Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای نگهبان گفت: بسیج از ابتدای انقلاب در تمامی صحنه‌ها حضور داشته و درخشیده است.

به گزارش قدس آنلاین ، عباسعلی کدخدایی ظهر امروز در اجلاسیه بسیج نخبگان کشور اظهار داشت: بسیج به عنوان شجره طیبه از ابتدای انقلاب اسلامی شکل گرفت و در بخش‌های مختلفی ایثارگرانه تلاش کرده است، این گروه انگیزه، اراده و توان حضور در بخش‌های مختلف دینی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: بسیج ریشه‌ای دینی داشته است، در نظام دینی سازوکارهای دینی شکل گرفته که یکی از گروه‌های فعال آن‌ها بسیج بوده است، بسیج در عرصه‌های مختلف درخشیده و در حال حاضر نیز همین راهبرد را ادامه می‌دهد، در حوزه تربیت بحث انسان‌سازی است.

وی تصریح کرد: پیامبران برای انسان‌سازی مأموریت یافتند و نهضت اسلامی ما نیز بر پایه جمهوری اسلامی تشکیل شد، بنا بر این باید در جهت تربیت انسان در تلاش باشیم، بسیج از ابتدای انقلاب در تمامی صحنه‌ها حضور داشته و درخشیده است، در تمامی بخش‌ها وضعیت خوبی را در بسیج مشاهده می‌کنیم.

کدخدایی خاطرنشان کرد: بسیج حقوقدانان عمر کوتاهی داشته و دیرتر از بسیج راه اندازی شد، تربیت حقوقدانان متدین و انقلابی از نکات حائز اهمیت و وظایف مهم سازمان بسیج است، بسیج در حوزه‌های مختلف ایثارگری‌های فراوانی داشته اما کمتر به آن توجه شده است، ما در حوزه حقوق ضعف‌هایی داشتیم که در حال حاضر بهبود یافته اما هنوز جای آنها باقی مانده است.

وی بیان کرد: در تقویت این گروه جهادی گام‌های بسیاری برداشته شده است، پیوند زدن نیروهای نخبه علمی نیز از دیگر وظایف سازمان بسیج است، هنوز آنها ارتباط خوبی با یکدیگر برقرار نکرده‌اند و دشمنان در این حوزه‌ها بهتر از ملت ما فعال هستند.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: توسعه سازمان بسیج و هم‌افزایی نیروها در مواقع مورد نیاز نیز باید محقق شود، ما امروزه نیازهای زیادی داریم و مباحث مختلفی علیه دین ما مطرح می‌شود، این امور به دلیل فقدان موضع گیری شفاف است، در این روزها امر به معروف و نهی از منکر را واجب می‌دانیم، بابراین در این زمینه نیز باید فعال شویم.

وی تصریح کرد: اصل 59 از نمونه اصول اجرا نشده است، صحبت‌های بسیاری از سوی دشمنان شنیده می‌شود اما ما سکوت کرده‌ایم، باید این نیروهای نخبه عمومی را گرد هم آوریم و راهکارها و پیشنهاداتی از سوی آن‌ها بیان شود، در حوزه قضا، برخی مصوبات موجود در مجلس مورد نیاز نیست و متولی مشخصی ندارد، باید در این زمینه نیز اقداماتی صورت پذیرد.

کدخدایی خاطرنشان کرد: تصویب این قوانین سبب به وجود آمدن برداشت‌های مختلف از آن است، قوه قضاییه به دنبال نیازهای مورد مشورت است اما نهادها نگاه‌های شخصی دارند، بیانیه گام دوم منشور چهل ساله انقلاب اسلامی بوده و نقشه راه کشور در آن ترسیم شده است.

وی ادامه داد: به گفته مقام معظم رهبری در این بیانیه طهارت اقتصادی شرط مشروعیت حکومت انقلاب اسلامی است، هر جامعه اسلامی انحراف و فساد دارد اما نحوه پیشگیری از آن بسیار حائز اهمیت است، بسیجیان در این زمینه می‌توانند کمک شایانی داشته باشند، همچنین در ارتباط با مبارزه با فساد این اقشار می‌توانند فعال باشند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: انتخابات دغدغه‌ای بسیار مهم برای افراد بوده است، نظام انتخاباتی ما دارای انتقادات بسیاری بوده که برای تصحیح آنها قانونی به عنوان اصلاح انتخابات تصویب شد، هنوز در حوزه انتخابات با خلاءهای قانونی مواجه هستیم، در واقع می‌توان گفت که انتقاد حقوقی صحیحی انجام نشده است.

وی بیان کرد: مفاسد اقتصادی، اخلاقی و کمیت در بررسی صلاحیت‌ها قرار دارد که البته نیاز به همفکری و مشورت داریم، باید از مجلس و دستگاه‌ها مطالبه کنیم و همچنین انتقادات موردی و شخصی بیان شود، در صورت اشتباه بودن قانون، باید آن را اصلاح کنیم.

کدخدایی گفت: مطالبه گری عدالت و اجرای قانون از دیگر مطالب حائز اهمیت است، مقام معظم رهبری مطالبه عدالت و اجرای آن را تأکید کرده و ما نیز باید آن را به خوبی اجرا کنیم، دوستان بسیجی ما می‌توانند به دنبال اجرای عدالت باشند.

تسنیم

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی شورای نگهبان عباسعلی کدخدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۱۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات سپاه پاسداران امید را در دل مقاومت و مردم مظلوم غزه آفرید

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ الیاس گل محمدزاده روز دوشنبه در جمع مدیران کانون‌های بسیج هنرمندان سپاه عاشورا، وعده صادق را سیلی جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل توصیف و اظهار کرد: این اقدام مهم توسط هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری کشورمان در دمشق بود و طبق بندهای تصریح شده در منشور سازمان ملل متحد انجام شد.

وی عملیات فوق را بزرگ‌ترین عملیات پهپادی و اولین عملیات موشکی جمهوری اسلامی ایرانی علیه اسرائیل عنوان کرد و افزود: این عملیات امید در دل مقاومت و مردم مظلوم و بی دفاع غزه آفرید به طوری که شبانه با پرتاب این موشک‌ها شعار لبیک یا حسین (ع) سر دادند.

گل محمدزاده با اشاره به اینکه مدت ۶ ماه است مردم غزه در برابر ستم و کشتار زنان و کودکان توسط اسرائیل ایستاده و امروز این مقاومت و ایستادگی الگوی جهان اسلام و بشریت است، ادامه داد: ۷۵ سال است رژیم صهیونیستی خوی حیوانی خود را نشان داده است اما دیگر ابهت آن دچار فروپاشی شده و با وجود این همه کشتار دیگر نمی‌تواند حقیقت را پنهان کند.

وی گفت: امروز جسارت نیروهای مقاومت در تقابل با ارتش اسرائیل از دستاوردهای مهم طوفان الاقصی است و باید این دستاوردهای مهم که نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است، در جامعه تبیین و نهادینه شود که در این میان نقش هنرمندان بسیار مهم و تأثیرگذار است.

گل محمدزاده با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت شهید آوینی به روز بسیج هنرمندان، اظهار کرد: در زمینه هنر، بسیج هنرمندان باید جلودار صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف باشد، چون شهید آوینی تربیت یافته مکتب امام راحل بود و بر همین مبنا رسالت مهم هنرمندان تربیت هنرمندان ارزشی است.

وی نقش آفرینی هنرمندان در مسائل مهم انقلاب اسلامی و موضع گیری درست آنها در مواقع حساس را از رسالت‌های هنرمندان دانست و از آنها درخواست کرد همراه با جهادگران در اردوهای جهادی نقش آفرینی کرده و تلاش جهادگران را در قالب هنر منعکس کنند.

کد خبر 6078687

دیگر خبرها

  • گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در یاسوج
  • مسئول بسیج دانشگاه تهران : حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی ، معجزه انقلاب است
  • رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است
  • عملیات سپاه پاسداران امید را در دل مقاومت و مردم مظلوم غزه آفرید
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است
  • قدردانی بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور فارس از عملیات وعده صادق
  • قدردانی بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور فارس از عملیات «وعده صادق»
  • عنوان: مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی-زنجان
  • در آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب در زنجان چه گذشت؟ + فیلم
  • حمایت مردم انقلابی اهواز از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی