Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ژکان کارگردان باسابقه سینمای ایران که فیلم سینمایی «اولین امضا برای رعنا» را در سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی کرد، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت اکران این فیلم سینمایی گفت: حدود سه سال پیش، تولید فیلم سینمایی «اولین امضا برای رعنا» تمام شد و سپس ما برای گرفتن پروانه نمایش و نوبت اکران اقدام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدتی به دنبال پخش‌کننده بودیم اما پخش‌کننده‌ها به دلایلی مثل نداشتن بازیگر چهره، انجام کارهای این اثر را قبول نمی‌کردند. در نهایت پخش این فیلم را شرکت پخش «نیمروز فیلم» به مدیریت مهدی صباغ‌زاده بر عهده گرفت.

ژکان ادامه داد: مهدی صباغ‌زاده هم بعد از مدتی به من گفت تلاش کردیم اما به دلیل اینکه فیلمت بازیگر چهره ندارد و تجاری نیست، امکان اکران ندارد.

فارابی؛ از قوت قلب تا توهین!

کارگردان «اولین امضا برای رعنا» گفت: به همین دلیل فکر کردم بهتر است خودم کارهایی انجام دهم. از همین رو به بنیاد سینمایی فارابی مراجعه کردم تا به کمک فیلم بیاید، چراکه ۵۰ درصد از مالکیت این فیلم متعلق به این بنیاد است. پیرو درخواستی که من دادم مدیر فارابی بلافاصله نامه‌ای داد که «اولین امضا برای رعنا» در سرگروه سینمافرهنگ که متعلق به فارابی است، در تیرماه اکران شود.

وقتی کسی سعی می‌کند فیلمی طبق اصول خود بسازد و به قواعد بازار سوداگر تن ندهد، دو راه پیش رویش قرار دارد؛ یا فیلم نسازد و خانه‌نشین شود یا اگر ساخت فیلم روی دستش می‌ماند، که در این لحظه کاملا احساس تنهایی می‌کنداین کارگردان افزود:‌ نامه که صادر شد، قوت قلبی به من داد و من به پخش‌کننده فیلم هم این موضوع را اطلاع دادم، تا مواد تبلیغی «اولین امضا برای رعنا» را آماده کنیم. خودم هم دست به کار شدم و تیزرها را ساختم. اما به من گفتند مسئول اکران فیلم قائم مقام فارابی است و در حال حاضر شرایط اکران مهیا نیست، چون فیلم‌های دیگری در نوبت اکران قرار دارند! در این زمان من عنوان کردم که اگر اکران فیلم‌ها بر اساس زمان تولید است، فیلم من خیلی زودتر تولید شده، اما شما فیلمی را اکران می‌کنید که تنها ۶ ماه از زمان ساخت آن می‌گذرد. ضمن اینکه برخی از فیلمسازان به نشان دادن برخی ابتذال‌های رایج در فیلم‌هایشان تن نمی‌دهند، بنابراین وظیفه بنیاد سینمایی فارابی این است که از چنین فیلم‌هایی حمایت کند.

ژکان ادامه داد: از سوی دیگر کارنامه و زندگی هنری برخی نشان می‌دهد که روی موج‌های سوداگری حرکت نکرده‌اند و من یکی از این فیلمسازان هستم. سینمای بعد از انقلاب مدیون و مرهون امثال من است چون ما سینمای بعد از انقلاب را راه انداختیم و بعد از ۴۰ سال از اصول خود پایین نیامده‌ایم.

وی افزود: با همه این تفاسیر من متوجه نشدم که بر اساس چه منطقی به ما گفتند باید شرایط را بررسی کنیم تا ببینیم که آیا می‌توانیم «اولین امضا برای رعنا» را در فصل پاییز اکران کنیم یا نه؛ وقتی من این گزاره را شنیدم، گفتم ما در مرحله اکران باید مدام تلاش کنیم تا بهترین زمان‌ها را به دست آوریم، اما اکران پاییز به گونه‌ای است که مناسبت‌های مختلف در آن وجود دارد و نمی‌شود فیلم را اکران کرد. در نهایت آن‌ها وعده سرخرمن به من دادند و من موضوع را رها کردم.

صنوف سینمایی؛ امیدی که ناامید شد

این کارگردان افزود: در نتیجه فکر کردم بهتر است دیگر به فارابی مراجعه نکنم و این توهین را نپذیرم. در ادامه به شورای صنفی اکران مراجعه کردم که آن‌ها به من گفتند ما یک دفتر ثبت هستیم و نمی‌توانیم درباره اکران فیلم تصمیمی بگیریم از همین رو در اقدام بعدی به اصناف مرتبط رجوع کردم برای مثال به شورای عالی تهیه‌کنندگان رجوع کردم چراکه فکر می‌کنم وظیفه ذاتی این شورا این است که به مشکلات و مسایل سینما رسیدگی کند و شخصیت مطالبه‌گر داشته باشد اما در آنجا هم دیدم صنف هم کاری نمی‌کند در حالی که من فکر می‌کنم خاصیت اصناف این است که از اعضای خود حمایت کند اما آن‌ها هم این کار را نکردند.

ژکان عنوان کرد: وقتی کسی سعی می‌کند فیلمی طبق اصول خود بسازد و به قواعد بازار سوداگر تن ندهد، دو راه پیش رویش قرار دارد؛ یا فیلم نسازد و خانه‌نشین شود یا اگر ساخت فیلم روی دستش می‌ماند، که در این لحظه کاملا احساس تنهایی می‌کند و فکر می‌کند هیچ کاری از دستش برنمی‌آید. با این وجود من هر لحظه‌ای که بشود حاضرم فیلمم را اکران کنم.

وی افزود: جالب است که بگویم محسن امیریوسفی رییس شورای صنفی نمایش، یکشنبه هفته گذشته با من تماس گرفت و گفت می‌توانی چهارشنبه فیلمت را اکران کنی؟ یعنی دو روز به من فرصت دادند فیلم را آماده اکران کنم، اما کدام دیوانه‌ای در جهان وجود دارد که به فاصله ۲ روز فیلمش را اکران کند!؟ آن هم فیلمی که بخشی از بودجه آن را خودم تقبل کرده‌ام؟ این چه حمایتی است؟ اگر «اولین امضا برای رعنا» را به این شکل اکران می‌کردم ممکن بود نفروشد و آنگاه استدلال می‌آوردند که «ما همواره می‌گوییم که فیلم‌های هنری نمی‌فروشد، پس بهتر است فیلم‌های تجاری ساخته شود» به همین دلیل تن به اکران ندادم.

این کارگردان در پایان گفت: من وارد بحث‌های مافیای اکران نمی‌شوم اما دولت که متولی برنامه‌ریزی است، اساساً برای سینمای میانه برنامه‌ای ندارد. این سینما، سینمایی است که فیلم‌هایش با بودجه متعارف و اصول حرفه‌ای تولید می‌شود.

کد خبر 4709122 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: علی ژکان بنیاد سینمایی فارابی تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی ماه محرم کارگردان تئاتر بازیگر سینما خانه هنرمندان ایران سریال ایرانی بازیگر تئاتر سازمان صداوسیما شبکه پنج سیما فیلم کوتاه سازمان سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۴۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌های افراد پر انرژی

شما معمولا افراد دور و بر خود را چگونه ارزیابی می‌کنید و چطور به ان‌ها برچسب می‌زنید معیار شما برای سنجش افراد چیست؟
افرادی که می‌شناسید و در طول روز با ان‌ها در ارتباط هستید چه نوع انرژی‌هایی دارند
آیا برای شما پیش آمده که بعد از ملاقات و گفتگو با این افراد احساس کنید انرژی خوبی دارید
و یا از گفتگو با آن‌ها چیزی آموخته باشید
و یا برای شروع انجام کاری انگیزه نداشتید، ولی زمانی که با دوستی ملاقات کردید و با او صحبت کردید نگاه شما تغییر کرده متحول شده باشید؟

برای این که متوجه شویم آدم‌های اطراف ما از چه نوع انرژی‌هایی برخوردار هستند و این که، سطح انرژی آن‌ها چگونه است می‌توانیم از بازخورد‌های خودمان بهتر تشخیص دهیم

در واقع انتظاری که ما از دیگران داریم این است که در کنارشان حال خوبی را تجربه کنیم و حضور آن‌ها نه تنها آرامش ما را سلب نکند بلکه کمک کند حس بهتر و خوشایندی را تجربه کنیم

می‌دانید که تاثیر انرژی از یکدیگر به صورت متقابل است
اگر بخواهید از خودتان سوال کنید که نقش شما در تاثیر گزاری در مقابل دیگران چیست چه چیزی می‌گویید و چه نظری دارید
آیا من در ارتباطات بین فردی قادر هستم کمک موثری برای ایجاد انگیزه دیگران باشم آیا می‌توانم نگاه زیبا و موثر داشته باشم آیا زیبایی‌های جهان هستی را به وضوح دیده و آن را درک می‌کنم

آیا قادر به درک زیبایی‌های خلقت و کائنات هستم
و از این همه زیبایی‌ها به وجد آمده خدا را ستایش می‌کنم
آیا در هنگام صحبت کردن و سخن گفتن نگاه امیدوار و مثبت دارم

اگر شما دنیا را این چنین می‌بینید بر خود ببالید و بدانید که شما هم قادر هستید منبع انرژی، شور و عشق و آرامش برای اطرافیان خود باشید
افرادی که مرتب از روزگار گلایه و شکایت می‌کنند چطور می‌توانند سبب انگیزه و آرامش برای دیگران باشند ۰ در مقابل اگر توان ایجاد حس خوب و تقویت امید به زندگی را داشته باشیم به وظیفه خود عمل کرده ایم پس در این صورت از خودتان راضی و خرسند باشید.


افرادی که پر از انرژی‌های مثبت و خوب هستند هم برای خودشان و هم برای دیگران احساس خوشایندی ایجاد می‌کنند وقتی در کنارشان هستیم متوجه گذر زمان نمی‌شویم و لحظات را به خوبی سپری می‌کنیم، زیرا آن‌ها زندگی را راحت می‌گیرند سبک بال هستند و همین احساس را به اطرافیان خود هم منتقل می‌کنند.

به یاد داشته باشید همچنان که عملکرد دیگران را بررسی می‌کنید لازم است خودتان را هم بررسی کرده محک بزنید اصلا از اطرافیان و دوستان در مورد خودتان سوال کنید یک ارزیابی از وضعیت خلقی خودتان می‌تواند پلی باشد به سمت تحول پس اقدام کنید پویا باشید و تا می‌توانید مانند ادم‌های پر انرژی اطراف خود باشید و با حضور سرشار از انرژی‌های خوب و مثبت دیگران را خوشحال کنید و حتی خوب بودن را الگو کنید اطمینان داشته باشید کار سختی نیست با کمی تمرین و اصلاحات شما نیز فرد موثر و تاثیر گزاری برای دیگران خواهید شد خوش اخلاقی خوش رفتاری و خوش خلقی شما زبان زد دیگران خواهد شد.


ویژگی‌های افراد انرژی مثبت


_ افراد خوش انرژی در ارتباطات معمولا لبخند به لب دارند

_ موضوع صحبت را با شوخی شروع می‌کنند و با شوخی تمام می‌کنند

_ به دنبال گلایه کردن از دیگران نیستند واگر شکایت هم داشته باشند در قالب مزاح انتقال می‌دهند

_ معمولا برای لحظه، لحظه زندگی احترام قائل هستند

_ هر کجا خوشی و شادمانی هست حاضر هستند

_ از حداقل‌ها حداکثر بهره را می‌برند

_ آدم‌های راحتی هستند

_ بی تکلف هستند با حداقل انتظارات

_ بعد از خداحافظی با آن‌ها، احساس خوبی با ما همراه می‌شود

_ اعتماد به نفس خوبی دارند و دیگران را تضعیف نمی‌کنند

_ در حضور آن‌ها غم و افسردگی معنایی ندارد

_ به دنبال سرزنش و نصیحت کردن و تحقیر دیگران نیستند

_ معمولا به دنبال مرور و یادآوری خاطرات خوش هستند

_ آزردگی خاطر ایجاد نمی‌کنند
در کنار آن‌ها اثری از خشم و عصبانیت نیست

_ آن‌ها دیگران را همانطور که هستند می‌پذیرند و از تحقیر دیگران پرهیز می‌کنند

_ از بودن با آن‌ها احساس خوشایندی می‌کنیم

_ آنان در لحظه زندگی می‌کنند و به آن لبخند می‌زنند

شما چگونه هستید

موفق باشید
فرنگیس نجارزاده کارشناس ارشد روانشناسی

دیگر خبرها

  • مارتین لوتر کینگ و خشونت
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • کسی که اجازه نداد جای خالی پائز احساس شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • ویژگی‌های افراد پر انرژی
  • (ویدئو) ایران و پاکستان، امروز چه سند‌هایی امضا کردند؟
  • مورینیو: با ناراحتی منچستریونایتد را ترک کردم؛ به تن هاخ زمان دادند، به من نه!
  • تنهایی موجب میل به شیرینی می‌شود!
  • اختلال اضطراب اجتماعی چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • تنهایی موجب میل به شیرینی می‌شود