Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: رهبر معظم انقلاب هر سال در دیدار با اعضای هیأت دولت به ارائه نکات مهم و ارزنده ای می‌پردازند. ایشان در هفته دولت امسال در دیدار با هیأت دولت فرمودند هفته دولت شاخص و نشانه‌ای است که با یادآوری خدمات و تلاش‌های یک‌سال گذشته، از یک طرف می‌تواند مایه دلگرمی باشد و از طرف دیگر، چنانچه این تلاش‌ها با دو شرط مهم حرکت جهادی و نیت الهی همراه شود، زمینه ساز برکات زیادی در جامعه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا طی هفته دولت در راستای خدمت رسانی به مردم اقدامات مهمی توسط نمایندگان دولت در استان‌ها در قالب بهره برداری یا کلنگ زنی پروژه‌های عمرانی- اقتصادی با صرف اعتبارات ویژه در مناطق شهری و روستایی انجام می‌شود که البته مجموعه این اقدامات با ارائه آمارهایی همراه است که با بررسی اجمالی آن نسبت به اقدامات سال گذشته می‌توان به ارتقا یا عدم ارتقای شرایط پی برد. از جمله نکات مهم این پروژه‌ها با توجه به شرایط امروز کشور، میزان ایجاد اشتغال برای افراد می‌باشد.

در استان مرکزی نیز همانند سایر استان‌ها هر سال از روز آغازین هفته دولت تا پایان آن شاهد بهره برداری و کلنگ زنی پروژه‌های مختلف توسط استاندار و معاونین وی هستیم.

در خصوص بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان به سراغ آمارها و اقدامات انجام شده هفته دولت در سال گذشته رفته ایم. مجموع پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی در هفته دولت سال گذشته ۷۰۹ پروژه با اعتبار به مبلغ یک هزار میلیارد تومان بود که ۶۰۹ پروژه با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۸۱۹ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و کلنگ زنی یکصد پروژه با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان نیز انجام شد. در هفته دولت سال جاری نیز برمبنای ارائه آمار از سوی استاندار مرکزی، ۸۱۱ پروژه مقرر بود افتتاح و یا کلنگ زنی شود که از این میان ۷۵۱ پروژه بهره برداری و ۶۰ پروژه نیز کلنگ زنی شود.

افتتاح و کلنگ زنی ۶۵۱ پروژه عمرانی طی هفته دولت در مرکزی

در این خصوص معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در هفته دولت سال جاری تعداد پروژه‌های افتتاحی اقتصادی استان مرکزی ۱۴ درصد و اعتبارات پروژه‌ها نزدیک به ۹۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

مهدی زندیه وکیلی ادامه داد: مجموع پروژه‌های عمرانی افتتاح و کلنگ زنی شده در هفته دولت سال جاری در استان ۶۸۱ پروژه به مبلغ ۹۳۱ میلیارد تومان بود که ۶۲۱ پروژه با اعتبار بالغ بر ۸۸۲ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۶۰ پروژه با ارزشی معادل ۴۸ میلیارد تومان آغاز شد، در حالی که مجموع پروژه‌های عمرانی افتتاحی و کلنگ زنی شده در هفته دولت سال گذشته ۶۵۱ پروژه به مبلغ ۵۹۶ میلیارد تومان بوده است.

مجموع پروژه‌های عمرانی افتتاح و کلنگ زنی شده در هفته دولت سال جاری در استان بود در حالی که در هفته دولت سال گذشته ۶۵۱ پروژه به مبلغ ۵۹۶ میلیارد تومان بهره برداری یا کلنگ زنی شد وی بیان کرد: در هفته دولت امسال پروژه‌های شهری و روستایی مختلفی در بخش‌های عمرانی، صنعتی، اقتصادی و … مورد بهره برداری قرار گرفت و کلنگ زنی آن انجام شد و بسیاری از پروژه‌ها مانند آسفالت معابر، جدول کشی، احداث بوستان‌های روستایی، ساختمان دهیاری، آبرسانی و… در حوزه عمران روستایی بود و همچنین می‌توان به افتتاح پروژه‌های ورزشی مانند زمین چمن روستایی، افتتاح ۹ مدرسه در شهرستان‌های استان، پروژه‌های راهسازی، پروژه‌های آبخیزداری، پروژه‌های گردشگری و… اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: در هفته دولت امسال تعداد زیادی از پروژه‌هایی که در استان افتتاح و کلنگ زنی شد با سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح شده و یا احداث خواهد شد.

زندیه وکیلی گفت: در طول هفته دولت امسال در شهرستان آشتیان ۴۶ پروژه، اراک ۱۲۵ پروژه، تفرش ۳۱ پروژه، خمین ۸۹ پروژه، خنداب ۷۴ پروژه، دلیجان ۴۱ پروژه، زرندیه ۴۸ پروژه، ساوه ۱۰۶ پروژه، شازند ۱۱۵ پروژه، فراهان ۳۲ پروژه، کمیجان ۴۳ پروژه و محلات ۵۱ پروژه مورد بهره برداری قرار گرفتند و یا عملیات کلنگ زنی آن‌ها انجام شد.

وی اظهار کرد: تمام این پروژه‌ها در زمینه خدمت رسانی، خدماتی و مورد نیاز مردم بوده است. بخشی از پروژه‌های نیمه اول سال در هفته دولت افتتاح شد و تعداد زیادی هم در نیمه دوم سال در ایام دهه فجر مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: تکمیل پروژه محور اراک - فرمهین که چهار شهرستان تفرش، کمیجان، فراهان و اراک را به هم متصل می‌کند در سال جاری به عنوان پروژه مهم حوزه عمرانی استان از اولویت برخوردار است. در این راستا سال گذشته تقاطع غیر همسطح فرمهین افتتاح شد و امسال هم دوبانده شدن آن در دستور کار است و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

۱۵ میلیون یورو سرمایه گذاری برای پروژه‌های هفته دولت مرکزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از مجموع پروژه‌های اقتصادی هفته دولت امسال ۱۳۰ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید در حالی که مجموع پروژه‌های اقتصادی افتتاحی و کلنگ زنی شده در هفته دولت سال گذشته ۵۸ پروژه به مبلغ ۴۴۳ میلیارد تومان بوده است.

سعید فرخی ادامه داد: ۱۵.۵ میلیون یورو آورده ارزی شخصی برای سرمایه گذاری به منظور انجام پروژه‌های عمرانی و اقتصادی هفته دولت سال جاری در استان مرکزی بوده است.

وی بیان کرد: پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی شده استان در هفته دولت سال جاری اشتغال بالغ بر ۷۳۴۴ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم را به دنبال داشته در حالی که پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی در هفته دولت سال ۹۷ به اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بالغ بر ۴۰۳۳ نفر در سطح استان منجر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی افزود: نزدیک به ۲۲۰ طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان مرکزی شناسایی شده است که با تکمیل شدن این پروژه‌ها، نزدیک به ۱۱ هزار شغل در استان ایجاد می‌شود.

با یک نگاه مقایسه‌ای می‌توان گفت که بهره برداری از پروژه‌های هفته دولت در سال جاری نسبت به سال گذشته، هم در پروژه‌های عمرانی و هم اقتصادی افزایش داشته و همچنین در تعداد مشاغل ایجاد شده این پروژه‌ها نیز شاهد رشد هستیم.

سال گذشته بنا به گفته استاندار مرکزی شاهد افزایش ۹ درصدی تعداد پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت در استان نسبت به سال قبل از آن بودیم و امسال میزان سرمایه گذاری پروژه‌ها نسبت به سال گذشته حدود ۱۵۰ درصد یعنی نزدیک به یک و نیم برابر افزایش پیدا کرده است.

در کنار این مسائل باید اشاره کرد که در هفته دولت سال گذشته شاهد اقدامات مهمی نظیر افتتاح طرح‌های گازرسانی به روستاها و افتتاح پروژه‌های عمرانی بزرگ بودیم. امسال نیز طرح‌های مفیدی افتتاح و یا کلنگ زنی شد اما باید این نکته را یادآور شد که در پروژه‌های هفته دولت نباید تنها به ارائه آمار بسنده شود بلکه بیان ثمره پروژه‌ها باید به طور قابل مشاهده و با تأثیر پذیری برای مردم همراه باشد چون مردم به دنبال کار اجرایی و عملی و مشاهده نتیجه کارها هستند و آمارها را دنبال نمی‌کنند.

در شرایطی که هدف دشمن با اعمال تحریم چیزی جز متوقف کردن توان اقتصادی کشور نیست با توجه به نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب به نام رونق تولید، انتظار می‌رود که مسئولین استان بیش از گذشته با حفظ وحدت برای رفع مشکلات مردم، توسعه اقتصادی و رونق تولید و اشتغال در استان با حمایت از پروژه‌های در حال اجرا تلاش کنند.

کد خبر 4712856

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته دولت افتتاح طرح های عمرانی بهره برداری هفته دولت بوشهر ماه محرم قزوین شیراز ایلام گرگان شهرکرد استانداری سمنان خرم آباد خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی مشهد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۷۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته بعد گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن مطرح می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، گفت: قرار بود مجلس شورای اسلامی مباحث ارزی و وضعیت بازار ارز را بررسی کند.

وی ادامه داد: متأسفانه الان وضعیت بازار ارز کاملاً آشفته است. همچنین بانک مرکزی برای واردات مواد اولیه به تولیدکنندگان می‌گوید که ارز ندارد. معلوم نیست بانک مرکزی چه کار می‌کند. کمیسیون تخصصی ما به بانک مرکزی نظر تخصصی را برای برون رفت از این مشکلات داده، اما بانک مرکزی اصلاً آن را قبول ندارد و کنار گذاشته است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: درباره مسائل ارزی روز گذشته جلسه‌ای با حضور دوستان‌مان در دولت، بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون‌های اقتصادی، صنعت، جهش تولید و بودجه مجلس داشتیم و ادامه بحث‌مان به چهارشنبه هفته جاری موکول شد. حتماً گزارش جمع بندی مربوط به ارز هفته بعد در صحن مجلس ارائه خواهد شد.

کد خبر 6085064 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • رئیسی فردا یک سد در سریلانکا افتتاح می‌کند
  • اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • افتتاح سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک
  • هفته بعد گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن مطرح می‌شود
  • سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک افتتاح می‌شود