Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@19:07:58 GMT

سیزدهمین آبشار مرتفع دنیا در کجاست؟

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۶۲۸۰

سیزدهمین آبشار مرتفع دنیا در کجاست؟

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان می‌گوید: ارتفاع آبشار برنجه الیگودرز جای بحث است.

مهدی بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص آبشار برنجه(تاف)، اظهار کرد: برنجه یکی از بلندترین آبشارهای دنیاست اما ارتفاع آن جای بحث است.

وی ادامه داد: این آبشار از نوع پلکانی بوده و برخی ارتفاع آن را 750 متر و برخی آن را کمتر از این اندازه عنوان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهاروند خاطرنشان کرد: این آبشار در تمام فصل‌ها آب دارد اما مقدار آن در اواخر زمستان و بهار خوب است و در مابقی ایام آب آنچنان کم است که در زمره آبشارهای فصلی قرار می‌گیرد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در خصوص اینکه چرا این آبشار کمتر شناخته‌شده است؟ گفت: جاده دسترسی خوب و امکانات رفاهی و استراحتی ندارد و در مجموع از لحاظ زیرساخت شرایط آنجا مساعد نیست.

وی تاکید کرد: نمی‌خواهیم یک مکان طبیعی را به عنوان جاذبه گردشگری معرفی کنیم که نتوانیم خدمات‌رسانی مناسبی در آنجا داشته باشیم و هدف‌مان این است که ابتدا زیرساخت‌های آن را مهیا کنیم.

بهاروند یادآور شد: چون فراهم کردن زیرساخت‌ها در این آبشار اعتباری نداشته تاکنون کار خاصی برای آن انجام نداده‌ایم.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان خاطرنشان کرد: این آبشار به تازگی برای ثبت در فهرست آثار ملی واجد شرایط تشخیص داده شده است.

به گزارش ایسنا، برخی کارشناسان معتقدند که آبشار برنجه(تاف) الیگودرز 750 متر ارتفاع دارد و بر همین اساس سیزدهمین آبشار مرتفع جهان است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آبشار لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۶۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب
  • آبشار رؤیایی ایران در لرستان