Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ بر اساس قوانین مصوب کشور برخی از اجازه‌ها به دست پدر یا زوج است و دریافت پاسپورت و خروج از کشور یکی از همین اختیارات است که به دست پدر و زوج صورت می‌گیرد.

اگر دختر یا خانمی قصد خروج از کشور را داشته باشد، باید اجازه دریافت روادید یا همان پاسپورت را از پدر و همسر خود اخذ کند.

پوریا قهرمانی وکیل پایه یک دادگستری، درباره چگونگی خروج زنان از کشور اظهار کرد: تا پیش از سال ۹۳ برای دریافت روادید و خروج از کشور زوج و زوجه یا پدر و دختر باید به دفترخانه مراجعه می‌کردند تا اجازه رسمی اخذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: پس از هر بار با پایان یافتن مهلت روادید، باز هم طرفین باید به دفترخانه مراجعه می‌کردند تا اجازه رسمی از سوی پدر یا زوجه برای خروج از کشور آن‌ها اخذ شود.

یک بار اجازه خروج از کشور کافی است

این وکیل پایه یک دادگستری درباره چگونگی خروج از کشور بعد از سال ۹۳ بیان کرد: پس از سال ۹۳ مصوب شد که با هر بار پایان یافتن مهلت روادید، نیازی به اخذ اجازه از زوج یا پدر نیست.

قهرمانی ادامه داد: بر اساس قانون بعد از سال ۹۳، تنها یک بار اجازه از سوی پدر و زوج برای دریافت پاسپورت و روادید کافی است و برای تمدید آن همان اجازه اولیه کفایت می‌کند و دیگر نیازی به اخذ دوباره اجازه نیست. منبع: برنا برچسب ها: رویداد24 ، اجازه پدر برای خروج دختر از کشور ، خروج دختران از کشور ، خروج از کشور ، خروج زنان از کشور سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 خروج دختران از کشور خروج از کشور خروج زنان از کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۷۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره افزایش عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: در نشست مشترکی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم مساله عوارض خروج از کشور به صورت جدی از طرف ما مطرح شد ما معتقدیم این عوارض باید برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری کشور باشد در مقطعی که چنین چیزی از نظر تاریخی تعیین شده آقای نوبخت بارها اعلام کرد که دلیل این عوارض تقویت زیرساخت‌های گردشگری است.

وی گفت: اکنون این عوارض گرفته می‌شود ولی بیشتر به منابع عمومی تخصیص پیدا می‌کند در جلسه‌ای که با مسؤولان سازمان برنامه و بودجه داشتیم، دوستان به استدلال ما معتقد بودند من هم این مساله را در دولت مطرح کردم و مورد تاکید قرار گرفت. فکر می‌کنم با استدلالی که پشت این مساله است؛ مجلس هم آن را تصویب کند. عدد این هم حدود ۴ تا ۵ هزار میلیارد است و اگر درصد مناسبی به گردشگری اختصاص داده شود حتماً نقش مؤثری در ارتقای زیرساخت‌ها خواهد داشت. فکر می‌کنم امسال بتوانیم بخشی از این اعتبارات را بگیریم.

ضرغامی با بیان اینکه پیشنهاد کردیم حداقل ۳۰ درصد از کل درآمد حاصل از دریافت عوارض خروج از کشور در اختیار ما قرار گیرد، گفت: ما استدلال خود را کردیم آنها هم دلایلی دارند که جاهای دیگر هم در گردشگری مؤثر هستند ولی ما فعلاً برای دریافت ۳۰ درصد پیگیری می‌کنیم تا به زیرساخت‌های گردشگری تعلق بگیرد.

کد خبر 6079973 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • روسیه مسئولانش را از سفر به خارج حتی به کشورهای دوست منع کرد
  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • (ویدئو) با "دوست دارم" گفتن شوهر به زنش مشکل داشتند
  • رزمی کاران ایرانی قربانی کلاهبرداران روادید در تایلند
  • قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد
  • ۲ مـعشوقه و یک شوهر
  • قتل عجیب زن اول به دلیل ازدواج مجدد شوهر
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد