هادی طباطبایی: چکار کردهاند که استراماچونی ساکت و جنتلمن پرخاشگر شده است؟
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۶۸۰۰
دروازهبان سابق استقلال معتقد است بازیکنان جدید نه با همدیگر هماهنگ هستند و نه با تفکرات مربی آشنا هستند.
به گزارش ایلنا، هادی طباطبایی دروازهبان سابق استقلال معتقد است مدیرانی که در این باشگاه حضور دارند فوتبالی نیستند و به همین دلیل هر سال شاهد تغییرات زیاد در بین بازیکنان این تیم هستیم و اوایل فصل آبی پوشان تهرانی ناهماهنگ هستند و امتیازات زیادی را از دست میدهند در حالی که مدیران باشگاه باید فوتبالی و از خانواده استقلال باشند تا بتوانند این تیم را بهخوبی و به شکل حرفهای هدایت کنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بازی استقلال و فولاد در ورزشگاه آزادی مساوی شد.
در این بازی خانگی تلاش بچهها خوب بود و زحمت خودشان را کشیدند و نسبت به بازی اول مقابل ماشینسازی بهتر بودند که نشان میدهد ازنظر آمادگی بدنی شرایط خوبی دارند اما در ساختار تیمی و تاکتیکی مشکل دارند.
چرا باید استقلال چنین مشکلی داشته باشد؟
چون چند بازیکن از تیم رفتهاند و چند بازیکن جدید به تیم اضافهشدهاند و در بخش بازیکنان تغییرات زیادی داشتهایم و بازیکنان جدید نه با همدیگر هماهنگ هستند و نه با تفکرات مربی و به همین دلیل تیم هماهنگ نیست و در این بازی هم شاهد بودیم که هرچند بچهها تلاش زیادی کردند و ازنظر بدنی خوب بودند اما در ساختار تیمی و کارهای تاکتیکی مشکل داشتند.
استراماچونی در دو بازی فقط یک امتیاز گرفته است. این شروع برای شما بهعنوان پیشکسوت استقلال راضیکننده هست؟
بالاخره همه این مشکلاتی که گفتم روی نتیجه تأثیر میگذارد. وقتی در ورزشگاه آزادی و در حالی که از حمایت تماشاگران برخوردار هستی در لحظات پایانی گل میخوری و بازی مساوی میشود علت چیست؟ به خاطر عدم هماهنگی بازیکنان و نداشتن تجربه است که این اتفاق میافتد. بازی کردن در استقلال متفاوت با تیمهای دیگر است. خیلی از بازیکنان به استقلال آمدند و اینجا جا افتادند و به بازیکنان بزرگ و تأثیرگذار تبدیل شدند اما وقتیکه نوبت استفاده از این بازیکنان بود آنها را بهراحتی رها کردند و رفتند و دوباره دنبال بازیکنان جدید رفتند تا از آنها بازیکنی در حد استقلال بسازند.
چرا هر سال اینهمه تغییر را در بین بازیکنان استقلال شاهد هستیم؟
سؤال من هم دقیقاً همین است. ما هم همین را میگوییم و چرا مدام بازیکنان تغییر میکنند؟ این سؤال را باید از مدیران باشگاه بپرسید. مشکل این است که مدیران ما فوتبالی نیستند و این اتفاقات میافتد. مدیری که به باشگاه بزرگی مثل استقلال میآید باید فوتبالی و از خانواده این باشگاه باشد تا بتواند کار را خوب و حرفهای پیش ببرد. کدام یک از این مدیران استقلال چنین ویژگیای را دارند؟ بروند تحقیق کنید تا متوجه شوید کدام یک از مدیران باشگاه فوتبالی و از خانواده استقلال هستند.
استراماچونی قبل و بعد از بازی با فولاد در کنفرانس مطبوعاتی شرکت نکرد. این رفتار بهنوعی بیاحترامی به جامعه رسانهای ایران نیست؟
باید ببینیم چه مشکلی دارد که چنین رفتاری میکند. استراماچونی از فوتبال ایتالیا آمده و آنها حرفهای هستند و قوانین را میشناسند و به آن احترام میگذارند. استراماچونی دو ماه بدون حاشیه کار کرد و آدم جنتلمن و جدیای است و ببینید چه فشارهایی روی او است که چنین رفتاری میکند. استراماچونی که ساکت بود و اهل حاشیه نبود و بدون حاشیه کارش را میکرد حالا چرا این رفتارها را از او شاهد هستیم؟ باید ریشهیابی کنیم آدمی که ساکت بود و کارش را میکرد و همیشه سکوت میکرد چرا پرخاشگر شده است؟ اینها باید ریشهیابی شود تا مشخص شود مشکل کجاست که مربی بدون حاشیه و جنتلمن استقلال چنین رفتاری میکند و پرخاشگر شده است.
عدهای معتقدند اگر دستیار ایرانی در کادر فنی استقلال باشد بهتر است. شما در این رابطه چه نظری دارید؟
از خود آقایان بپرسید، نظر ما مگر مهم است؟ اینهمه نظر دادیم مگر استفاده کردند؟ اگر بتوانند آدم مثبت و خوبی را بیاورند که زیاد هم داریم، حتماً به تیم و سرمربی استقلال کمک میکند.
چه تصوری از بازی با نفت مسجدسلیمان در خانه حریف دارید؟
باید بازی سبک و راحتی برای استقلال باشد و نباید بازی سختی باشد. به نظر من این بهترین قرعه برای استقلال قبل از دربی است و نباید کار سختی مقابل نفت مسجدسلیمان داشته باشند.
دربی روی این بازی تأثیر نخواهد گذاشت؟
بازی قبل از دربی اگر آسان باشد بهتر است تا اینکه یک بازی سخت داشته باشید. الان استقلال یک بازی آسان قبل از دربی نسبت به بازیهای دیگر دارد. بههرحال بازی با نفت مسجدسلیمان حتی در خانه حریف از بازیهای دیگر برای استقلال آسانتر است.
وقفهای که در شروع لیگ ایجادشده تأثیری روی تیمها و روند بازیها نمیگذارد؟
این تعطیلی به خاطر بازی تیم ملی است و قبلاً هم شاهد این وقفهها در لیگ برتر بودهایم و چیز تازهای نیست. در فوتبال ما این تعطیلیها مثبت است تا منفی چون تیمها معمولاً آماده و کامل نیستند و از این فرصت استفاده میکنند تا خودشان را به آمادگی لازم برسانند.
منبع: عصر ایران
کلیدواژه: طباطبایی استراماچونی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
یک قصه خیالی به روایت فراری
داستان فصل دوم فراری، در ادامه فصل اول و دردهه۸۰ اتفاق میافتد. حسین رفیعی، بازیگر سریال فراری بهتازگی در مصاحبهای گفته است: این سریال که پیشتر در ۳۵قسمت طراحی شده بود به یک سریال ۴۰قسمتی تبدیل شده است. اواخر اسفند۱۴۰۲ تصویربرداری این سریال به پایان رسیده است و هماکنون درمرحله مونتاژ وصداگذاری است و به احتمال زیاد ابتدای تابستان یا پاییز۱۴۰۳روی آنتن برود. سریال فراری به تهیهکنندگی امیرمهدی پوروزیری و سجاد نصراللهینسب وکارگردانی امیر داسارگر است که احتمالا فصل سوم وچهارم خود راهم تولید خواهد کرد. بازیگرانی مثل هدایت هاشمی،نسرین بابایی،حسین رفیعی،بهار نوحیان، شهین تسلیمی، جواد خواجوی، مجید پتکی، شهروز آقاییپور، افشین آقایی و حسین اوجاقلو دراین مجموعه به ایفای نقش پرداختند.فراری به کجا رسیده؟
امیر داسارگر، کارگردان فراری درخصوص جزئیات فصل دوم به «جامجم» میگوید: بازیگران متعددی در این فصل به مجموعه اضافه شدند. شخصیت هادی که شخصیت اصلی است در فصل دوم با بازی زینالعابدین تقیپور نمایش داده میشود. این فصل دوران جوانی شخصیت اصلی است که در ادامه فصل یک خواهد بود.دراین فصل، مسجدی که در فصل اول ساختهاند جان میگیرد و هادی، محور فعالیتهای این مسجد میشود. همزمان، با مسائل مختلفی در زندگی شخصی و خانوادگی روبهرو میشود. لوکیشن فصل اول شمال کشور و فصل دوم، حاشیه تهران بود. داسارگر درخصوص قصه این مجموعه به نکته مهمی اشاره کرده و عنوان میکند: این را باید بهصورت جدی بگویم که قصه سریال فراری، کاملا خیالی است و ربطی به زندگی شهید صدرزاده ندارد. فقط برخی المانهای تاثیرگذار در زندگی شهدایی همچون شهید صدرزاده درسریال قید شده است. درست مثل مسجد که تاثیر بسیاری در زندگی شهید صدرزاده داشته است. در برخی خبرها به اشتباه قید شده که این سریال برگرفته از زندگی شهید صدرزاده است. اصلا چنین چیزی نیست و تنها همان المانهای تاثیرگذار در زندگی شهید را بیان کردهایم.
امیرمهدی پوروزیری، از تهیهکنندگان سریال فراری هم پیش از این گفته بود: سریال فراری درباره آدمهای مسئولیتپذیر است و موضوع آن به روایتی از دهه ۱۳۷۰ برمیگردد. قصه فراری از سال ۱۳۷۶ شروع میشود و بهمنظور تصویرسازی مرتبط با این دهه که دوره زمانی این سریال است، تیم طراحی دکور، زحمت بسیاری برای ساخت فضا کشید و برای اینکه فضا را به آن حالوهوا نزدیک کنیم پستولید سنگینی داشتیم. قهرمان این سریال یک نوجوان است که برای ایفای نقش او، بازیگری را انتخاب کردیم که نخستین تجربهاش هم هست، نام او در سریال هادی است. البته در ادامه مقاطع دیگری را غیر از دهه ۱۳۷۰ در سریال میبینیم و جوانی شخصیت اول سریال را هم داریم. بخشی از سریال هم درباره ورزش کشتی است. در تاریخ معاصر قهرمانان ما قهرمانان جنگی هستند و تصورمان همه قهرمانان دهه شصتی بودند. درصورتیکه این قهرمانی و نگاه قهرمانی در این سریال امتداد دارد. ما قهرمانان دهه هشتادی و نودی و قهرمانان امروزی را در سریال داریم. قهرمانانی که متولد بعد از انقلابند و نسل جدیدی از قهرمان را به مردم ما نشان خواهند داد.
از سریال مدد گرفتیم
پوروزیری همچنین گفته بود: در روزگاری هستیم که فکر میکنیم روزهای بدون قهرمان را میگذرانیم و توجه نمیکنیم چه قهرمانهایی کنارمان هستند. اتفاقی که برای گروه تولید این سریال افتاد، به نوعی یک عشق و دلبستگی بود که نمیتوان آن را یک ایده صرف دانست. واقعا میبینم که عوامل مجموعه، از این سریال مدد میگیرند. به همین دلیل باید گفت یک ایده ساده روزمره نیست و نمیتوان با آن ساده برخورد کرد. من این را از جنس عاشقی میدانم.وی ادامه داد: شخصیت هادی، روایتگر قصههای دلبستگی یک نوجوان متفاوت است که در مسیر قهرمانی جلو میرود و از یک جایی به بعد، دلبستگیاش با دلبستگی قهرمانی از نوع دیگر، جابهجا میشود. این مسأله بهشدت در فیلمنامه کار سختی بود که شخصیت اصلی یک امر عینی را با یک امر ذهنی جابهجا میکند و تلاشش این میشود که عالم را عوض کند. این مسأله بهسادگی قابل درک نیست و تفکیک آن کار بسیار سختی است. به نظرم فقط نمیتوان کودکونوجوان را مخاطب کار دانست، چون همه گروهها را در بر میگیرد. قصه با نوجوانی شروع میشود اما مخاطب آن، بزرگسالان و گروههای سنی دیگر هم هستند. شاید تفاوت آن با دیگر کارها این باشد که هادی را میتوان قصه دوران دانست تا روایتی از فرزندان این عصر را به تصویر بکشد. ممکن است برخی بگویند دیگر نسل امروز دنبال چنین روایتی نیست. باید گفت شخصیت هادی بهخوبی نشان میدهد فرزندان این دوران چگونه زندگی کردهاند. البته که مخاطب ما تنها نوجوانان نیستند اما درمجموع از این جهت میتوان کار برای نوجوانان را کار پرچالشی دانست. نوجوانان امروزی با همه محصولات روز روبهرو هستند و روایتگری برای آنها کار سختی است.
لزوم پرداختن به قصه یک نوجوان
حسین رفیعی، از بازیگران این مجموعه پیش از این درخصوص پرداختن به قصه یک نوجوان در این مجموعه به جامجم گفته بود: کودکان و نوجوانان امروزی در آپارتمان حبس هستند و سرشان در گوشی و تبلت است. فضای مجازی هم همین است که دهکده جهانی بزه را خلق میکند. یعنی به دنبال این هستند بچهها را با سندرمهای روحی ــ روانی بسیاری مواجه کنند و به جایی برسانند که در صورت لزوم از آنها بهرهکشی کنند. فضای مجازی شاید برای بچهها فرصت باشد اما بهدلیل اینکه در مدارس آموزش استفاده از فضای مجازی نداشتیم، نمیتوانیم بگوییم موثر بوده. ذات رسانهملی کار فرهنگی است.وی درخصوص نقشی که در سریال فراری دارد، میگوید: من در این مجموعه نقش یک دستیار کارگردان را بازی میکنم که بهدنبال بهتصویرکشیدن زندگی شخصیت هادی است. هادی مخالف بازیکردن در کار اوست. آقای بیگدلی که نقشش را بازی میکنم در تلاش برای راضیکردن اوست. تلاش میکنم پدرش را راضی کنم که هادی در فیلمم بازی کند. درعینحال، نقدی هم به برخی ستارهها کردم که بعد از مطرح شدن در سینما، به مردم توجه نمیکنند. تلاش کردم شخصیت واقعی خودم باشد و حالتهای کودکانه «فهفه» را دارم که همان سال ۷۷ با امیرحسین مدرس بازی میکردم.