Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروگاه شهید سلیمی نکا که در دوران جنگ تحمیلی مورد اصابت رژیم بعث عراق قرار گرفته بود، امروز با افزایش تولیدات انرژی به نماد خودباوری جوانان ایرانی در صنعت برق مبدل شده است. ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، نیروگاه شهید سلیمی نکا که از قدیمی ترین و بزرگ‌ترین نیروگاه‌های تولید برق کشور بوده در سالهای آغازین انقلاب تامین کننده بخش اعظمی از برق کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نیروگاه که در جوار دریای مازندران و حواشی بندر امیرآباد واقع شده است توانسته با اتکا به تولیدات داخلی و استفاده از خلاقیت نیروی جوان ایرانی در حوزه تولیدات انرژی به توفیقاتی دست یابد.

نگاهی به موفقیت‌ها و اقدامات انجام شده مدیریت مهندسی نیروگاه شهید سلیمی نکا، موید این مهم بوده که علیرغم تحریم‌ها، نیروگاه شهید سلیمی نکا در حوزه بازسازی و تعمیرات فیدرهای انرژی بدون اتکا به توان خارجی، با استفاده از امکانات تولید داخل سرپا مانده است.

این درحالی است نیروگاه نکا در دوران رژیم ستمشاهی برای ساخت خود از مهندسان کشورهای اروپایی و روسی بهره‌گیری کرده که بسیاری از سرمایه ممکلت را یغما بردند.

رکورد تولید 440 مگاوات انرژی در نیروگاه نکا ثبت شدمازندران| 872 میلیون کیلو وات ساعت انرژی در نیروگاه نکا تولید شدمازندران| سوخت زمستانی نیروگاه نکا تامین شد

یکی از نمادهای بارز نیروگاه شهید سلیمی در ماه اخیر این بوده که مجموع تولیدات انرژی در این واحد نیروگاهی تولید برق کشور از مرز یک میلیارد و 211 میلیون کیلو وات ساعت فراتر رفته است.

به گفته محسن نعمتی، مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا، بیش از یک میلیارد و 211 میلیون و 319 هزار کیلو وات ساعت انرژی در نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید شده و بالغ بر 1.1 میلیارد کیلو وات ساعت انرژی تولید شده به شبکه سراسری برق کشور تزریق شده است.

وی بیان کرد: در این مدت بالغ بر 77.5 درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخاری و 22.5 درصد در واحدهای سیکل ترکیبی ایجاد شده و 40.6 درصد انرژی تعهدی نیروگاه طبق برنامه در نیمه نخست امسال محقق شد.

انتهای پیام/ ع

R41358/P1494/S6,74/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع انرژی بر، ۲ درصد برق مصرفی خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کنند

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به منظور توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر بر اساس قانون جهش تولید، پیشبینی شده که سالانه ۱ درصد به میزان تامین انرژی صنایع انرژی برق از انرژی تجدیدپذیر افزوده شود. سال گذشته این میزان برای صنایع ۱ درصد بود و برای سال ۱۴۰۲، ۲ درصد از برق مورد نیاز صنایع انرژی بر باید از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین شود.

او افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران نیز، ادارات مکلف هستند تا ۲۰ درصد از انرژی مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند، اما به این جهت که امکان ایجاد این ظرفیت برای برخی از ادارات در شرایط فعلی میسر نباشد، پیشبینی شده که این قانون به صورت مرحله‌ای اجرا شود و در سال اول که امسال است، باید ۵ درصد از مصرف بخش اداری کشور از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شود.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: اداراتی که به اندازه ۵ درصد نیاز مصرفشان نیروگاه تجدیدپذیر دارند، از خرید برق از تابلو سبز یا نیروگاه‌های تجدیدپذیر معاف هستند. اداراتی هم که کمتر از ۵ درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر را در اختیار دارند باید نسبت به خرید برق از تابلو برق سبز اقدام کنند یا شرکت‌های توزیع نیروی برق به نمایندگی ازا آنها برق مورد نیاز را از تابلو سبز خرید می‌کنند و در قبض آنها اعمال خواهند کرد.

رجبی مشهدی با اشاره به میزان تقاضایی که بر اساس این اقدام برای انرژی تجدیدپذیر ایجاد می‌شود گفت: ۲ دو درصد صنایع معادل ۱.۳ تراوات ساعت خواهد بود و ۵ درصد ادارات هم حدود ۱ تراوات ساعت می‌شود و مجموعا بیش از ۲ تراوات ساعت تقاضای برق تجدیدپذیر ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • مردم استان بوشهر نماد ایرانی واقعی هستند
  • هشت‌هزار مگاوات برق برای جبران ناترازی وارد مدار شده است
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است
  • چشم ایران به برق خورشید روشن می‌شود؟
  • صنایع انرژی بر، ۲ درصد برق مصرفی خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • تنش‌های ناشی از کمبود برق کاهش می‌یابد