Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رحمانی‌پور با بیان اینکه گمرک باشماق این رتبه را در بین ۵۷ گمرک مرزی کسب کرده عنوان کرد:در پنج ماهه امسال بیش از ۴۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۱ میلیارد و ۶۰۴ میلیون دلار از گمرک باشماق ترانزیت شده است.

او همچنین با اشاره به میزان صادرات استان در مدت یاد شده افزود: میزان صادرات استان نیز امسال ۵۰۷ میلیون دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل گمرکات استان گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱۰ درصد افزایش و از لحاظ ارزش دلاری یک درصد کاهش داشته است.

عراق بابیش از ۹۵ درصد، بیشترین حجم صادرات کالا از مرز باشماق را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ت

صادرات کالا از مرز باشماق مریوان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۷۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل دفتر صادرات گمرک با هدف تسریع و تسهیل در تجارت خارجی و رفع موانع تولید و صادرات، بخشنامه جدید صادر کرد که به شرح ذیل است؛

«پیرو بخشنامه‌های شماره ۱۷۳/۱۵۱۷۹۰ مورخ ۸۸/۰۷/۰۷، ۲۲۲۸۸۸ مورخ ۹۴/۱۱/۲۰ و ۱۱۷/۶۳۲۰۹ مورخ ۹۵/۰۴/۰۶ و در راستای اجرای بند ۳ صورت جلسه هشتمین جلسه کمیته راهبردی مدیریت مخاطره یا ریسک در گمرک در سال ۱۴۰۲ و به منظور تسریع و تسهیل در تجارت خارجی و رفع موانع تولید و کاهش هزینه‌های صادرکنندگان و افزایش توان رقابتی صادرات کالاهای ایرانی دستور فرمائید، در مواردی که تولیدکنندگان اقدام به صدور محصول تولیدی خود نموده و تعیین نوع کالا منوط به اخذ نظریه آزمایشگاه (تعیین ماهیت) است، چنانچه صادرات محموله مربوطه توسط آن صادرکننده در آن گمرک مسبوق به سابقه بوده و قبلاً نسبت به اخذ نظریه آزمایشگاه اقدام گردیده و بر اساس آن کالای اظهاری درست اظهار شده باشد، به شرط اینکه:

کالای صادراتی مشمول ضوابط خاصی همچون اخذ مجوز، پرداخت عوارض صادراتی، مشتقات مایع نفت و گاز موضوع دستورالعمل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و صادرات از محل ورود موقت برای پردازش (ماده ۵۱ قانون امور گمرکی) و نیز صادرات از محل ورود قطعی جهت استرداد حقوق ورودی (ماده ۶۶ قانون امور گمرکی) نباشد، با تشخیص و موافقت مدیریت آن گمرک از ارسال مکرر کالا به آزمایشگاه خودداری و وفق سابقه اقدام و شماره کوتاژ و تاریخ اظهارنامه استنادی به صورت سیستمی در اظهارنامه صادراتی درج و نظریه آزمایشگاه نیز اسکن شود.

بدیهی است نمونه‌برداری و استعلام نظریه آزمایشگاه به صورت تصادفی از محموله‌های صادراتی تکراری جزو اختیارات مدیران گمرکات اجرایی بوده که جهت اعمال مدیریت ریسک قابل استفاده است.»

کد خبر 6084574 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • رکود جدید در حمل ونقل ترانزیت جاده‌ای ثبت شد
  • ترانزیت ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تن کالا از قلمرو کشور