امام حسین(ع) را تعطیل کنند اما با ترفند و نیرنگ هایی در حال ضربه زدن به فرهنگ اصیل عاشورایی هستند. 

استاد حوزه و دانشگاه اشعار مداحان، ریتم صدای خوانندگان، ابزار عزاداری که در برخی از مجالس محرمی استفاده می شود را نمونه هایی دانست که دست مایه توطئه و نیرنگ دشمنان می شود.

وی تاکید کرد: اینگونه مجالسی با راه و رسم و مسلک ابا عبدالله (ع) سازگاری نداشته و در شان و منزلت ائمه اطهار (ع) نیست. 

وی شناخت امام حسین(ع) و فلسفه قیام عاشورا را رسالت دوم مسلمانان ذکر کرد و گفت: مداحی و عزاداری برای سالار شهیدان کافی نیست و باید همراه با منبر و خطابه باشد. 

حجت الاسلام شفیعی دارابی به هیات های مذهبی هشدار داد: با تمام ارزشی که برای مداحان قائلیم اما مجلس عزاداری بدون سخنرانی و خطبه که معرفت مردم را افزایش بدهد، ارزش ندارد. 

وی توجه به امر به معروف، اقامه نماز و عمل به زکات را خواسته های امام حسین(ع) برشمرد و گفت: زندگی به سبک و سیره امام حسین(ع) رسالت سوم است که بر دوش داریم. 

۷۵۲۷/۲۰۹۰

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر عاشورا عزاداری فتنه کربلا مسلمانان قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به «وعده صادق» ایران شد

دریافت 8 MB کد خبر 6080400

دیگر خبرها

  • همه دشمنان شرور به بی‌نظیربودن عملیات وعده صادق اذعان کردند/ اقدام نیروهای مسلح تجلّی قدرت ایمان و مجاهدت و پایداری بود
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) شیراز مزین به «وعده صادق» ایران شد
  • عضو مجلس خبرگان رهبری: عملیات وعده صادق مایه عزت و افتخار امت اسلامی شد
  • عضو خبرگان رهبری: عملیات وعده صادق مایه عزت و افتخار امت اسلامی شد
  • امام موسی صدر و سیدحسن نصرالله مایه افتخار جهان اسلام هستند
  • ارتش مؤمن و مقتدر مایه آرامش خاطر مردم و هراس دشمنان است
  • سالروز تخریب بقیع هیئت کجا برویم؟
  • ارتش مقتدر مایه آرامش خاطر مردم و حراس دشمنان است