Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@12:03:38 GMT

چهلمین سالگرد درگذشت طالقانی در کانون توحید برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۲۶۱۳

چهلمین سالگرد درگذشت طالقانی در کانون توحید برگزار شد

در این میزگرد که مدیریت آن را سعید مدنی پژوهشگر حوزه اجتماعی برعهده داشت، محمدمهدی جعفری قرآن پژوه، محمدتقی فاضل میبدی استاد حوزه، حسین رفیعی استاد بازنشسته دانشگاه تهران و احمد موثقی گیلانی عضو هیات علمی علوم سیاسی دانشگاه تهران، حضور داشتند.

در این مراسم که با استقبال علاقه مندان و یاران مرحوم طالقانی مواجه شد، سخنرانان علاوه بر بررسی آراء مرحوم طالقانی به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون محورها نظرات او نسبت به ارتجاع مذهبی، استبداد دینی، شوراهای مردمی و قسط و عدالت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی ربیعی سخنگوی‌ دولت، مرتضی الویری عضو شورای شهر تهران، غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، محمد توسلی، هاشم صباغیان، الهه کولایی، هادی خانیکی، محمدجواد غلامرضا کاشی، احسان شریعتی، ابوالفضل قدیانی، حبیب الله پیمان از فعالان سیاسی و اجتماعی از جمله حضار در این همایش بودند.

آیت الله سیدمحمود طالقانی از زندانیان سیاسی و پیشگامان مبارزه علیه نظام ستمشاهی بود. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی عهده دار سمت‌هایی چون عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی  بود و ریاست شورای انقلاب را برعهده گرفت و همچنین از سوی امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه تهران برگزیده شد اما یک ماه بعد، در نوزدهم شهریورماه ۱۳۵۸ در ۶۹ سالگی درگذشت.

این گزارش در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج یا بازنشستگی اجباری حدود ۴۰ استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش خبرآنلاین از جماران، رضا ملک‌زاده عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تایید کرد که وی را بازنشسته کرده‌اند، او گفت: در حالی که من در دانشگاه تهران نسبت به سایر اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران بیشتر کار و تحقیق می‌کنم و درس می‌دهم و بر اساس معیارهای علمی که در دنیا هست، من بالاترین رتبه علمی را دارم، این اتفاق افتاده است. البته این فقط مورد من هم نبوده و ما احساس می‌کنیم فعالیت‌های دوره فعلی دانشگاه علوم پزشکی تهران منجر به خراب شدن کل دانشگاه می‌شود.

او بیان کرد: «قبل از من شاید حدود ۴۰ نفر از بهترین اعضای هیأت علمی را اخراج یا بازنشسته کرده؛ اتفاقا آنها به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌اند و همه آنها رأی گرفته‌اند که باید به دانشگاه برگردند. آخرین موردش من بودم که خیلی‌ها به آن اعتراض کردند. تیم مدیریتی جدید جوّی در دانشگاه ایجاد کرده که علاقه، کار کردن و دلسوزی را کاهش داده و یک جوّ ناامیدی در دانشگاه به وجود آورده است.»

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1887995

دیگر خبرها

  • نخستین سالگرد درگذشت استاد سمیعی گیلانی
  • (تصاویر) سومین سالگرد درگذشت آزاده نامداری
  • مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی برگزار می‌شود
  • مراسمی به مناسبت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی بجنوردی برگزار می‌شود
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران به اخراج ۴۰ استاد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد اخراجی نداشتیم
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد «اخراجی» نداشتیم
  • زهرا شجاعی درگذشت+ سوابق
  • زهرا شجاعی درگذشت + سوابق
  • اخراج یا بازنشستگی اجباری حدود ۴۰ استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران