Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@12:31:36 GMT

نجات جان ۳.۷ میلیون نفر تا سال ۲۰۲۵ با تغذیه صحیح

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۴۰۹۷

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد: با تمرکز جدی بر موضوع تغذیه در خدمات سلامت و مراقبت‌های درمانی می‌توان به حفظ جان ۳.۷ میلیون انسان تا سال ۲۰۲۵ کمک کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سازمان بهداشت جهانی در گزارش جدید خود اعلام کرد: خدمات سلامت و مراقبت‌های درمانی باید بر اهمیت تغذیه صحیح در تمامی دوران زندگی فرد تاکید داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برآورد‌ها نشان می‌دهد با سرمایه‌گذاری درست در بخش تغذیه می‌توان به حفظ جان ۳.۷ میلیون انسان تا سال ۲۰۲۵ کمک کرد.

«نائوکو یاماموتو» - معاون دبیرکل سازمان بهداشت جهانی - گفت: به منظور دستیابی به پوشش همگانی سلامت و ارائه خدمات درمانی با کیفیت، لازم است تغذیه یکی از کانون‌های اصلی موضوع سلامت شناخته شود.

به گفته وی کشور‌ها علاوه بر بهبود جایگاه عناصر تغذیه باید دست به انجام اقداماتی بزنند که از سیاست‌های ملی آن‌ها در حوزه سلامت حمایت کند. فراهم ساختن مکمل‌های آهن و اسید فولیک، حمایت از تغذیه با شیر مادر، توصیه به مصرف رژیم‌های غذایی با میزان قند پایین در بزرگسالان و کودکان و محدود ساختن مصرف نمک به منظور پیشگیری از بیماری قلبی و سکته مغزی از جمله این راهکار‌ها هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اطلاع‌رسانی سازمان بهداشت جهانی، سرمایه‌گذاری در بخش تغذیه به کشور‌ها کمک می‌کند تا به اهداف خود در جهت دستیابی به پوشش همگانی سلامت و اهداف توسعه پایدار نزدیک‌تر شوند. جهان در موضوع تغذیه به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده است، اما همچنان چالش‌هایی وجود دارد. نرخ چاقی رو به افزایش است. شیوع چاقی در کودکان از ۴.۸ درصد به ۵.۹ درصد در فاصله سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۸ رسیده که نشان‌دهنده افزایش ۹ میلیونی تعداد کودکان چاق است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سازمان بهداشت جهانی خدمات سلامت اهمیت تغذیه تغذیه صحیح عمار صالحی مهدی علی محمدی گام سوم برجام سرگئی لاوروف ماه محرم سامانه سماح شب هفتم محرم شهرستان بهمئی حوزه های انتخابیه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان در گزارشی هشدار داد از مجموع ۳۶ بیمارستان نوار غزه دست کم ۲۴ بیمارستان غیرفعال هستند.

به نوشته پایگاه شبکه الجزیره، در این سند نوشته شده است: «نظام بهداشت و درمان در نوار غزه به دلیل خصومت‌های مداوم و محدودیت‌های دسترسی در حال فروپاشی بوده و این وضعیت منجر به از کار افتادن تعداد هر چه بیشتری از بیمارستان‌ها می‌شود.»

این دفتر در ادامه گزارش خود تصریح کرد: «طبق بررسی سازمان جهانی بهداشت تا روز چهارشنبه ۲۷ مارس از مجموع ۳۶ بیمارستان موجود در نوار غزه ۲۴ بیمارستان غیرفعال هستند، دو بیمارستان در شمال غزه حداقل فعالیت را دارند و ۱۰ بیمارستان از جمله چهار بیمارستان در شمال غزه و شش بیمارستان در جنوب غزه به صورت مقطعی کار می‌کنند.»

همچنین فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های هلال احمر و صلیب سرخ نیز گزارش داده‌اند که نظام بهداشت و درمان در شمال نوار غزه «به طور عمده از بین رفته» و در جنوب هم «در آستانه فروپاشی است.»

در ادامه گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل درباره وضعیت نظام بهداشت و درمان غزه نوشته شده است: «۱۶ کودک دچار سوءتغذیه در روز در بیمارستان کمال عدوان غزه که به دلیل کمبود آب، غذا و ملزومات بهداشتی به سختی خدمات ارائه می‌دهد پذیرش می‌شوند.»

از سوی دیگر بیمارستان الشفا بالغ بر ۱۰ روز است که تحت محاصره قرار گرفته و نیروهای اسرائیلی کارمندان و بیماران این بیمارستان را در یک ساختمان مورد استفاده برای امور منابع انسانی «که برای ارائه خدمات بهداشت و درمان ساخته نشده» محبوس کرده‌اند.

طبق این سند نیروهای اسرائیلی بعد از آنکه به کارکنان و بیماران بیمارستان الامل در جنوب خان یونس دستور تخلیه دادند با خاک ورودی های این بیمارستان را مسدود کردند. روز سه شنبه فعالیت این بیمارستان و مقر انجمن هلال احمر فلسطین که در نزدیکی آن است متوقف شد.

در این گزارش شرایط بیمارستان اروپایی غزه در خان یونس «غیرقابل تصور و درک» توصیف شده است.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده تنها بیمارستان‌های فعال در غزه «اقلام ضروری کافی برای ادامه عمل‌های جراحی مهم و نجات‌بخش و مراقبت از بیماران از جمله در بخش مراقبت‌های ویژه در اختیار ندارند.»

این سازمان بار دیگر خواستار برقراری آتش‌بس در غزه، حفاظت  از جان غیرنظامیان و بخش بهداشت و درمان در این باریکه شده و همچنین گفت که از همه طرف‌ها می‌خواهد «به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند.»

دیگر خبرها

  • سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است / تنها ۱۰ بیمارستان به طور جزئی فعال هستند
  • سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است / تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند
  • تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند
  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • انجام بیش از ۵ هزار نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • اکثر بیمارستان‌های غزه از کار افتاده‌اند
  • تغذیه صحیح به هنگام سحر و افطار
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • ارسال ۲ درخواست به سازمان جهانی بهداشت درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/ تحمیل کرونای روانی به مردم جهان