Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@15:46:40 GMT

گام سوم محکمتر برداشته شود

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۰۹۹۱

گام سوم محکمتر برداشته شود

حجت الاسلام مسعود سرافراز امام جمعه فولادشهر گفت: امروز باید گام سوم محکمتر برداشته شود به طوری که اروپا به این باور برسد که اگر نتواند تعهدات خود را عملیاتی کند، ایران گام سوم در کاهش تعهدات برجامی را با قدرت به پیش خواهد برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر یکی از زیبایی های حماسه عاشورا را ترویج فرهنگ نماز دانست و اظهار کرد: در زیارتنامه امام حسین(ع) می خوانیم که ایشان نماز را اقامه می کنند و باید توجه داشت اقامه نماز با خواندن آن فرق می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اقامه یعنی برپا داشتن نماز که باید در جامعه و علنی اقامه شود؛ و امام حسین(ع) با آنکه می توانست در خیمه نماز بخواند و با اینکه نمازش شکسته بود، در مقابل جمعیت نماز بپا داشت. 

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: امام حسین(ع) نماز را با جماعت آن هم در برابر صفوف دشمن در اول وقت برگزار می کند و باید به این مسئله اندیشید که به راستی نماز چیست که در عصر تاسوعا هنگامی که به سیدالشهدا(ع) پیشنهاد حمله می شود، حضرت طی چند نوبت گفت‌وگو جنگ را یک روز به تأخیر می اندازند و می فرمایند: « إنی أُحب الصلوة.»

وی ادامه داد: امام(ع) در میدان رزم، بدون اعتنا به تیرباران دشمن، نماز عشق به جا آورد و به این صورت، اهمیت نماز را به شیعیان و پیروان راستین خود گوشزد فرمود.

سرافراز اضافه کرد: بسیاری از ما نماز می خوانیم، ولی چقدر نماز دوست داریم؟ عزاداران حسینی، ظهر عاشورا در هر کجا هستید، به یاد امام حسین(ع) و آخرین نماز ایشان، همراه با امام زمان(عج) نماز ظهر عاشورا را با شکوه و با اخلاص بپا دارند.

وی با بیان اینکه اخیراً وزیرخارجه آمریکا درباره مذاکره با ایران لفاظی های جدیدی ارائه کرده است، گفت: وزیرخارجه آمریکا گفته است ما واقعا برای رسیدن به یک حل و فصل متمرکزیم. ما می خواهیم ایران کشوری عادی باشد. ما می خواهیم مردم ایران در تغییر رفتار حکومتشان موفق باشند. وقتی آنها این کار را انجام بدهند ما از نشستن بر سر میز مذاکره خرسند خواهیم بود. 

امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: وزیر خارجه آمریکا به صراحت شرط مذاکره با ایران را دست کشیدن ایران از فعالیت های انقلابی مطرح کرده است و این سخنان پمپئو به معنای این بوده که ایران باید از مبانی انقلابی خود دست بردارد تا آمریکا با ایران وارد مذاکره شود. 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای در داخل عامدانه و یا جاهلانه در زمین بازی آمریکا حرکت می کنند و سعی دارند مذاکره با غرب را راه حل تمام مشکلات معرفی کنند در حالی که هدف اصلی از مذاکرات غرب در درجه اول تضعیف اصول انقلابی ایران بوده تا بدین گونه موقعیت و جایگاه ایران را در میان کشورهای مسلمان تضعیف کنند و  در نهایت راهبرد خود در مورد تغییر نظام را اجرا کنند.

سرافراز افزود: سیدالشهداء در روز عاشورا به ما آموخت که سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و نالایق، در قاموس اسلام و آل الله جایی ندارد و مرگ با عزت و شرف، بر زندگی زیر بار زور و ذلت ارجحیت دارد. 

وی تصریح کرد: مذاکره حضرت اباعبدالله برای لغو تحریم ها از روی نیاز نبود، بلکه کاری که امام حسین(ع) انجام داد برای اتمام حجت و دعوت به حق و نجات حتی یک انسان فریب خورده در جبهه باطل تا آخرین لحظه ها بود. 

امام جمعه فولادشهر ادامه داد: پیام عاشورا برای مقاومت امروز ملت مسلمان و عاشورایی ایران این است که ایستادگی در برابر دشمنان اسلام همانگونه که امام حسین(ع) هزینه آن را دادند، برای ما هم در عصر حاضر هزینه دارد و سربلندی دنیا و آخرت مومنان و مسلمانان و انسان های آزاده در گروه مقاومت و پایداری است.

وی اضافه کرد: در مسیر مقاومت و نبرد با استکبار و مستکبرین، این پیام را باید به دشمن داد که از دادن جان و فرزند ابایی نداریم. 

سرافراز عنوان کرد: جبهه مقاومتِ مقتدر و مظلوم به تکلیف خود عمل کرده، ولو آنکه در شرایط نابرابر و دشوار باشد و اگر به ظاهر هم شکست بخورد، ناشی از قدرت دشمن نیست. 

وی خاطرنشان کرد: آنچه این جبهه را ضعیف می کند، ناشی از خیانت های داخلی و تردید آفرینی عده‌ای سست ایمان و مرعوب است. 

امام جمعه فولادشهر گفت: سال گذشته رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولان بیان داشتند که به اروپا اعتماد نکنید، اروپا باید فروش کامل نفت ایران را تضمین کند، ما با این سه کشور دعوا نداریم، امّا به این کشورها اعتماد نداریم. 

وی اظهار کرد: گذر زمان ثابت کرد که اروپایی ها نه تنها در قبال تعهدات برجامی خود با ایران همراه نشدند، بلکه عملاً در کنار آمریکا ایستاده و زمینه را برای فشار بیشتر مهیا کردند. 

سرافراز افزود: انتظار از دستگاه دیپلماسی آن بوده که به مذاکرات تلفنی و وعده های بی پایه غربی ها اعتماد نکنند و هرگونه قرار و توافق با آنها را مکتوب و با در یافت تضمینی اجرایی قابل تحقق کنند.

وی تصریح کرد: این نکته را نیز نباید به دست فراموشی سپرد که هر گونه حاشیه سازی و طرح مسائل فرعی و مواضع ضد و نقیض مسئولان در مورد مذاکره در این شرایط، می تواند در تزلزل وحدت و انسجام ملی و اُفت روحیه مقاومت مردم اثرگذار باشد.

امام جمعه فولادشهر تاکید کرد: امروز باید گام سوم محکمتر برداشته شود به طوری که اروپا به این باور برسد که اگر نتواند تعهدات خود را عملیاتی کند، ایران گام سوم در کاهش تعهدات برجامی را با قدرت به پیش خواهد برد.

کد خبر 388597

منبع: ایمنا

کلیدواژه: امام جمعه فولادشهر برجام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نمازجمعه این هفته تهران (۷ اردیبهشت) به امامت آیت‌الله سیداحمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

درب‌های دانشگاه از ساعت ۱۰:۳۰ برای ورود نمازگزاران باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.

سخنران قبل از خطبه‌های این هفته به مناسبت روز کارگر، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود. همچنین معاونان و مدیران کل این وزارتخانه نیز در محل میز‌های خدمت پاسخگوی نمازگزاران هستند.

مجموعه‌هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند عبارتند از:
• وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه
• کمیته امداد امام خمینی (ره)
• شهرداری تهران
• فرمانداری تهران

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم، کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» نوشته سعید ابوالقاضی معرفی می‌شود.
این کتاب را انتشارات شهید کاظمی منتشر کرده است که گلچینی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره ارزش و جایگاه معلمان، جایگاه تعلیم و تربیت و نقش اخلاق، تعهد و دانش در معلمان، علم و اهمیت علم‌آموزی، لزوم خودباوری در دانش‌آموزان، تعهد و تخصص، وجدان کاری، فرهنگ و تهاجم فرهنگی در این کتاب گنجانده شده است.

در بخشی از کتاب، موضوعاتی درباره جایگاه والای شهید مطهری به عنوان معلمی برتر، سند تحول آموزش و پرورش و برخی نمودار‌های مهم در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش نیز گنجانده شده است.
علاقه مندان می‌توانند کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» را با ۳۰ درصد تخفیف از غرفه کتاب آدینه، جنب مزار شهدای گمنام در دانشگاه تهران، تهیه کنند.

مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

نمازگزاران مطابق هر هفته می‌توانند از فرصت مشاوره ازدواج، خانواده و کودک متخصصان «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه تهران استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است