Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز درششمین روز از محرم الحرام و نخستین جمعه این ماه این آیین مذهبی همانند سال‌های گذشته در مناطق مختلف استان بوشهر برگزار شد.

به همین مناسبت مادران کودکان خود را با پوشاندن لباس و سربندهایی بنام حضرت علی اصغر (ع)به مراسم عزای شش ماهه دشت کربلا آورده‌ و یاد این شهید را زنده نگه داشتند.

مادران در این آیین به یاد دلگویه‌های رباب برای طفل ۶ ماهه‌اش، برای کودکان خود لالایی خواندند و گهواره نمادین علی اصغر را تکان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهر بوشهر افزون بر همایش شیرخوارگان حسینی همچنین عزاداران حسینی با برپایی موکب هایی اقدام به برگزاری آیین های ویژه دهه اول محرم کردند.

با وجود افزایش چشمگیر دمای هوا در بوشهر این آیین معنوی  با شور و حرارت برگزارشد و این برنامه ها برخلاف سایر شهرها در ساعت های پایانی شب با سینه زنی و نواختن سنج و دمام به اوج خود می رسد.

ساعت برگزاری این مراسم ها در برخی از مسجد و حسینیه ها بویژه در شب های تاسوعا و عاشورا به نیمه شب هم می رسد.

۷۲۱۲/۶۰۴۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان بوشهر حضرت علی عاشورا کودکان محرم قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده‌روی در مهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت همایش پیاده‌روی با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مسئولان و کارکنان اداره های شهرستان مهر از شبکه بهداشت و درمان تا بوستان شهدای شهر مهر برگزار شد.

در این همایش پیاده‌روی بیش از ۳۰۰ نفر از دانش آموزان دختر مدارس شهر مهر نیز حضور داشتند.

در پایاناین مراسم پیاده روی از شرکت کنندگان پذیرایی شد.

دیگر خبرها

  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود.
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش محله های ارتقا دهنده سلامت
  • برگزاری رویداد «چهارباغ جان اصفهان» در گذر فرهنگی چهارباغ
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • تدارک لباس برای شیرخوارگان حسینی 
  • برگزاری همایش پیاده‌روی در مهر
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود