Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@11:51:47 GMT

هدف اصلی غرب از مذاکرات، تضعیف اصول انقلابی ایران است

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۰۳۰۹

هدف اصلی غرب از مذاکرات، تضعیف اصول انقلابی ایران است

حجت الاسلام رضا احمدی نیک، گفت: هدف اصلی از مذاکرات غرب در درجه اول تضعیف اصول انقلابی ایران بوده تا بدین گونه موقعیت و جایگاه ایران را در میان کشورهای مسلمان تضعیف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، حجت الاسلام « رضا احمدی نیک » در خطبه های نماز جمعه امروز (۱۵ شهریور) گفت: هدف اصلی غرب از مذاکرات، تضعیف اصول انقلابی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه آسمینون، افزود: وزیر خارجه آمریکا به صراحت شرط مذاکره با ایران را دست کشیدن تهران از فعالیت های انقلابی مطرح کرد، این سخنان پمپئو به معنای این است که ایران باید از مبانی انقلابی خود دست بردارد تا آمریکا با ایران وارد مذاکره شود.
وی، اظهار داشت: عده ای در داخل عامدانه و یا جاهلانه در زمین بازی آمریکا حرکت می کنند و سعی دارند مذاکره با غرب را راه حل تمام مشکلات معرفی کنند در حالی که هدف اصلی از مذاکرات غرب در درجه اول تضعیف اصول انقلابی ایران بوده تا بدین گونه موقعیت و جایگاه ایران را در میان کشورهای مسلمان تضعیف کنند.
حجت الاسلام احمدی نیک، ادامه داد: و در درجه بعد نیز راهبرد خود در مورد تغییر نظام را اجرا کنند اما ما با پیروی از خط ولایت و تاسی از سیره حضرت سیدالشهداء (ع) نیز به دشمنان خارجی، معاندان و جاهلان داخلی اعلام می کنیم شما قطعا آرزوی تغییر نظام اسلامی ایران را به گور می برید.
خطیب جمعه آسمینون، بیان داشت: سال گذشته رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان بیان داشتند که به اروپا اعتماد نکنید. «اروپا باید فروش کامل نفت ایران را تضمین کند، ما با این سه کشور دعوا نداریم، [امّا] اعتماد نداریم، مسئله ما مسئله دعوا کردن و اختلاف ایجاد کردن نیست؛ مسئله اعتماد نداشتن است؛ ما به این کشورها اعتماد نداریم و این هم متّکی است به یک سابقه ای؛ لذا باید این تضمین ها به طور واقعی انجام بگیرد.»
وی، خاطر نشان کرد: گذر زمان ثابت کرد که اروپایی ها نه تنها در قبال تعهدات برجامی خود با ایران همراه نشدند بلکه عملا در کنار آمریکا ایستاده و زمینه را برای فشار بیشتر مهیا کردند. 
حجت الاسلام احمدی نیک، افزود: کشورهای اروپایی به ظاهر همچنان به دنبال نجات برجام بوده اما این مسئله با واقعیت هم‌خوانی ندارد و نکته جالب نیز این است که برخی در داخل همچنان به اروپا خوشبین هستند.
امام جمعه آسمینون، ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی، ابراز داشت: برخی از پیام های عاشورا برای مقاومت کنونی ملت مسلمان و عاشورایی ایران از جمله سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و نالایق، در قاموس اسلام و آل الله جایی ندارد، ایستادگی در برابر دشمنان اسلام همان گونه که امام حسین(ع) هزینه آن را دادند، برای ما نیز در عصر حاضر هزینه دارد،از دشمن ولو با عِدّه و عُدّه زیاد، نباید هراس داشت. رعب و ترس از خصائل منافقین و افراد سست ایمان است چنانچه شجاعت و شهامت جزء مختصات مومنین و شهادت طلبان است،تحریم اقتصادی و استفاده از هر ابزاری برای وادار کردن جبهه مقاومت به تسلیم، جزء خصائل جبهه باطل است.
وی، عنوان داشت: در طول سال های اخير، رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدارهای متعدد با مداحان و ذاکران اهل بيت(ع) نگاه مهم و قابل ملاحظه ای را نسبت به مداحی، عزاداری و هيئت داری بيان داشته اند که توجه به اين توصيه ها، مي تواند در تبديل هيئات مذهبی به هيئت مطلوب موثر باشد.
حجت الاسلام احمدی نیک، ادامه داد: مداح‌ها بدانند چه می‌خوانند، از تعابير نامناسب و سبک استفاده نکنند، محبت اهل بيت(ع) مجوز گناه‌كردن نيست، پرهيز از دامن زدن به اختلافات فرق اسلامي، منبر مداحي نبايد خالي از معارف اسلامي باشد، پرهيز از بکارگيري آهنگ هاي نامناسب و سبک، تميز قائل شدن بين آهنگ شادي و عزا، از جمله تذکرات و توصیه های رهبری به مداحان است.
امام جمعه آسمینون، ضمن قدردانی از مردم و هیئت های مذهبی، گفت: امید است که با همکاری یکدیگر مراسم تاسوعا، عاشورا و نماز ظهر عاشورا را در سطح بخش و شهر به صورت باشکوه برگزار کنیم.
وی، با اشاره به فصل برداشت خرما، اظهار داشت: کشاورزان به واجب اللهی ،فریضه زکات توجه ویژه داشته باشند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم شیرخوارگان حسینی محرم همایش شیرخوارگان حسینی کانون های مساجد مجلس کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد اردبیل امام جمعه آسمینون خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش

وزارت امور خارجه ایران به مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش واکنش نشان داد و آن را مردود اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز چهارشنبه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید نمود. 

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند. 

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی:‌ طرح ادعاهای بی‌اساس درباره میدان آرش هیچ حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ در بحث حق آبه، افغانستان به تعهد عمل کند

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.  وی گفت؛ بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • درس‌هایی از فوتبال اروپا؛ تبریک به قهرمان
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • رئیسی: وحدت بین ایران و پاکستان ناگسستنی است