Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شمار تلفات طوفان دوریان در جزایر باهاما به ۴۳ نفر افزایش یافته و گفته می‌شود که هزاران نفر پس از وقوع طوفان ویرانگر در این منطقه همچنان ناپدید هستند. تاریخ انتشار: 11:37 - 16 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۷۷۳۱

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، روز یکشنبه گذشته طوفان دوریان با سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت به جزایر باهاما رسید و حدود دو شبانه روز این منطقه را در نوردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وقوع این طوفان درجه ۵ که قدرتمندترین طوفان در تاریخ باهاما به شمار می‌رود ویرانی‌های فاجعه‌باری را در این منطقه بر جای گذاشته است.

 

 

جزیره آباکو یکی از جزایری است که از این طوفان به شدت آسیب دیده و گزارش‌ها حاکی از آن است که ساکنان آباکو و برخی دیگر از جزایر در باهاما در حال فرار از منازل مسکونی خود هستند.

 

 

در حال حاضر شمار تلفات طوفان در این منطقه به ۴۳ نفر رسیده و گفته می‌شود صد‌ها و یا هزاران نفر دیگر نیز همچنان ناپدید هستند.

 

 

مقامات باهاما می‌گویند که با توجه به شدت خسارات وارد شده، احتمال افزایش تلفات بسیار زیاد است.

 

 

طوفان دوریان در حالی حاض برخی از ایالت‌های آمریکا را نیز درنوردیده و بارش‌های سنگینی را در این مناطق در پی داشته است.

 

 

فلوریدا، کارولینای شمالی و جنوبی و جورجیا از جمله ایالت‌هایی هستند که از این طوفان تأثیر پذیرفته‌اند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طوفان دوریان باهاما طوفان دوریان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز ناپدید شدن شهاب سنگ‌ها/ زنگ خطر در قطب جنوب

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بسیاری از کسانی که در جست‌و‌جوی آثار شهاب سنگ‌ها هستند، راهی قطب جنوب می‌شوند. دلیل و چرایی این مسئله مشخص است :تقریبا ۶۰ درصد از شهاب‌سنگ‌های موجود بر روی کره زمین در قطب جنوب یافت می‌شوند، به طوری که هر ساله چیزی در حدود هزار نمونه از آن‌ها را می‌توان از این منطقه استخراج کرد. با این حال، گروهی از اقلیم‌شناسان و متخصصان یخچال‌های طبیعی به تازگی زنگ‌های خطر در این خصوص را به صدا درآورده‌اند.این زنگ خطر، مربوط به از بین رفتن شهاب سنگ‌ها متعاقب تغییرات جوی و اقلیمی است. به عنوان مثال، یکی از شهاب‌سنگ‌های که سال گذشته میلادی در قطب جنوب یافت شد نزدیک به هشت کیلوگرم وزن داشت، اما اکنون شاهد ناپدید شدن آن هستیم! همزمان با گرم شدن کره زمین، اجرام آسمانی راه یافته به داخل جو کره زمین ناگزیر توسط یخچال‌ها بلعیده می‌شوند و خود را در کام آن‌‌ها می‌یابند. بنابراین، نکته نگران‌کننده این است که بشریت رفته رفته به سمتی می‌رود که این آرشیوهای مهم و ارزنده‌ را از دست می‌دهد. این ارزندگی ، معطوف به آن است که شهاب‌سنگ‌ها اطلاعات سرشاری از عالم پیرامونی ما و چگونگی پیدایش حیات بر روی کره زمین به ما می‌آموزند. به عبارت بهتر، شهاب سنگ‌ها، در ذات خود روایتگر هستند و از بین رفتن آنها بر اثر تغییر شرایط اقلیمی، خبر بردی محسوب می‌شود.

محققان دانشگاه آزاد بروکسل (بلژیک) و آزمایشگاه هیدرولیک، هیدرولوژی و یخچال‌شناسی دانشگاه فدرالی پلی‌تکنیک زوریخ (سوئیس) در تازه‌ترین مقاله خود به نتایج نگران کننده‌ای در تحقیقاتشان رسیده‌اند.این محققان با استفاده از هوش مصنوعی، مشاهدات ماهواره‌ای و پیش‌بینی مدل‌های اقلیمی دریافتند که اثرات کنونی گرمایش زمین بر قطب جنوب باعث شده تا تعداد شهاب‌سنگ‌هایی که هر ساله ناپدید می‌شوند به بیش از ۵ هزار نمونه برسد که  پنج برابر بیشتر از نمونه‌های یافت شده است. این دانشمندان تخمین زدند که به ازای هر یک دهم درجه‌ای که در کل مقیاس جهانی بر دمای کره زمین افزوده شود، به طور متوسط ۹ هزار شهاب سنگ از سطح یخی قطب جنوب ناپدید می‌شود.

بر اساس گزارش یورونیوز، اگر روند گرم شدن کره زمین به همین منوال ادامه پیدا کند، در نهایت، ۳۰ درصد از ۳۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار جرم آسمانی موجود در قطب جنوب که هنوز کشف نشده‌اند هم می‌تواند ناپدید شوند. چه بسا، در بدبینانه‌ترین سناریویی که در مورد گرم شدن کره زمین مطرح است (معروف به سناریوی SPP5-8)، این نسبت تا ۷۶ درصد هم می‌رسد.نسبت‌های یاد شده برای کل منطقه قطب جنوب بوده و به طور میانگین محاسبه شده است. هری زِکولاری، متخصص یخچال‌های طبیعی در دانشگاه آزاد بروکسل که در نگارش این مطالعه مشارکت داشت، خاطرنشان کرد که برای مناطقی که بیشتر در معرض خطر هستند، بیش از نیمی از شهاب‌سنگ‌ها تا سال ۲۰۵۰ ناپدید می‌شوند.‌میدان موسوم به «یخپوش آبی‌رنگ» که تنها یک درصد از ورقه یخی قطب جنوب را تشکیل می‌دهد، تقریبا همه شهاب‌سنگ‌های موجود در این قاره جنوبی را در خود جای داده است.

با این حال، درست است که پوسته تیره رنگ شهاب‌سنگ‌ها اجازه تشخیص آسان‌تر آن‌ها را به محققان می‌دهد، اما مهم‌تر این است که همین تیرگی باعث جذب بیشتر گرما شده و این گرما را به یخ‌های اطراف منتقل می‌کند. نتیجه آن می‌شود که در کناره‌های این شهاب‌سنگ‌ها شاهد افزایش سرعت ذوب یخ و فرورفتگی بیشتر این شهاب‌سنگ‌ها هستیم.حتی زمانی که دمای یخ به چندین درجه زیر صفر است، این شهاب‌سنگ‌ها آنقدر در زیر نور خورشید گرم می‌شوند که می‌توانند یخ زیرین خود را ذوب کنند.پس از مدفون شدن در یخ (حتی به صورت سطحی)، کشف این اجرام فرازمینی برای دانشمندان غیرممکن می‌شود. و همانطور که این مطالعه نشان می‌دهد، با موج‌های مکرر گرمایش کره زمین، این پدیده احتمالاً با سرعت سرسام آوری ادامه پیدا می‌کند.پس از ناپدید شدن آنها، برخی از اسرار «کیهان» را با خود نیز می‌برند......

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • افزایش تلفات بارندگی و سیل شدید در عمان (فیلم)
  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه
  • اسرائیل دست از پا خطا کند با هزاران موشک در هم کوبیده می‌شود
  • راز ناپدید شدن شهاب سنگ‌ها/ زنگ خطر در قطب جنوب
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۷۹۷ نفر رسید
  • تویوتا لندکروزر ۳۰۰: قیمت نجومی، ایرادهای باورنکردنی
  • افزایش شمار شهدای غزه به 33 هزار و 792 شهید
  • شمار جایگاه‌های عرضه‌ سوخت مایع در منطقه کرمانشاه به ۱۲۸ باب رسید