Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قرص لاغری و داروهای معجزه آسا که در عطاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می شوند برای کاهش وزن مناسب و مورد تایید نیستند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سپیده دولتی در گفت و گو با ایرنا افزود: کاهش وزن بدون عوارض و اصولی با تبعیت از یک رژیم غذایی اصولی که توسط یک کارشناس یا متخصص تغذیه تنظیم شده باشد و افزایش فعالیت بدنی امکانپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: باید توجه داشت افزایش وزن یک شبه یا یک ماهه در افراد ایجاد نمی شود و به مرور زمان فرد دچار اضافه وزن و چاقی می شود به همین دلیل هم باید کاهش وزن با یک روند تعریف شده که به بدن آسیبی وارد نکند، انجام شود. اما متاسفانه چند سالی است که تبلیغات مختلف در مورد مکمل ها ی کاهش وزن سریع بسیار رواج پیدا کرده است که فرد با مصرف این نوع مکمل ها به سرعت می تواند وزن خود را کاهش دهد در حالی که بر اساس نتایج آزمایشهای صورت گرفته روی مکمل های قاچاق و دست ساز مشخص شده است که اکثریت، آن‌ها دارای ترکیبات اعتیادآور هستند.
دولتی ادامه داد: کاهش وزن، اصول و قوانین مشخصی دارند که باید رعایت شود، ولی وقتی پای قرص لاغری و داروها به میان می‌آید بیشتر باید مراقب بود، چرا که این روش ممکن است برای افرد عوارض زیادی داشته باشد.
این کارشناس تصریح کرد: مکمل‌های گیاهی مثل چای سبز و قهوه هم آن طور که برخی از تبلیغات عنوان می‌کنند، معجزه آسا و اثر گذار نیستند، صدها قرص لاغری و محصولات کاهش وزن تقلبی در بازار موجود هستند که با عناوینی مثل مکمل‌های لاغری یا قرص‌های لاغری و کاهش وزن غیره به فروش می‌رسند که دارای ترکیبات نامشخص هستند و میتوانند مشکلات زیادی همچون مشکلات قلبی، گوارشی و عصبی برای فرد ایجاد کنند.
وی ادامه داد: در حاضر در داروخانه ها مکمل های تائید شده ایرانی و خارجی به منظور کاهش وزن و کاهش اشتها وجود دارند که کارشناسان و متخصصین تغذیه در کنار رژیم غذایی، ورزش و با توجه به شرایط جسمانی و فیزیولوژیکی فرد به صورت محدود برای کمک به روند کاهش وزن استفاده می کنند.
وی اظهار داشت: به عنوان مثال فردی که دچار تپش قلب است و قصد لاغر شدن دارد مکمل های دارای چای سبز به دلیل تشدید تپش قلب برای این فرد منع مصرف دارد.
این کارشناس تغذیه تصریح کرد: از دیگر ترکیباتی که در قرص یا مکمل ها ی کاهش وزن تقلبی و قاچاق استفاده می شود داروهای مدر(ادرار آور) هستند که فرد با مصرف این مکمل ها به دلیل از دست دادن آب بدنش فکر می کند که این دارو چقدر خوب است و در عرض دو روز 2 کیلو وزن خود را کاهش داده است در صورتی برای کاهش وزن باید از بافت چربی کاسته شود.
دولتی خاطرنشان کرد: از قرص لاغری فقط در صورتی که تحت نظارت کامل پزشک باشد می‌توان استفاده کرد، این در حالی است که بسیاری از این محصولات به‌صورت آنلاین یا در بازار به‌راحتی قابل خرید هستند و به‌خصوص در سال‌های اخیر به دلیل حضور شبکه‌های اجتماعی و ظهور مراجع فروش غیر معتبر، احتمال ابتلا به عوارض استفاده از داروهای کاهش وزن فوری بسیار بیشتر شده است.
دولتی افزود: بهترین راه آن است که تحت نظر یک کارشناس یا متخصص تغذیه اقدام به کاهش وزن کنید و همیشه به وعده‌های جذاب و ادعاهای فراواقعی محصولات مشکوک باشید بسیاری از این محصولات منبع مشخصی ندارند یا در خارج از ایران و بدون تأیید و نظارت وزارت بهداشت تولید و پخش می‌شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای هوشمندانه طرح نور فراجا در فضای مجازی با هدف شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته اقدام به ترویج و تحریک بدپوششی، بی‌حجابی و بی‌بندوباری در جامعه می‌کنند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان پور اظهار کرد: طرح نور با هدف حفاظت از حریم عفاف و حجاب و ارزش‌های اصیل نظام اسلامی و برخورد قانونی با هنجارشکنانی که به حریم و حرمت ارزش‌های ایرانی و اسلامی مردم ایران تعدی می‌کنند در سه حوزه اماکن عمومی، خودروها و فضای مجازی به صورت رسمی از بیست‌وپنجم فروردین اجرا شده است.

وی افزود: از همان ابتدای اجرای طرح رسانه‌های معاند و ضدانقلاب و برخی از رسانه‌ها، افراد و گروه‌های داخلی هجمه‌های وسیعی را علیه فراجا انجام دادند، اما در این میان دولت، دستگاه قضائی، علما و روحانیون، مردم عزیز و نخبگان فهیم با ادراکی قابل ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی بیش از پیش حفظ شود که لازم می‌دانم از حمایت‌های همه جانبه و همراهی همگان در اجرای این طرح تقدیر و تشکر کنم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طرح نور بر اساس قانون و وظایف محوله به فراجا و در راستای پاسخگویی به مطالبه اصلی و به حق مردم و مسئولان برای ایجاد امنیت اخلاقی و روانی در جامعه اجرا شده است، اظهار داشت: پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست و در قالب اقدامات ایجابی سعی دارد تا با تذکر، ارشاد، مشاوره و راهنمایی افراد بدپوشش آنها را نسبت به عواقب عمل خود آگاه کند و زمینه اصلاح رفتارشان را فراهم آورد.

سردار علینقیان پور به اجرای هوشمند طرح نور در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته در فضای مجازی اقدام به ترویج و تحریک بدپوششی، بی حجابی و بی‌بندوباری در جامعه می‌کنند در دستور کار قرار گرفته است و به زودی اخبار آن منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: بررسی‌های میدانی و مشاهدات عینی روزانه در شهرهای استان نشان دهنده حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت زنان و بانوان است، اما با این وجود معتقدیم زمانی موضوع عفاف و حجاب در جامعه اسلامی ما بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که همه نهادهای متولی که به صورت مستقیم وظیفه انجام اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب را دارند، عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت مسئولان و انجام به موقع وظایف از سوی دستگاه‌های مسئول وضعیت حجاب و عفاف در جامعه و حرمت نهادن به ارزش‌های دینی و اسلامی روز به روز مطلوب‌تر شده و این اقدامات رضایت و خوشنودی پروردگار، شادی قلب حضرت ولی عصر (عج)، نایب بر حقش حضرت آیت الله امام خامنه‌ای، خانواده‌های معظم شهدا و ملت شریف و ولایتمدار کشور را فراهم آورد.

کد خبر 747589

دیگر خبرها

  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • آیا معلم بلاگری از لحاظ حقوقی مجاز است؟
  • وقتی پزشک عمومی نسخه لاغری می‌پیچد!
  • کاهش وزن ناگهانی سبب این بیماری می‌شود
  • کاهش وزن سریع چه بلایی سرتان می‌آورد
  • وقتی پزشکان بلاگر می‌شوند
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا