Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سردار محمد حسین رجبی همراه مدیر کل بنیاد مسکن و شهرسازی استان کردستان با حضور در روستای علیسرخ با مردم این روستا دیدار و گفتگو کردند.
وی ضمن قدردانی از زحمات قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان بیجار جهت احیای روستای علیسرخ اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف قرارگاه پیشرفت و آبادانی زدودن چهره محرومیت از نقاط روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه مهاجرت روستاییان به شهر و خالی شدن روستا‌ها یکی از معضلات مهم شهرستان بیجار است، افزود: احیای روستای علیسرخ یکی از اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان بیجار در راستای مهاجرت معکوس از شهر به روستا است.

سردار رجبی ضمن قدردانی از همکاری ادارات گفت: تسریع در ساخت و ساز، اعطای تسهیلات کم بهره و همکاری مستمر مسوولان با قرارگاه پیشرفت و آبادانی موجب پیشرفت کار می‌شود.

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی با تاکید بر اینکه مردم، ولی نعمتان این نظام هستند، عنوان داشت: رفع مشکلات روستای احیای شده علیسرخ موجب رونق روستا می‌شود.       انتهای پیام/7727

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع سر راه ثبت جهانی پالنگان هرچه سریع‌تر رفع شود

استاندار کردستان گفت: همه مدیران و نهادهای مسئول با جدیت تمام برای رفع نقایص موجود در روستای پالنگان کامیاران اقدام کنند تا ما بتوانیم این روستا را در سال‌جاری به ثبت جهانی برسانیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، ظهر امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ در جلسه بررسی ثبت جهانی روستای پالنگان کامیاران که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ثبت جهانی پالنگان موضوع بسیار مهمی است که در حال حاضر نیز پرونده این روستا در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی تاکنون در روستای پالنگان صورت گرفته است، افزود: همه ما باید تمام تلاشمان را انجام دهیم و با جدیت از حق استان دفاع کنیم تا بتوانیم این روستا را در سال‌جاری به ثبت جهانی برسانیم.

استاندار کردستان ادامه داد: کارهای کوتاه مدتی که لازم است در این منطقه انجام شود ظرف یک ماه آینده باید با سرعت برنامه‌ریزی شود و مدیران با همکاری یکدیگر در این منطقه اقدامات لازم را انجام دهند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه اقدامات بلندمدت هم باید در آینده در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: نحوه طراحی‌ها در روستای پالنگان امری بسیار مهم است و باید خلاقیت و سلیقه لازم را در این مورد به‌کار گرفت.

وی ضمن تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها در پالنگان، تصریح کرد: از ظرفیت گروه‌های هنر و معماری دانشکده معماری دانشگاه کردستان نیز برای طراحی‌های منطقه پالنگان استفاده شود.

پالنگان به یک قطب اقتصادی تبدیل شده است

استاندار کردستان گفت: پالنگان با توجه به ظرفیت‌های آبی که دارد به یک قطب اقتصادی تبدیل شده است و مردم منطقه از محل شیلات آن می‌توانند درآمد خود را کسب کنند.

زارعی‌کوشا خواستار ساماندهی دکه‌ها و ایجاد نظم و هماهنگی بیشتر در این روستا شد و ادامه داد: باید همه مردم پالنگان از محل توسعه گردشگری در این روستا، منتفع شوند و بتوانند درآمد لازم را کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم پالنگان روحیه مشارکتی دارند، اضافه کرد: می‌توان از همین روحیه مشارکتی مردم برای رفع نقایص روستا بهره برد و مشکلاتی همچون نبود سرویس بهداشتی را نیز در این منطقه برطرف کرد.

استاندار کردستان برگزاری هرچه سریع‌تر مراسم هزار دف را نیز در روستای پالنگان خواستار شد و گفت: به عنوان یک پیشنهاد اگر توان اجرایی آن وجود داشته باشد، می‌توان این مراسم را هم‌زمان با عید فطر در این روستا برگزار کرد و ما شاهد اولین رویداد فرهنگی سال‌جاری استان کردستان باشیم.

کد خبر 739378

دیگر خبرها

  • اجرای نزدیک به ۱۰۰ طرح در ۲۷ منطقه حاشیه شهری ارومیه
  • مشارکت مردم در تولید زمینه‌ساز پیشرفت اقتصادی کشور است
  • گشایش سالن ورزشی شهدای روستای انارمرز جویبار
  • آیین افتتاح سالن ورزشی شهدا روستای انارمرز شهرستان جویبار
  • پیشرفت ۴۵ درصدی طرح آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان فریدونشهر
  • روستای گردشگری پالنگان در مسیر ثبت جهانی
  • چه موانع و مشکلاتی بر سر راه ثبت جهانی پالنگان کردستان وجود دارد؟
  • ثبت جهانی پالنگان با جدیت دنبال شود
  • موانع سر راه ثبت جهانی پالنگان هرچه سریع‌تر رفع شود
  • روستای نگل قطب زیارتی کردستان/بزرگ‌ترین پل شیشه‌ای معلق در نگل