Web Analytics Made Easy - Statcounter

مادران همدانی در همایش شیر خوارگان حسینی که به مناسبت شهادت کوچکترین سرباز کربلا برگزار شد با حضرت رباب همنوایی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان: همه ساله با نخستین جمعه ماه محرم همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف استان همدان برگزار می شود.

امسال هم این برنامه معنوی به یاد شیرخواره کربلا در همدان برگزارشد در این مجالس مادران با نوزادان سبزپوش و مزین به سربند«علی‌اصغر» شرکت داشتند و به یاد مظلومیت طفل شیرخواره اباعبدالله‌الحسین(ع) اشک ماتم ریختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بچه‌های کوچک با دست‌ها و قلب‌های کوچک همه آمدند، آری کودکانی که جزو معصومیت نقشی بر صورت‌های لطیف‌شان نبسته است می‌آیند تا مادر داغدار علی اصغر(ع) را دلداری دهند.

برخی از مادران شفای کودکان خود را از دستان کوچک باب الحوائج می خواستند و یکی یکی صفل خود را به بر روی دست مداحان می دادند و از عمق وجود سلامتی و شفا کودکان را از صفل 6 ماهه کربلا خواستند.

گریه های مادران سوگوار و بی تابی نوزادان در زمان اجرای مراسم، لحظه عطش علی اصغر(ع)، بی تابی مادرش و درخواست آب از سوی سیدالشهدا (ع) برای طفل شیرخوارش را به یاد آورده، لحظاتی که دل هر بیننده ای را به درد می آورد.

در همایش شیرخوارگان حسینی تنها مادران و کودکان شیرخوار، مهمان خیمه امام حسین (ع) نبودند، بسیاری از حاجت مندان نیز به این جمع آسمانی ملحق شده بودند تا شاید به حرمت این همه معصومیت، مشمول نگاه و الطاف الهی شوند.

همچنین گهواره نمادین حضرت علی اصغر (ع)توسط تعدادی از مادران در جمعیت به حرکت در آمده شد که حال وهوایی خاص به این آئین بخشید.

در این مراسم عهد نامه و نذر نامه ای نیز قرایت شد که مادران به همراه نوزادان خود با حضرت ولی عصر (عج) میثاق بستند که فرزندانشان در راه دین و اسلام تربیت کنند و اعلام کردند: یا صاحب الزمان فرزندم را نذر یاری قیام تو می کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین، مولای من سربازانت را نظاره گر باش که همه این سربازان فدای قدوم تو هستند.

در این همایش مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت نیز با ذکر گوشه‌هایی از مصائب شهدای کربلا به‌ویژه شهید شش‌ماهه حضرت علی‌اصغر(ع) به این مراسم جلوه‌ای دیگر بخشیدند.

مادری می‌گفت: امروزه کمترین کاری که مادران برای شناساندن شیعه و مظلومیت آن می‌توانند به عنوان الگوی یک زن مسلمان شرقی در سراسر جهان انجام دهند حضور در همین تجمع است این در حالی است که دشمنی با شیعیان همچنان ادامه دارد واز نظر مستکبران جهان گسترش فرهنگ شیعه برای دنیای امروز بسیار خطرناک است و ما با چنین تجمعاتی می‌توانیم قلوب بشریت که بویی از انسانیت برده‌اند را بیدار کرده و آنان را از اصل و فلسفه شیعه آگاه کنیم.

وی بیان کرد: پیام مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) توسط حضرت رباب ۱۴۰۰ سال پیش همچون پرنده‌ای پرواز کرده و در قلب ایرانیان فرود آمده است.

مادر سجاد طفل شیرخواره در همایش نیز گفت: ما مادران با همراهی در این همایش با نیروی مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) که نه زبان داشت حرفی بزند و تشنه و بی‌دفاع بود مظلومیت سیدالشهدا را به جهانیان نشان دادیم.

وی افزود: امروز که هزاران کودک شیرخوار و خردسال در اثر جنایات سران استکبار کشته می‌شوند و در اثر این همه ظلمی که در سراسر جهان چه در فلسطین، سوریه، یمن، عراق و دیگر جاها صورت می‌گیرد بشریت باید به خود آیند و این همه ظلم را محکوم کنند.

حضرت علی‌اصغر(ع) فرزند شیرخوار امام حسین(ع) است که در واقعه کربلا در دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری با تیر حرمله ابن کاهل به شهادت رسید؛ شیعیان او را «باب‌الحوائج» می‌دانند.

گزارش: سمیرا قادری

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم شیرخوارگان حسینی مسجد همایش شیرخوارگان حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مجلس خبرگزاری شبستان همنوایی مادران با رباب کربلای معلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۱۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت در راهپیمایی روز قدس نشانه دفاع از مظلومیت فلسطین است

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، ماموستا فایق رستمی امروز در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته در جمع نمازگزاران و مؤمنان شهر سنندج در مسجد دارالاحسان با درود و صلوات به پیامبر گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان که افتخار ملاقات با پرودگار با زبان روزه در دانشگاه حضرت محمد مصطفی همه ما در خانه خدا گردهم آمدیم و این را مایه فخر و مباهات خود می دانیم.

وی در ادامه از مسئولان و از جوانان که در برپایی میز خدمت ادارات در مسجد جامع در جهت دلسوزی و خدمت به مردم برپا کرده‌اند قدردانی و تشکر کرد و دو بهار طبیعت که نماد، بهار کسب کار و تلاش و یادآوری روز رستاخیز و محاسبات و روز حساب است و بهاری که به فرموده رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله که فرمودند: در سال تازه آیا سال دیگر بر این طبیعت گذر می کنیم یا نه؟ و تقارن آن با بهار قرآن و معنویت را به مسلمانان استان کردستان که مهد عرفان و تدین هستند، تبریک گفت.

 ماموستا رستمی بیان داشت: به راستی عطوفت و مردم‌داری مردم کردستان نسبت به مهمانان و مسافران نوروزی جای تقدیر است و این بزرگترین نعمت است چرا که استان کردستان در طول تاریخ جایگاه هزاران صحابه و انسانهای بزرگ بوده که در آن زیست و زندگی داشتند، کردستان جایگاه اولیا و اصحاب بزرگ رسول الله بوده و امروز هورامان و در سنندج مرکز کردستان چندین اولیای الهی همچون هاجره خاتون و پیر عمر و پیر محمد در آن مدفون هستند و این نشانه تمدن و باور ایمانی مردم کردستان است.

امام جمعه سنندج در ادامه به داشتن عفاف و حجاب زنان کریمه و مؤمنه اشاره کرد و افزود: زنان ایماندار که‌ در قرآن کریم به آنها اشاره شده حجاب و عفت آنان نشانه کرامت و عفاف زنان آنان است که باید با حفظ حجاب خود را از گزند شیطان و هواهای نفسانی و پلید بر حذر دارند.

ماموستا رستمی در ادامه به مشارکت مردم در روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تأکید کرد و اظهار داشت: مسئله روز جهانی قدس که در پیش رو داریم مشارکت مردم در روز قدس نشانه آن است که مسلمانان چگونه از مسجد و خانه خدا دفاع می کنند  و اینکه چگونه از اولین قبله مسلمانان و بیت المقدس دفاع می کنند و ما با مشارکت گسترده خود باید کشتار مسلمانان توسط، رژیم پلید صهیونیستی را محکوم کنیم و نشان دهیم که این نشانه رسوایی آنان است.

 دشمن به دنبال تسخیر مسائل اقتصادی است

وی در ادامه همچنین به  مسئله مهم و حیاتی شعار سال که توسط مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: به راستی اگر به این شعارها عمل شود و حرکت به سوی تولید با مشارکت مردم صورت گیرد  این مسئله مسئولان را مجبور خواهد کرد که در زمینه مسایل اقتصادی با تفکر و اندیشه برخورد کنند و تقویت مسائل اقتصادی را با آینده نگری و مدیریت و ایجاد زیرساخت‌ها با استفاده از منابع خدادادی و نیروهای کارآمد و نخبه تحقق ببخشند چرا که دشمن به شدت به دنبال آن است که مسائل اقتصادی را تسخیر کند.

ماموستا رستمی تصریح کرد: مسئله واردات و صادرات امروز در کشورمان مسئله مهمی است و دین مبین اسلام ضد قاچاق سازمان یافته است و اگر جلوی مواد مخدر گرفته و قاچاق ادارات و تسلیحات گرفته نشود خیانت به جامعه است و ما  نسبت به آینده نباید بی تفاوت باشیم و تدبر و تامل کنیم تمام افراد در مقابل قوانین و رسالت پیامبر بزرگوار اسلام و حتی همه مسئولین موظفند که عدالت برقرار کنند و استقرار بازار کسب و کار برای مردم را بر مبنای عدالت ایجاد کنند.

وی در ادامه خطبه های عبادی جمعه گفت: امروز در این روز مبارک و ماه عظیم رمضان در این مکان مقدس گرد هم آمدیم و در این ماه، که ماه ترحم و آشتی و عطوفت است باید از فیوضات آن بهره کافی را ببریم.

امام جمعه سنندج در ادامه بیان کرد: اول ماه مبارک رمضان رحمت است وسط آن مغفرت و پایان آن نجات از آتش جهنم است پس باید نسبت به فیوضات این ماه عظیم نباید غافل شویم و از برکات آن بهره ببریم.

ویژگی‌های روزه داران نزد پروردگار

وی ابراز داشت: پیامبر گرامی اسلام فرمودند مژده ای از چهار پیامبر و انبیای بنی اسرائیل از جمله حضرت ایوب، ذکریا ، یعقوب نور این است که این پیامبران الهی هشتاد سال در خدمت عبادت پروردگار بودند و هشتاد سال عبادت خداوند را  به جا آوردند اما پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم این هشتاد سال عبادت در یک شب که آن  هم شب قدر بود، توانست کسب کند.

ماموستا رستمی به مقام عالی انسان روزه دار نزد پروردگار اشاره کرد و گفت: تمام ملایک برای انسان روزه دار در فضای سماوی برای این فرد دعا می کنند و دوم اینکه بوی دهان روزه دار نزد پروردگار از بوی عنبر خوشتر است سوم خداوند به بهشت امر می کند که ای بهشت خود را برای افراد روزه دار آماده کن و اینها حرمت ماه مبارک رمضان را گرفتند.

وی در پایان در مورد افرادی که نسبت به ماه مبارک رمضان بی تفاوت و یا بی حرمتی می کنند، چنین گفت: پیامبر بزرگوار اسلام در جواب حضرت جبرئیل امین این گونه نقل می کند که هر کس به ماه مبارک رمضان بی حرمتی کند مورد رضایت خداوند قرار نمی گیرد دوم هر کس نسبت به والدین پیر خود بی احترامی کنند از لطف و رحمت و مغفرت پروردگار دور می شوند و اینها پیام هایی از دیدگاه اسلام برای جامعه بشریت است که باید به آن توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امروز امپراتوری رسانه ای غربی ها در برابر مظلومیت ملت فلسطین شکست خورده است
  • شرکت در راهپیمایی روز قدس نشانه دفاع از مظلومیت فلسطین است
  • ویدیو/ حرمین کربلا در عزای پدر سیاه‌پوش شدند
  • تصاویر| ژست‌های عاشقانه بابک جهانبخش و همسرش مقابل دوربین
  • آنچه که امروز در غزه در جریان است، درواقع تکرار حادثه کربلا است
  • (عکس) تصویر عاشقانه فرهاد مجیدی و مادرش در دبی
  • ژست‌های عاشقانه بابک جهانبخش و همسرش +تصاویر
  • برپایی بزرگترین رویداد قرآنی، جلوه‌ ارادت ملت به کتاب الهی
  • مظلومیت زبان فارسی از نگاه رهبر معظم انقلاب
  • آخرین حضور شهید بهروز واحدی در روضه حضرت علی اصغر+فیلم