Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان بریتانیایی از جمله محافظه کارانی که از این حزب اخراج شده‌اند، قصد دارند با طرح شکایت در دادگاه دولت بوریس جانسون را مجبور کنند تا برگزیت را به تاخیر بیندازد. ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه بی بی سی امروز شنبه اعلام کرد: نمایندگان پارلمان انگلیس از جمله محافظه کارانی که اخیرا به علت مخالفت با طرح و برنامه های بوریس جانسون نخست وزیر از این حزب اخراج شده اند، قصد دارند با طرح شکایت در مراجع قضایی، دولت لندن را مجبور کنند تا برگزیت را به تاخیر بیندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایزنی حزب کارگر انگلیس با سایر احزاب مخالف درباره برگزیتمجلس اعیان انگلیس طرح ممانعت از برگزیت بدون توافق را تصویب کرد

بر اساس این گزارش، طرح مخالفان دولت انگلیس که جانسون را مجبور خواهد کرد تا از اتحادیه اروپا بخواهد ضرب الاجل 31 اکتبر برای خروج بریتانیا از این اتحادیه را به مدت 3 ماه دیگر تمدید کند، پیش از این روز جمعه در مجلس اعیان به تصویب رسیده است.

انتظار می رود ملکه الیزابت نیز روز دوشنبه این طرح را رسما امضا کرده و آن را به قانون تبدیل کند.

جانسون که رهبر کمپین برگزیت در همه پرسی 2016 میلادی بود، در ماه جولای پس از کناره گیری ترزا می نخست وزیر پیشین انگلیس به قدرت رسید و وعده داد تا بریتانیا را 31 اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند.

ترزا می 3 بار متوالی نتوانست حمایت نمایندگان پارلمان انگلیس را از توافق حاصل شده بر سر برگزیت با اتحادیه اروپا، جلب کند.

جانسون بارها گفته است که هیچ تمایلی برای تمدید مهلت برگزیت ندارد و با این مساله به شدت مخالفت خواهد کرد.

دولت انگلیس هنوز به گزارش بی بی سی واکنش نشان نداده است. جانسون بر این باور است که تنها راهکار برای پایان دادن به بحران برگزیت، برگزاری انتخابات جدید و زودهنگام است. وی خواستار برگزاری این انتخابات در روز 15 اکتبر یعنی دو هفته قبل از برگزیت شده است.

دو سوم نمایندگان پارلمان باید از طرح جانسون برای برگزاری انتخابات حمایت کنند ولی احزاب مخالف از جمله حزب کارگر اعلام کرده اند که تا زمانی که برگزیت بدون توافق از میز مذاکره حذف نشود یا قانونی که جانسون را مجبور به تاخیر در اجرای برگزیت کند، تصویب نشود، با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت نخواهند کرد.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مذاکرات برگزیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۹۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کناره گیری یک عضو دیگر حزب حاکم محافظه کار انگلیس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، مارک منزیس نما که به تازگی به سوء استفاده از بودجه مبارزات انتخاباتی متهم و تعلیق شده است در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از سال ۲۰۱۰ به‌عنوان یک امتیاز بزرگ به‌عنوان نماینده مردم فیلد در مجلس عوام فعالیت کرده است، اما به علت فشار‌هایی که بر خودم و مادر سالخورده‌ام وارد می‌شود، تصمیم گرفته‌ام از حزب محافظه‌کار استعفا بدهم و از این حزب حمایت نخواهم کرد.»
او با بیان اینکه این هفته بسیار سختی برای او بوده است از مردم و رسانه‌ها خواست «حریم خصوصی خانواده اش را رعایت کنند.»
هم اکنون پلیس انگلیس در حال تحقیق درباره اتهامات وارده بر این نماینده متهم به فساد مالی است.
تا کنون بیش از صد نماینده کنونی مجلس عوام انگلیس اعلام کردند در انتخابات سراسری پیش رو نامزد نخواهند شد.
۵۶ نفر از این نمایندگان از حزب حاکم محافظه کارند.
تحلیلگران آگاهی نمایندگان از نارضایتی مردم حوزه‌های انتخابیه از عملکرد نمایندگان حزب حاکم انگلیس (حزب محافظه کار) و روی گردانی مردم از آنان را از جمله علت‌های اصلی بی میلی نمایندگان برای شرکت در رقابت‌های انتخابات سراسری پیش رو می‌دانند.
بر اساس نتایج تازه‌ترین نظر سنجی میزان محبوبیت حزب حاکم انگلیس به کمترین میزان در حدود چهار سال اخیر رسیده است و اگر هم اکنون انتخابات در این کشور برگزار شود حزب حاکم انگلیس شکست سختی را متحمل خواهد شد.
تحلیلگران بی توجهی نمایندگان به مشکلات معیشتی و بحران هزینه‌های زندگی، افزایش فساد در میان نمایندگان، محقق نشدن وعده‌های داده شده و نیز حمایت آنان از رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان و نیز پشتیبانی از تداوم جنگ اوکراین را از جمله علت‌های اصلی روی گردانی مردم انگلیس از حزب حاکم محافظه کار به رهبری ریشی سوناک دانسته اند.
گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد در ۱۵ ماه اخیر دست کم هشت نماینده حزب حاکم محافظه کار به اتهام انواع فساد از جمله فساد مالی و اخلاقی تعلیق شده اند.

دیگر خبرها

  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • شکایت حزب کنگره هند از مودی به دلیل اظهارات علیه مسلمانان
  • شکایت میلاد حاتمی از همشهری آنلاین رد شد
  • در دادگاه مطبوعات امروز چه گذشت؟
  • کناره گیری یک عضو دیگر حزب حاکم محافظه کار انگلیس
  • ماجرای عجیب کتک زدن پدر شوهر و فلج کردن او
  • شکایت رئیس سابق فدراسیون ترای اتلون به دیوان عدالت اداری/ اعتراض به انتخابات
  • شکایت گودرزی به دیوان عدالت اداری بابت روند برگزاری انتخابات
  • تصویب کمک ۷۷.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و اسرائیل