Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشیدی گفت: از آنجا که اهدای دام از سوی اغلب مردم به مساجد و تکایا برای تهیه غذای نذری انجام می‌شود، بازرسان بهداشتی این اداره‌کل بر ذبح دام در مساجد، هیئت‌ها و تکایای مذهبی، میادین اصلی شهر و ... نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «حسین رشیدی» امروز شنبه، ۱۶ شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با توجه به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و تاسوعا و عاشورا، به‌منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان و کاهش مخاطرات ناشی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، اداره‌کل دامپزشکی با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط، اقدام به اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه این ایام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان، افزود: از آنجا که اهدای دام از سوی اغلب مردم به مساجد و تکایا برای تهیه غذای نذری انجام می‌شود، بازرسان بهداشتی این اداره‌کل بر ذبح دام در مساجد، هیئت‌ها و تکایای مذهبی، میادین اصلی شهر و ... نظارت می‌کنند.

 

مدیرکل دامپزشکی استان از ارائه خدمات رایگان تأیید سلامت دام‌ها در ۱۶ کشتارگاه دام صنعتی و سنتی استان ویزه ایام سوگواری محرم خبر داد و بر عدم ذبح دام در معابر عمومی و مساجد، تکایا، هیئت‌ها و ... تأکید کرد.

 

رشیدی افزود: پذیرش دام‌های قربانی و ذبح آن‌ها از ساعت هفت تا ۱۳ در محل کشتارگاه‌های استان صورت گرفته و بازرسان بهداشت گوشت و ناظر شرعی در آنجا مستقر و آماده کار هستند.

 

مدیرکل دامپزشکی استان از حضور ۶۷ اکیپ ثابت و سیار نظارتی بهداشتی در این ایام در استان خبر داد و اظهار کرد: کشیک ثابت در شبکه‌های دامپزشکی استان به‌منظور پاسخگویی تلفنی و هماهنگ‌کننده بین شهروندان و اکیپ‌های عمل کننده در سطح شهر حضور دارند.

 

رشیدی بیان کرد: اخذ مجوز گواهی حمل دامپزشکی برای حمل و نقل دام از یک شهرستان به شهرستان دیگر و در داخل هر شهرستان الزامی است و حمل و نقل دام برای شرکت در مراسم این ایام با اخذ مجوز بهداشتی ـ قرنطینه‌ای دامپزشکی امکان‌پذیر است.

 

وی با اعلام شماره تلفن ۱۵۱۲ و شماره پیامک ۳۰۰۰۲۳۱۵۱۲ در سطح استان کرمان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی مراتب را سریعاً گزارش دهند تا با متخلفان برخورد قانونی انجام شود.

 

منبع: ایکنا

 

 

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری محرم محرم شیرخوارگان حسینی مسجد مجلس همایش شیرخوارگان حسینی خطبه نماز جمعه حضرت علی اصغر ع خبرگزاری شبستان عزاداری محرم ماه محرم قربانی محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۴۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت‌الاسلام حمیدرضا قربانیان مدیرعامل دارالقرآن اهل‌بیت اصفهان با بیان اینکه این طرح برای بهره‌مندی مطلوب از مصاحف شریف (قرآن، کتب مذهبی و ادعیه) طرح ملی «نورباران» و به همت سازمان دارالقرآن الکریم آغاز به کارکرده است گفت: در این طرح ما به دنبال ترمیم و صحافی قرآن هستیم.

مدیرعامل دارالقرآن اهل‌بیت (ع) اصفهان یکی از اهداف اجرای این طرح را جلوگیری از قطع درختان برای چاپ قرآن دانست و افزود: اگر قرآن‌های فرسوده در منازل یا مساجد ترمیم و صحافی شوند و دوباره در مساجد و منازل قرار گیرید، ما تا بیست سال آینده نیازی به قطع درخت برای چاپ قرآن نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام قربانیان هدف دیگر از اجرای این طرح را فرهنگ‌سازی در این زمینه بیان کرد و گفت: با اجرای این طرح می‌توان قرآن، نهج‌البلاغه و مفاتیح در سراسر کشور را تأمین کرد. در برخی مساجد کشور مانند سیستان و بلوچستان حتی یک قرآن هم وجود ندارد و آنها خواستار حتی قرآن‌های نصف نیمه و قدیمی هستند.

نحوه دریافت و توزیع قرآن و ادعیه
حجت‌الاسلام قربانیان درباره نحوه توزیع قرآن، ادعیه و کتاب‌های مذهبی گفت: طبق توافقنامه با سازمان دارالقرآن الکریم قرار است همه قرآن‌ها به مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت (ع) ارسال و بعد از ترمیم و صحافی، مجدد به سازمان دارالقرآن الکریم اعلام شود. در نهایت، سازمان دارالقرآن الکریم با استعلام از سازمان تبلیغات استان‌ها تصمیم می‌گیرد که قرآن‌ها در کدام مناطق توزیع شود.

وی در خصوص نحوه ارسال گفت: سازمان‌های تبلیغات اسلامی سراسر کشور برای دریافت قرآن و ادعیه اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین مردم می‌توانند با تماس به مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت (ع) به شماره ۳۵۱۰۵-۰۳۱ داخلی ۶ درخواست دریافت قرآن و ادعیه خود کنند و یا خودشان قرآن و ادعیه‌شان را به موسسه دارالقرآن اهل بیت (ع) واقع در خمینی شهر، بلوار شهید محمد منتظری ارسال کنند.

مدیرعامل دارالقرآن اهل‌بیت اصفهان، صفحات قرآن را قابل‌احترام بالایی دانست و گفت: ما در مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت (ع) قرآن‌هایی که تنها یکی – دو صفحه از آنها باقی‌مانده و قابل صحافی نیستند داخل پاتیل‌هایی می‌شوییم و پاک و بعد از آن به عنوان جلد قرآن استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: این یک نوع فرهنگ‌سازی است که مردم حتی برای یک ورق قرآن احترام قائل می‌شوند و آن‌قدر راحت آن را داخل آب یا بازیافت نگذارند.

به گفته حجت‌الاسلام قربانیان، هیچ کجای کشور حتی اماکن متبرکه دستگاه خمیرکن مجزا ندارند. او گفت: طرح جمع آوری قرآن و ادعیه پیش‌ازاین با روش‌های دیگر اجرا شده است و قرآن کهنه را با قرآن نو تعویض می‌کردند، اما در نهایت این قرآن کهنه به بازیافت می‌رفت درحالی که ما با اجرای این طرح درصدد ترمیم و صحافی قرآن‌های کهنه برآمدیم.

وی درباره میزان جمع‌آوری قرآن، ادعیه و کتاب‌های مذهبی مازاد در مساجد، حسینیه‌ها، اماکن مذهبی و منازل یا اهدای قرآن‌های نو افزود: این طرح به‌صورت محدود از اسفند ۱۴۰۱ و بعد از آن به طور سراسری اجرا شد، اما متاسفانه به دلیل تبلیغات محدود استقبالی از این طرح صورت نگرفت با این وجود، حدود ۱۰۰ هزار جلد کلام الله مجید، مفاتیح و ادعیه مذهبی مانند نهج البلاغه را جمع آوری کرده ایم و از این تعداد حدود ۲۰ هزار قرآن توزیع شده است.

دیگر خبرها

  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد