Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@05:45:26 GMT

رابرت موگابه درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۳۰۰۹

«رابرت موگابه» رئیس جمهور سابق زیمبابوه در سن 95 سالگی درگذشت.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «امرسون منانگاگوا» رئیس‌جمهور فعلی زیمبابوه روز جمعه در حساب شخصی توئیتر خود خبر درگذشت موگابه در سنگاپور را تأیید کرد.

زندگینامه موگابه

رابرت موگابه در 21 فوریه 1924 در خانواده ای کاتولیک در "کوتاما میشن" در شمال غربی هراره متولد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سن 10سالگی پس از آنکه پدر نجارش خانواده را رها کرد، موگابه جوان روی تحصیلات خود تمرکز کرد و در سن 17 سالگی به عنوان معلم شایسته مدرسه شناخته شد.

این سیاست‌مدار زیمبابوه‌ای که از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۱۷ رئیس جمهوری این کشور و پیش از آن یعنی در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۷ به عنوان نخست ‌وزیر زیمبابوه بر سر کار بود، از نظر ایدئولوژیک یک ملی‌گرای سوسیالیست آفریقایی به شمار می رفت که از سال ۱۹۷۵ اتحادیه ملی آفریقایی ملی زیمبابوه – جبهه میهنی (زانو-پی‌اف) را رهبری کرد.

موگابه در سن ۹۳ سالگی که پیرترین رئیس‌جمهور جهان بود، در ۱۴ نوامبر ۲۰۱۷ توسط ارتش دستگیر و بازداشت خانگی شد و سرانجام پس از ۳۷ سال حکومت بر زیمبابوه، در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۷ (۳۰ آبان ۱۳۹۶) از ریاست جمهوری استعفا کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور ریاست جمهوری کاتولیک موگابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۳۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ بدرقه رئیس جمهور برای سفر به پاکستان

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بامداد امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیأتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی عازم اسلام‌آباد شد.

دیگر خبرها

  • ایران در سال ۲۰۱۷ ماند؛ هیوندای آس ۲۰۲۴ را رو کرد
  • عکس/ ورود رئیس جمهور به شهر کراچی
  • 7 سال پیش در چنین روزی؛ لیونل مسی سانتیاگو برنابئو را به آتش کشید / عکس
  • برتری 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو با بریس لیونل مسی (2017/4/23) / فیلم
  • ورود رئیس جمهور به شهر لاهور
  • پیروزی 4-2 ,چلسی مقابل تاتنهام در یک دیدار تماشایی (جام حذفی انگلیس - 2017/4/22) / فیلم
  • سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • عکس/ بدرقه رئیس جمهور برای سفر به پاکستان
  • مدیر مسابقات لالیگا در 48 سالگی درگذشت
  • ۴۱ سالگی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد