Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-24@00:32:04 GMT

کمیته قضایی سنا، استارت ستیضاح ترامپ را زد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۸۷۶۶

کمیته قضایی سنا، استارت ستیضاح ترامپ را زد

به گزارش وانانیوز، 

این تارنمای آمریکایی امروز (شنبه) با انتشار این خبر افزود: قرار است رای گیری برای این قطعنامه اوایل روز چهارشنبه هفته جاری برگزار شود.

«جرالد نادلر» رئیس دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، رای گیری روز چهارشنبه درمورد این قطعنامه را  روند "تحقیقات استیضاح" خواند.

هیل نوشت: لحن دقیق این قطعنامه همچنان در حال بررسی است و انتظار می رود روز دوشنبه وضعیت و عنوان دقیق آن اعلام شود، کمیته قضایی مجلس نمایندگان نیز تاکنون پاسخی به درخواست این تارنما درباره این موضوع نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش این تارنمای آمریکایی، این اقدام در پی حمایت اکثر دموکرات های مجلس نمایندگان از گشایش روند استیضاح از شخص رئیس جمهوری آمریکا صورت می گیرد، با این حال هیاتی از دموکرات ها که پیگیر این موضوع هستند از اینکه به فوریت به استیضاح دونالد ترامپ رای داده شود، سرباز زده و گفته اند پس از بازگشت از تعطیلات ماه اوت به این امر رسیدگی خواهند کرد.

هیل ادامه داد: نادلر نخستین بار در ماه اوت گذشته اعلام  کرد که کمیته تحت نظارت وی روند استیضاح از رئیس جمهوری را به راه انداخته که اعلام این مطلب موجی از سردرگمی را به این دلیل که رای گیری رسمی در این رابطه از سوی این کمیته  صورت نگرفته بود، به راه انداخت.

چشم انداز استیضاح از شخص رئیس جمهوری آمریکا، دموکرات های مجلس نمایندگان را برای ماه ها درگیر ساخته و موجب اختلاف نظر میان این حزب شده و نادلر به همراه برخی اعضای حزب دموکرات از تحقیقات رسمی استیضاح از رئیس جمهوری آمریکا به حمایت برخاسته بود.

به نوشته هیل، رهبران حزب دموکرات گفته بودند که استیضاح از رئیس جمهوری در میان طیف گسترده ای از افکار عمومی آمریکا محبوبیت نداشته و همچنین  شانسی برای تصویب آن در مجلس سنا که اکثریت آن با جمهوریخواهان است، ندارد و این قضیه قادر است تا حامیان و طرفداران ترامپ را  که انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا در پیش رو است، متحد سازد.

درحالی تارنمای خبری هیل از رای گیری قطعنامه ای درمورد تحقیق از روند استیضاح ترامپ خبر می دهد که نشریه آمریکایی "واشنگتن پست" روز یکشنبه ۱۱ شهریور ماه گزارش داده بود: دموکرات های کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند تحقیقاتی را درباره دخالت احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پرداخت حق السکوت به دو زن که با آنها رابطه نامشروع داشته، آغاز کنند.

واشنگتن پست افزود: کمیته  قضایی مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد با برگزاری جلسات شهادت دهی، از افرادی که در ماجرای پرداخت حق السکوت به «کارن مک دوگل» مدل و «استورمی دنیلز» بازیگر سابق فیلم های مستهجن نقش داشته اند، دعوت کنند.

دموکرات ها می گویند شواهد کافی وجود دارد که نام ترامپ به عنوان یکی از افراد همدست در ماجرایی که به اعتراف «مایکل کوهن» ویکل سابق او منجر شد، ذکر شود.

موضوع تحقیقات درباره حق السکوت فصل تازه ای را در تلاش های چند ماه گذشته مجلس نمایندگان آمریکا برای دستیابی به ادله  ای قوی در زمینه طرح استیضاح علیه رئیس جمهور آمریکا خواهد گشود.

بیش از ۱۳۰ نفر از دموکرات ها خواستار آغاز طرح رسمی استیضاح هستند اما «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا درباره تلاش برای برکناری ترامپ هشدار داده و گفته بودند  که این امر بویژه بدون حمایت عمومی تفرقه برانگیز خواهد بود و تهدیدی سیاسی محسوب می شود.

تاکنون ترامپ و دولت او در جلوگیری از بسیاری از تحقیقاتی که به منظور نظارت بر عملکرد او صورت گرفته، موفق بوده و از ارائه اطلاعات خودداری کرده و پاسخی به احضارنامه ها در دادگاه نداده است.

با از سرگیری جلسات مجلس نمایندگان آمریکا از هفته آینده، کمیته  قضایی به تمرکز بر موارد احتمالی اقدامات رئیس جمهور در مانع تراشی در مقابل اجرای عدالت که در گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات روسیه تشریح شده، ادامه خواهد داد.

به گفته دموکرات ها اگر ترامپ رئیس جمهور نبود در هر پنج مورد مربوط به مانع تراشی در روند اجرای عدالت متهم می شد.

به گفته آنها موضوع پرداخت حق السکوت از سوی ترامپ، ششمین مورد از رفتارهای غلط رئیس جمهوری است که او را در معرض استیضاح قرار می دهد.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قانون ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه رویکرد‌های خصمانه خود علیه تهران و در راستای حمایت از متحدان خود از جمله اسرائیل و اوکراین، مجموعه‌ای از اقدام‌های ضد ایرانی تحت عنوان «قانون صلح قرن ۲۱» را به تصویب رساند.

«مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان چهارشنبه گذشته چندین طرح ضدایرانی را ذیل بسته «قانون صلح قرن ۲۱» ارائه کرده بود.

وی با تکرار برخی ادعا‌ها در این باره گفت: «برای مقابله واقعی با تهدید نسلی ناشی از اتحاد نامقدس روسیه، چین و ایران، علاوه بر ارائه کمک‌های امنیتی حیاتی به شرکای خود و سرمایه گذاری در پایگاه صنعتی دفاعی خود، نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در سیاست داریم».

شماری طرح ضدایرانی از جمله تحریم خریداران نفت ایران و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی به ایران در چارچوب این بسته قرار دارند. 

مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا برای تبدیل شدن به قانون باید ابتدا به تصویب مجلس سنا برسد و پس از آن رئیس جمهوری آمریکا با امضای خود آن را اجرایی کند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • اژه ای: پیگیری نمایندگان، دخالت نیست/ نمایندگان از مراکز قضایی بازدید کنند و اگر اشکالی بود، به من یا پشت تریبون بگویند/ نکات، اظهارات و واگویه‌های ۲۳ تن از نمایندگان مجلس با رئیس قوه قضا
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • باید بستر‌های مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم
  • ریختن بنزین بر آتش بحران های جهانی / تصویب کمک 95 میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس آمریکا
  • دست و دل بازی بی سابقه آمریکا؛ کمک ۹۵ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین، اسرائیل و تایوان
  • تصویب قانون ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا