Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@13:26:42 GMT

حملات طالبان به پایتخت افغانستان طی یک هفته

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۱۰۹۳

حملات طالبان به پایتخت افغانستان طی یک هفته

خبرگزاری میزان- آسوشیتیدپرس در گزارشی از حمله‌های گروه طالبان طی یک هفته اخیر در پایتخت افغانستان نوشت. تاریخ انتشار: 15:45 - 15 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۷۶۷۰ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، به گفته یک مقام مسئول، گروه طالبان در کمتر از یک هفته به سومین پایتخت استانی افغانستان حمله کردند و دست کم ۲ غیر نظامی را کشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک مقام مسئول گفت، روز جمعه فرستاده آمریکا برای مذاکرات در خصوص توافق دولت آمریکا و گروه طالبان به قطر بازگشت.
محمد شعیب ثابت والی ولایت فراه به آسوشیتدپرس گفت که در آخرین حمله به بیمارستان‌های محلی ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند. به گفته این مقام درگیری‌ها در شهر ادامه دارد.
در این هفته درگیری‌ها افزایش یافت؛ از جمله انفجار ۲ ماشین بمب گذاری شده در طالبان در پایتخت افغانستان بعد از آنکه سخنگوی آمریکا گفت که او و گروه طالبان به توافق رسیده اند و شروع خروج نیرو‌های آمریکایی از خاک افغانستان در ازای تضمین همتای طالبان صورت می‌گیرد.
خلیل زاد سخنگوی طالبان در سفر ناگهانی به قطر بازگشت.   دفتر سیاسی طالبان در قطر قرار دارد. در اوایل همین هفته او گفته بود که این توافق فقط با تایید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نهایی می‌شود.
اعتراضات به توافق آمریکا و طالبان توسط دولت افغانستان و چند سفیر سابق آمریکا در افغانستان و درگذشت یکی از اعضای سرویس آمریکا در آخرین بمب گذاری که در کابل در روز پنج شنبه رخ داد باعث افزایش فشار بر خلیلزاد در روز‌های اخیر شده است.   از نه دور مذاکرات آمریکا و طالبان نزدیک به یک سال جزئیات کمی منتشر شده است. خلیلزاد سخنگوی دولت آمریکا گفته است که ۵۰۰۰ سرباز آمریکایی طی ۱۳۵ روز از توافق نهایی، از ۵ پایگاه در افغانستان خارج می‌شوند. در حال حاضر بین ۱۳ تا ۱۴ هزار سرباز در خاک افغانستان حضور دارند.
با این حال، گروه طالبان می‌خواهند تقریباً ۲۰ هزار  سرباز آمریکایی و ناتو را در اسرع وقت از افغانستان خارج کند.
دولت آمریکا از طرف خود به دنبال این است که طالبان تضمین کند که اجازه ندهد افغانستان به پناهگاهی تبدیل شود که گروه‌های افراطی مانند القاعده حملات جهانی را انجام دهند.



انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طالبان افغانستان حملات کشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است

سفیر حکومت طالبان با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان اظهار داشت مناسبات کابل و پکن بسیار مهم است و دیپلمات‌های افغان نیز با مقامات چینی روابط خوبی دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بلال کریمی» سفیر افغانستان در چین با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت کنونی این کشور گفت دیپلمات‌ها با مقامات چینی روابط خوبی دارند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، کریمی در این دیدار در رابطه با دستاوردهای سفارت افغانستان در چین نیز توضیح داد  و گفت مقامات چین، تلاش‌های امارت اسلامی در راستای سرکوب داعش، از بین بردن فساد، مبارزه با مواد مخدر و فعالیت‌های اقتصادی را مورد تقدیر قرار می‌دهند.

سفیر حکومت افغانستان در چین تصریح کرد: تأمین امنیت، شفافیت و ثبات از جمله عواملی است که سبب علاقمندی سرمایه‌گذاران چینی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان شده است.

وی خاطرنشان کرد شمار‌ زیادی از سرمایه گذاران چینی در این خصوص با سفارت افغانستان در تماس هستند.

دو طرف در ادامه با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان، مناسبات افغانستان با این کشور را مهم دانستند و پیرامون بهبود تجارت و افزایش تسهیلات برای تاجران دو کشور گفتگو کردند.

آغاز آزمایشی کریدور ریلی بین چین و افغانستانچین: برای اجرای پروژه‌های بنیادی با افغانستان همکاری می‌کنیمبرگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن

وزارت خارجه حکومت طالبان هفته گذشته اعلام کرده بود در سومین نشست افغانستان و چین، مقامات پکن متعهد شدند تا در زمینه‌های درمانی، استخراج معادن، اسکان مجدد مهاجرین و گسترش روابط تجاری همچنین ارتقای ظرفیت ادارات حکومت کابل همکاری کنند.

«شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین بهمن ماه سال گذشته در مراسمی رسمی استوارنامه «بلال کریمی» را به‌عنوان سفیر و نماینده ویژه حکومت طالبان در پکن پذیرفت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • نصف اعضای داعش خراسان اتباع این کشور هستند
  • ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
  • روایت طالبان از اتباع نیمی از اعضای داعش خوراسان
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم