Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شادا، فرهاد دژپسند با اشاره به انعقاد پیمان های دو جانبه و چند جانبه شرکت های بیمه ای با کشورهای دیگر، این امر را از نظر بین المللی دارای اهمیت زیادی توصیف کرد که به ایجاد نوعی ایمنی در روابط تجاری و گردشگری بین ایران و همسایگان، کمک می کند.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: در زمینه تحولات فناوری، خوشبختانه در صنعت بیمه کشور کارهای خوبی انجام شده، اما برای رسیدن به آنچه از "بیمه هوشمند" مد نظر وزارت اقتصاد است، باید یک سری تحولات پایه ای در فنآوری بیمه ای کشور صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته صنعت بیمه ما قابلیت و توانایی آن را دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه شاخص ضریب نفوذ بیمه در کشور در برنامه ششم توسعه هفت درصد پیش بینی شده است، اظهار داشت: فاصله عملكرد بيمه تا هفت درصد پیش بینی شده، کماکان بايد كاهش يابد‌.

دژپسند افزود: لازمه این امر، افزایش تنوع خدمات بیمه ای و استفاده از فنآوری های نو، البته از نوع بومی شده آن و بخصوص "فین تک" ها در ارایه خدمات است.

بیشتر بخوانید: عرضه ارز به بازار تقویت شد / روند ادامه دار کاهش نرخ اسعار مسافرتی

وزیر اقتصاد تاکید کرد: دامنه خدمات بیمه ای باید بگونه ای گسترش پیدا کند که سرمایه گذار خارجی وقتی به کشور وارد می شود احساس کند، بسیاری از ریسک هایش توسط صنعت بیمه کشور مي تواند تحت پوشش قرار گيرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب لایحه تاسیس "صندوق تامین خسارت حوادث طبیعی" در مجلس شورای اسلامی و ارجاع آن به شورای نگهبان گفت: خوشبختانه از آنجا که دولت، بار مالی ناشی از تغییر لایحه در مجلس را تقبل کرده، امیدواریم این شورا، لایحه را تایید کند.

دژپسند افزود: من از بیمه مرکزی خواسته ام تا برنامه ویژه ای را برای معرفی و اجرایی کردن "صندوق تامین خسارت حوادث طبیعی" تدوین و به مورد اجرا بگذارد به نحوی که همه بدانند مشارکت در این صندوق به نفع فرد فرد خانوارها و افراد جامعه است.

وی در ادامه با قدردانی از نظارت انجام شده توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر فعالیت های صنعت بیمه کشور، گفت: انتظار این است که بیمه مرکزی یک برنامه جامع نظارتی طراحی و به مورد اجرا بگذارد.

دژپسند همچنین با اشاره به مشکلاتی که به واسطه بنگاه داری، گریبانگیر نظام بانکی کشور شده است، تصریح کرد: باید مراقب باشیم صنعت بیمه کشور گرفتار بنگاه داری نشود بلكه به مولد سازی دارایی ها بپردازد.

وزیر اقتصاد با تاکید بر نقش و جایگاه ویژه واحد پژوهش در صنعت بیمه کشور، تصریح کرد: واحد پژوهشی شرکت های بیمه ای، باید در خدمت شناسایی خدمات جدید بیمه ای در دنیا و بومی کردن آنها به منظور اجرا در کشور باشند.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خروج بیمه مرکزی از حیطه ارائه خدمات بیمه اتکایی باید سرعت بیشتری بگیرد، تاکید کرد: اینکه پس از خروج از این حیطه، کدام یک از بیمه ها می توانند و آمادگی ارائه خدمات بیمه اتکایی را دارند را، باید خود بیمه مرکزی مدیریت کرده و امور را به نحوی ساماندهی کند که اين جایگزینی، بدون بروز مشکل انجام شود.

انتهای پیام/

باید مراقب باشیم صنعت بیمه کشور گرفتار بنگاه داری نشود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بیمه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجامت بیمه شد

 مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی از جمله فصد و حجامت خبر داد.

دکتر نفیسه حسینی یکتا در گفت‌وگو با تسنیم از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی خبر داد و اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال 1402 مقرر شده بود که سه خدمت طب ایرانی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، اخیراً هیئت دولت پوشش بیمه‌ای سه خدمت فصد، حجامت خشک و حجامت تر را ابلاغ کرده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تصریح کرد: این خدمات توسط متخصصصان طب سنتی ایرانی قابل انجام شدن است و تعرفه آن نیز تصویب شده است.

حسینی یکتا گفت: در هر مرکز درمانی که متخصصان طب سنتی در آن فعالیت داشته باشند این خدمات به مردم و بیماران قابل ارائه است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حجامت برای همه مناسب نیست آیا حجامت درمانگر دردهاست؟

دیگر خبرها

  • دانش‌بنیان‌های نفتی نقش موثری در دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی سال گذشته داشتند
  • حجامت بیمه شد
  • راه اندازی کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • لازمه تحقق جهاد اقتصادی چیست؟
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • تلاش برای رسیدن خدمات هوشمند دولت به ۳۰ درصد
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد
  • کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی