Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@03:22:46 GMT

خدمات دانش بنیان بهینه سازی شبکه‌های موبایل

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۳۹۶۵۷

به گزارش ایلنا به نقل از معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری  فعالیت های تعریف شده در حوزه طراحی و بهینه سازی یک اپراتور تاثیر مستقیمی در کیفیت سرویس نهایی و به تبع آن سطح رضایت مشترکین و ریزش مشترکین خواهد داشت.فعالیت‌ های مرتبط با بهینه ‌سازی و بازنگری طراحی شبکه به عنوان یکی از مهمترین وظیفه ها در حوزه فنی یک اپراتور تعریف می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعریف فاکتور زمان به عنوان اولویت اصلی در فعالیت‌ های تیم های اجرایی در مدت انجام پروژه، گسترش روز به روز شبکه و معرفی نیازمندی‌های جدید، اهمیت فرایندهای مرتبط با بهینه‌سازی  و باز طراحی را در حوزه فنی دو چندان می‌کند.

در این حوزه، تمرکز اصلی برروی فعال سازی ظرفیت های بالقوه موجود است به صورتی که تا حد امکان اپراتور را از سرمایه‌ گزاری جدید برای افزایش ظرفیت، ایجاد پوشش و ارایه ی سرویس‌ های جدید بی نیاز کند.

اپراتور می‌تواند با کاهش قیمت نهایی محصول برای مشترکین، سهم بیشتری از بازار را از آن خود کند. کاهش قیمت محصول بدون کاهش هزینه‌ های جاری برای اپراتور به معنای کاهش حاشیه سود و درآمد خالص خواهد بود. با این مقدمه کاهش هزینه‌ های جاری و افزایش سود خالص یکی از مهمترین رسالت‌ های تعریف شده در حوزه فنی اپراتورهای مخابراتی خواهد بود.

شایان ذکر است؛  مجموعه دانش بنیان موج آینده فرافن با هدف ارائه سرویس یکپارچه سازی در حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در سال 1389  پایه گذاری شد . جهت گیری اصلی این شرکت دانش بنیان  از ابتدا ایجاد یک مجموعه کاملا دانش محور بوده که با تکیه بر دانش و تکنولوژی روز و همچنین استفاده از تجربیات و سوابق اجرایی موجود ،  جای خالی شرکت های یکپارچه ساز سیستم و سرویس را در پروژه های مخابراتی کشور پر کند. امروزه با نگاهی به جهت گیری صنعت مخابرات در دنیا و همگرایی مد نظر برای تکنولوژی های مطرح در این عرصه، بحث یکپارچه سازی سیستم اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ریاست جمهوری سرمایه فناوری مد موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۳۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز دانش‌بنیان در استان ایلام به ۸ مرکز

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر سه شنبه در دیدار با رییس دانشگاه ایلام در این دیدار با تبریک عملیات غرورآفرین «وعده صادق» که موجب شادی و غرور ملی شده است، گفت: دانشگاه مادر تحولات در هر جامعه است که با تولید علم و فناوری به رشد و توسعه کشور در همه حوزه‌ها کمک می‌کند.

وی افزود: تحولات بسیار خوبی در دانشگاه ایلام از نظر علمی و فرهنگی صورت گرفته است که این موفقیت‌ها گویای دغدغه‌مندی و تلاش همه‌جانبه رییس و مجموعه مدیران دانشگاه است.

بهرام‌نیا بیان داشت: هم‌چنین در حوزه زیرساخت، دانشگاه ایلام در مقایسه با گذشته متحول شده که برگرفته از کار جهادی است.

وی با اشاره به جذب حدود ۳۹۰ دانشجوی عراقی در بهمن‌ماه سال گذشته و تحصیل بیش از ۵۰۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه ایلام، بیان داشت: تحصیل بیش از ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه ایلام به دلیل جایگاه علمی خوب این دانشگاه است که در معرفی دانشگاه ایلام در کشور نیز بسیار موثر است.

استاندار ایلام به اخذ مجوز دکترای دو رشته تحصیلی در دانشگاه ایلام اشاره و خاطرنشان کرد: اخذ مجوز برای دو رشته تحصیلی (مهندسی شیمی و نانو شیمی) در مقطع دکترا در راستای آمایش سرزمین استان است چراکه استان ایلام در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های فراوانی دارد.

وی در ادامه به کسب رتبه برتر دانشگاه ایلام در هجدهمین جشنواره شهید رجایی، اشاره کرد و گفت: این موفقیت موجب مباهات برای جامعه دانشجویی و مردم استان است.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: در مقیاس ملی هم گام‌های بلندی در راستای توسعه همه‌جانبه استان برداشته شده است که شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور در این راستا نقش‌آفرین بودند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها پیشران توسعه هر استان هستند.

ی با تاکید بر ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و ایجاد مراکز دانش‌بنیان متعدد در استان، گفت: در دولت سیزدهم شرکت‌های دانش‌بنیان استان از یک مرکز به ۸ مرکز افزایش یافته که رشد ۷۰۰ درصدی مراکز دانش‌بنیان در دولت سیزدهم را نشان می‌دهد.

بهرام‌نیا اضافه کرد: برای ارتقا تولید و بهره‌وری نیازمند فعالیت مراکز دانش‌بنیان هستیم.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با تاکید بر افزایش امکانات رفاهی در دانشگاه ایلام به ساخت خوابگاه متاهلی ۳۰ واحدی در دانشگاه ایلام اشاره کرد و گفت: ایجاد خوابگاه‌های متاهلی در جذب دانشجویان به ویژه دانشجویان خارجی بسیار موثر است‌.

وی خواستار افزایش نشست‌های مشترک با دانشگاهیان شد و تصریح کرد: آمادگی داریم در نشست‌های مشترک برای توسعه استان، از نظرات دانشگاهیان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی استفاده کنیم.

کد خبر 6079951

دیگر خبرها

  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ تشخیصی بر پایه DNA
  • افزایش مراکز دانش‌بنیان در استان ایلام به ۸ مرکز
  • کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب بومی سازی شد