Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:06:23 GMT

اشک ماتم مادران پاکستانی در سوگ شهید خردسال کربلا

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۱۱۴۲

اشک ماتم مادران پاکستانی در سوگ شهید خردسال کربلا

مرکز علوم جامعه الصادق (ع) در شهر «اسلام آباد» پایتخت پاکستان امروز میزبان عاشقان حسینی (ع) بود در حالی که تعدادی زیادی از مادران کودکان خود را در آغوش داشتند به یاد طفل شهید کربلا و مادر گرامیشان حضرت رباب (س) سوگواری کردند.

مادران پاکستانی با بستن سربندهای سبز و قرمز رنگ با عنوان یا حسین (ع) بر پیشانی شیرخوارگان خود به عزاداری برای سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا پرداختند و در مظلومیت شیرخوار شش ماهه سیدالشهدا اشک ماتم ریختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهرهای مختلف پاکستان از جمله «اسکردو، لاهور، کراچی، کویته، پیشاور، پاراچنار و فیصل آباد» نیز همایش شیرخوارگان حسینی برگزار و پیروان اهلبیت عصمت و طهارت به یاد حضرت علی اصغر(ع) و مادر گرامیشان حضرت رباب (س) گریه کردند.

آنان چشمانی اشک بار و فریاد یاحسین شیرخوار خود را تقدیم امام حسین (ع) کردند. بانوان سخنران و مداح نیز در این برنامه مرثیه‌ سرایی کردند و شرکت کنندفگان نیز به یاد حضرت علی‌ اصغر (ع) اشک ماتم ریختند.

ترویج ارزش‌های عاشورا و معرفی مظلومیت‌های سالار شهیدان امام حسین (ع) و علی‌اصغر (ع) از اهداف‌ اصلی برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی است .

همایش شیرخوارگان حسینی آئین سوگواری به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند، این مراسم در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود. در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین در کربلا می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برای برگزاری این آئین تشکیل شده است و مراسم شیرخوارگان حسینی برای اولین بار در سال ۱۳۸۲ش در تهران برگزار شد و در سال‌های بعد در سایر شهرهای ایران و کشورهای جهان برگزار می‌شود. این همایش در کشورهای مختلف جهان مانند ایران، عراق، عربستان، بحرین،‌ کویت، سوریه، لبنان، کانادا، آمریکا، دانمارک، فرانسه، استرالیا، سوئد، تایلند و... برگزار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان محرم ۹۸ شیرخوارگان حسینی امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که شایعاتی مبنی بر اینکه فرماندهی فراجا از سید حسین حسینی شکایت کرده و این گلر به همین دلیل امروز در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافته، مطرح شده بود که این موضوع رد شد.

مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای به شرح زیر نوشته است:

«گزارش‌هایِ خبری در خصوص شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاهِ استقلال صحت نداشته و این موضوع مرتبط با شکایتِ یگانِ مربوطه و شخصیِ مأمورِ پليس از وی در توهین و بکاربردن الفاظِ نامناسب در حین اجرای ماموریتِ تامینِ امنیت بازیکنان و هواداران در ورزشگاه امام خمینی اراک به تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ است.

تلاشِ پلیس در محیط‌هایِ ورزشی صِرفا تامینِ امنیتِ تمامیِ عوامل حاضر در ورزشگاه‌ها و تماشاگران است.

همچنین توهین و مقاومت در برابر مامورانِ پلیس در حینِ انجام ماموریت به‌هیچ وجه پذیرفته نبوده و حتما با متخلفین برخورد و پیگیری قانونی می‌شود.»

دیگر خبرها

  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • یادواره سردار شهید «صالح میری» در شهرستان بدره برگزار شد
  • ماجرای بازوبند کاپیتانی استقلال پس از محرومیت حسین حسینی
  • منتظریم استقلال پشت سید حسین در بیاید
  • حسین حسینی: نمی‌خواستم به حکم کمیته انضباطی اهانت کنم!
  • شهید خردسال در قاب «آن دو»/ رونمایی از پوستر فیلم